  • 21. Data: 2008-10-06 01:02:48
    Temat: Re: Czy moge odmowic szczepienia dziecka
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > jakiejĹ?
    >
    > Dokladnie tak jest ze troche dowiadywalem sie na ten temat.
    > To tylko pierwszy link http://www.niepelnosprawni.pl/ledge/x/22205 jaki pojawia
    > sie w guglu gdy wpisze sie "czy szczepienia szkodza dzieciom".Moim zdaniem
    > warto przeczytac w nim wypowiedzi lekarzy.
    > pozdrawiam
    > Przemek
    > ps wlasnie to mi sie nie podoba ze chce mnie sie na sile zmusic do czegos ( w
    > tym przypadku szczepienia niemowlaka).

    wiesz jak czytam ten artykuł, też jestem przerażony faktem jak można
    napisac taki bzdurny artykuł. Normalnie sabat czarownic.

  • 22. Data: 2008-10-06 01:11:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Moze jeszcze dodam ze nie chce dac szczepic niemowlaka jak zaczalem czytac
    > jakie sa skladniki tych szczepionek.

    a gdzie zacząłeś czytać? w wyborczej?
    i dowiedziałeś się, pewnie że 50% zawartości szczepionek to rtęć.

    nie przeczę, że szczepienia są kontrowersyjne, ja tez podjałem decyzję o
    przesunięciu szczepień, tylko że poraża mnie fakt jak łatwo można zrobić
    człowiekowi wodę z mózgu.

    większość tych artykułów juz dawno się zdezaktualizowała.
    Dane pochodza z lat 90tych i opisują szczepionki, których już się dawno
    nie używa.
    Po prostu radzę wziąć konkretną szczepionkę pod lupę i poszukac coś na
    jej temat chocby w internecie. W wiekszości z nich już dawno thimeresalu
    się nie stosuje.
    Tu masz troche na początek czego nie wybierać
    http://www.fda.gov/CBER/vaccine/thimerosal.htm

  • 23. Data: 2008-10-06 01:12:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:

    > Nic na to nie poradzisz. To są szczepienia obowiązkowe tak jak
    > szczepienia psów przeciw wściekliźnie. Możesz kupić/sprowadzić z
    > zagranicy lepszą szczepionkę i podać pielęgniarce, żeby tą szczepionkę
    > zastosowała.
    > Kiedyś przeczytałam wypowiedź tego bioenergoterapeuty Zbigniewa Nowaka,
    > że w szczepionce przeciwko hainemedinie są ruskie niezabite bakterie i
    > dzieci zachorowują na zapalenia opon mózgowych itd. Oczywiście prawdę
    > pisał, bo było dużo takich przypadków. To było dawno. Teraz już Polska
    > chyba nie sprowadza ruskich szczepionek.

    powiedz mi na czym polega idea szczepionki?

  • 24. Data: 2008-10-06 01:14:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    p...@p...onet.pl wrote:
    > Wiem Zenku ale dlaczego nie moge miec wyboru jak w innych krajach?

    w jakich?

  • 25. Data: 2008-10-06 05:14:18
    Od: p...@p...onet.pl

    > w jakich?
    Np Czechy lub Niemcy.

  • 26. Data: 2008-10-06 08:07:17
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ja też jestem techniczny i szczerze przyznam, że się na szczepionkach
    > niewiele znam, jakieś mi dali za młodu i żyję.

    ale na 99% dostawales inne szczepionki niz dostaja dzieciaki dzisiaj

  • 27. Data: 2008-10-06 09:56:25
    Od: "Steel" <d...@K...pl>

    > ale na 99% dostawales inne szczepionki niz dostaja dzieciaki dzisiaj

    chcesz przez to powiedziec dzisiejsze dzieci dzieki szczepionka nie dozyja
    tego wieku co twoj przedmowca?
    hmmm
    tak swoja droga czesc szczepionek nie zmienila sie od kilkudziesieciu lat
    (mowa tu o darmowych krajowych szczeionkach)

    swoja droga jak ktos nie chce dziecku dawac szczepionek darmowych osobnych
    moze doplacic za wynalazki w postaci kilku w jednej.
    i tu moze sobie wybrac co chce... oczywiscie w ramach wymaganego szczepienia
    lub cos dodatkowo.

    pozdrawiam
    --
    Steel

  • 28. Data: 2008-10-06 10:53:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Steel" <d...@K...pl> napisał w wiadomości

    > chcesz przez to powiedziec dzisiejsze dzieci dzieki szczepionka nie dozyja
    > tego wieku co twoj przedmowca?

    nie, chce przez to powiedziec, ze niektore szczepionki, a konkretnie jedna
    (o ktorej slyszalem), podawana chyba w wieku 12 miesiecy, moze wywolac
    powikłania, na tyle ciezke, ze ze zdrowego dziecka czynia niezdolna do
    samodzielnego zycia kaleke

    > tak swoja droga czesc szczepionek nie zmienila sie od kilkudziesieciu lat
    > (mowa tu o darmowych krajowych szczeionkach)

    ale pytajacemu, jak sadze, chodzi o skojarzone szczepionki

    > swoja droga jak ktos nie chce dziecku dawac szczepionek darmowych osobnych
    > moze doplacic za wynalazki w postaci kilku w jednej.

    i wlasnie o nie chodzi, niektore z nich sa juz obowiazkowe

    > i tu moze sobie wybrac co chce... oczywiscie w ramach wymaganego
    > szczepienia lub cos dodatkowo.

    w przypadku szczepionki o ktorej mowie, to z tego co pamietam, nie ma za
    duzego wyboru

  • 29. Data: 2008-10-06 13:06:30
    Od: "Jolanta Pers" <j...@W...gazeta.pl>

    p...@p...onet.pl napisał(a):
    > Jesli jest wyeliminowana czyli jak rozumiem juz nie ma jej zarodkow w
    > spoleczenstwie to po co na nia szczepic?

    Czeeego nie ma?!

    Nie jest wyeliminowana, bo nie ma takiej możliwości. Po prostu nie ma
    zachorowań, bo wycenie procentowe populacji osobnikami odpornymi jest
    wystarczajaco duże.

    Poza tym to wcale nie jest do końca prawda. Na zachodzie było ostatnio sporo
    zachorowań na odrę i krztusiec. Właśnie dlatego, że liczba szczepionych
    zmalała. Były przypadki śmiertelne.

    > Poza tym kiedys starszego pokolenia nie szczepiono na wiele chorob na jakie
    > teraz sa szczepienia i jakos to wszystko przechodzili

    No właśnie problem w tym, że NIE przechodzili. Umierali, przeważnie w wieku
    dziecięcym, albo kończyli z dość niefajnymi powikłaniami. Oczywiście
    podejmując decyzję o nieszczepieniu wiesz, że taka niewinna odra może
    powodować poważne uszkodzenia mózgu?

    --
    JoP

  • 30. Data: 2008-10-06 14:15:48
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    witek pisze:

    > wiesz jak czytam ten artykuł, też jestem przerażony faktem jak można
    > napisac taki bzdurny artykuł. Normalnie sabat czarownic.

    Mnie nie przeraża to że można było napisać taki artykuł, ba - nie
    przeraża mnie fakt jego publikacji. Przeraża mnie to, że na podstawie
    takiego artykułu ktoś podejmuje arbitralnie decyzję o niezaszczepieniu
    dziecka, bez konsultacji ze lekarzem chorób zakaźnych.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio