  • 11. Data: 2008-05-21 15:50:52
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: <s...@a...pl>

    > AFAIK Nie ma takowej.

    Jest, ustawa o cenach.

  • 12. Data: 2008-05-21 16:42:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czesto w sklepach widnieje kartka z informacją ze nie mozna płacić karta
    > płatniczą za zakupy w kwocie mniejszej niz np 5zł
    > Czy to jest wymysł sklepikarzy czy jest na to jakiś paragraf.

    To są wymysły sklepikarzy. Z tym, ze w tym zakresie korzystają oni z niszy
    w przepisach nie obejmującej tego zagadnienia. Co do zasady sklep nie musi
    przyjąć zapłaty kartą. Wywieszenie naklejki z odpowiednim logo powoduje, że
    sklep bierze na siebie obowiązek honorowania karty. Ten obowiązek
    teoretycznie może normować poprzez ogłoszenie, byle było razem z
    odpowiednim logo.

    Natomiast generalnie tego typu obostrzenia pozostają w sprzeczności ze
    wszystkimi znanymi mi umowami pomiędzy użytkownikami kart, a ich
    wystawcami. Te umowy przewidują obowiązek honorowania kart przez
    odpowiednio oznakowane punkty i nie przewidują żadnych limitów.
    Przynajmniej ja się z takim unormowaniem nie spotkałem.

    Ale to wszystko są unormowania cywilnoprawne. Co do zasady klient, od
    którego nie przyjęto zapłaty kartą pomimo zapewnienia może co najwyżej
    pozwać bank. Tylko o co? O zwrot części prowizji za wydanie karty? Nikt
    tego nie robi i stąd jest taki "burdel" w tym temacie.

  • 13. Data: 2008-05-21 17:47:03
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    qwerty pisze:

    > Gdzie to zgłaszać? Znam sklep, gdzie mówią wprost, że przy płaceniu
    > kartą cena jest większa. Jak możesz, to podaj podstawę prawną.

    Nie masz co robić? Jak Ci dany sklep nie odpowiada, to idź do innego.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 14. Data: 2008-05-21 17:51:12
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 21 May 2008 17:50:52 +0200, <s...@a...pl>
    <s...@a...pl> wrote(a):
    > Jest, ustawa o cenach.

    Ale cena towaru jest bez zmian. Doliczana jest prowizja operatora. Tak
    samo jak np. doliczany jest koszt przesylki przy sprzedazy zdalnej. O ile
    na dokumencie zakupu jest to osobna pozycja, to nie widze tu problemu.

    pozdrawiam, B.

  • 15. Data: 2008-05-21 18:08:30
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia 21 May 2008 19:47:03 +0200, T napisał(a):

    > Nie masz co robić? Jak Ci dany sklep nie odpowiada, to idź do innego.

    Tepienie kanciarzy i cwaniaczkow to w sumie szczytny cel, o co ci chodzi?
    --
    marcin

  • 16. Data: 2008-05-21 18:20:29
    Od: WitCha <c...@d...vito>

    Bartosz Mierzwiak wrote:

    > Generalnie rzecz biorąc, skoro ci wygodnie płacić kartą, to sobie
    > zawarłeś umowe ze swoim bankiem, i kartą płacisz. Ale dlaczego koszt
    > obsługi tego wszystkiego ma być zrzucony na podmiot trzeci (np. sklep),
    > nie będący w ogóle stroną w tej umowie? To jest cokolwiek
    > niezrozumiałe...

    Jak najbardziej zrozumiałe. Klient płacący kartą w sklepie bez terminala
    nie kupuje, a to oznacza brak przychodów dla sklepu. Terminal=większy
    przychód. Chcąc zwiększyć przychody należy mieć terminal. Na jakiej
    podstawie PolCard miałby charytatywnie zwiększać zarobki sklepów?

    Faktem jest jedynie to, że operatorzy są zbyt pazerni. Jednak to
    zupełnie inna sprawa.

    --

    Pozdrowienia

  • 17. Data: 2008-05-21 18:51:41
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 21 May 2008 17:43:47 +0200, Bartosz Mierzwiak napisał(a):

> [...]
    > obsługi tego wszystkiego ma być zrzucony na podmiot trzeci (np. sklep),
    > nie będący w ogóle stroną w tej umowie? To jest cokolwiek

    Jak się sklepikarzowi nie podoba to niech sobie terminala nie instaluje.
    Przewóz gotówki też kosztuje.
    I jeszcze jedno: karta może i nie jest środkiem płatniczym, ale złotówka
    i owszem. A płacąc kartą -- płacę złotówkami, a nie muszelkami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 18. Data: 2008-05-21 18:52:29
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    BETON napisał(a):

    > Czesto w sklepach widnieje kartka z informacją ze nie mozna płacić karta
    > płatniczą za zakupy w kwocie mniejszej niz np 5zł

    O patrz (w domyśle w archiwa grupy), to jednak dotarło, że trzeba
    informację wywiesić ;)

    j.

  • 19. Data: 2008-05-21 19:02:52
    Od: qwerty <q...@p...fm>

    T pisze:
    > Nie masz co robić? Jak Ci dany sklep nie odpowiada, to idź do innego.

    Nawet jak np jest to jedyny sklep w mieście który ma dany towar w ofercie? Skoro
    lubisz jak ciebie rżną to trudno.

  • 20. Data: 2008-05-21 19:32:07
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Nawet jak np jest to jedyny sklep w mieście który ma dany towar w ofercie?
    > Skoro lubisz jak ciebie rżną to trudno.

    niemożność zapłacenia 5 zł kartą to rżnięcie?