  • 1. Data: 2011-01-17 09:38:14
    Temat: Czy mogę sprzedać forum internetowe?
    Od: " Grzegorz" <g...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    kilka lat temu załozyłem forum internetowe, dosyć wąska specjalizacja. Do dziś
    jest na nim 3 tysiące userów i około 15000 postów. Ostatnio mało mam czasu na
    jego prowadzenie. Znalazła się firma, powiązana z tematem która chce odkupić
    ode mnie forum. Samo forum, tj. domena, skrypt IPB czy grafiki są moje. Co z
    bazą danych? Mogę ją sprzedać? Chodzi o posty i profile użytkowników.Nie jest
    to duża kwota odstępnego więc za parę złotych nie chciałbym zrobić czegoś źle.

    Grzegorz Lasek

  • 2. Data: 2011-01-17 09:55:00
    Temat: Re: Czy mogę sprzedać forum internetowe?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    imho zwrocic musisz uwage tylko na giodo(jak rejestrowales baze danych w
    giodo). jak nie to wypadaloby by nabywca to zrobil:)

  • 3. Data: 2011-01-17 12:28:26
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-01-17 10:55, Michał Gut pisze:
    > imho zwrocic musisz uwage tylko na giodo(jak rejestrowales baze danych w
    > giodo). jak nie to wypadaloby by nabywca to zrobil:)

    Dla czego? A forum zawiera jakieś dane osobowe? Z tego co wiem, to
    najczęściej podajesz maila i nick a to żadne dane osobowe nie są. Ja
    miałem kilka lat temu poczytne forum, które przehandlowałem i żadnego
    zgłoszenia nie robiłem.

  • 4. Data: 2011-01-17 14:28:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-17 13:28, PesTYcyD pisze:

> [...]
    > najczęściej podajesz maila i nick a to żadne dane osobowe nie są. Ja
    > miałem kilka lat temu poczytne forum, które przehandlowałem i żadnego

    Ja już z tysiąc razy przechodziłem na czerwonym świetle, co nie znaczy,
    że tak w Polsce można.

    W poprzednim, styczniowym numerze CHIPa wydrukowali podobne pytanie
    czytelnika. Sprawa dotyczyła forum osiedlowego.

    Niestety redaktorzy pokpili sobie z pytającego, bo udzielili odpowiedzi
    w stylu"

    "skoro to forum osiedlowe, to pewnie wszyscy się znają, proszę zatem
    wystąpić z pytaniem o zgodę na sprzedaż do wszystkich członków forum",

    co w niczym nie wyjaśnia clou problemu.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-01-17 14:35:05
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-01-17 15:28, Liwiusz pisze:
    > "skoro to forum osiedlowe, to pewnie wszyscy się znają, proszę zatem
    > wystąpić z pytaniem o zgodę na sprzedaż do wszystkich członków forum",
    >
    > co w niczym nie wyjaśnia clou problemu.

    Clou problemu jest takie, że większość skryptów for dyskusyjnych jak np
    phpBB nie zbiera danych osobowych. Jest tam tylko mail i nick a to
    danymi osobowymi nie jest. W związku z czym forum można popchnąć bez
    błogosławieństwa GIODO.

  • 6. Data: 2011-01-17 14:37:44
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 17 Jan 2011 15:35:05 +0100, PesTYcyD napisał(a):

    > Jest tam tylko mail i nick a to danymi osobowymi nie jest.

    Ależ.

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2011-01-18 03:42:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

> [...]
    > phpBB nie zbiera danych osobowych. Jest tam tylko mail i nick a to danymi
    > osobowymi nie jest. W związku z czym forum można popchnąć bez

    nawet jesli phpbb to chociazby email
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/kiedy;informacja;jest;dana;osobowa,207,0,404687
    .html
    poza tym zdaje sie ze tam mozna wypelnic wiecej informacji o profilu

  • 8. Data: 2011-01-18 08:19:12
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jest tam tylko mail i nick a to danymi osobowymi nie jest.

    Nie prawda.

    dK

  • 9. Data: 2011-01-19 07:44:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "dK" <c...@w...pl>

    > Nie prawda.

    Może mi ktoś wyjaśnić po co są te rejestracje baz danych ? Ale tak
    logicznie, bo nielogicznie to ja też potrafię.

  • 10. Data: 2011-01-19 09:32:27
    Od: " " <g...@W...gazeta.pl>

    Reasumując, giodo jest załatwione. Czy zatem mogę sprzedać bazę z postami,
    których autorem są użytkownicy?