  • 1. Data: 2003-04-17 19:51:36
    Temat: Czy mogę mieć wgląd w akta dowolnej sprawy karnej ?
    Od: "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl>

    Czy jako obywatel mogę zażądać wglądu do akt dowolnej sprawy prokuratorskiej
    ?
    Mogę zażądać wyjaśnienia dlaczego sprawa została umorzona ?
    Mogę dowiedzieć się jaki zapadł wyrok ?

    Podejrzewam, że skrucha oskarżonego była fałszywa, prokurator dał się nabrać
    i zbyt pochopnie zastosował
    art. z kpk

    Art. 335. § 1. Prokurator może, za zgodą oskarżonego, dołączyć do aktu
    oskarżenia wniosek o skazanie oskarżonego za zarzucany mu występek zagrożony
    karą nie przekraczającą 5 lat pozbawienia wolności, bez przeprowadzenia
    rozprawy, i wymierzenie mu kary z zastosowaniem nadzwyczajnego jej
    złagodzenia, orzeczenie środka karnego wymienionego w art. 39 pkt. 1-3, 5-8
    Kodeksu karnego, odstąpienie od wymierzenia kary lub warunkowe zawieszenie
    wykonania kary - jeżeli okoliczności popełnienia przestępstwa nie budzą
    wątpliwości, a postawa oskarżonego wskazuje, że cele postępowania zostaną
    osiągnięte mimo nieprzeprowadzenia rozprawy.

    § 2. Jeżeli zachodzą warunki do wystąpienia z wnioskiem, o którym mowa w §
    1, a w świetle zebranych dowodów wyjaśnienia podejrzanego nie budzą
    wątpliwości, dalszych czynności dowodowych w postępowaniu przygotowawczym
    można nie przeprowadzać.

    Najprawdopodobniej wystąpiła też korupcja, ale to trudno bedzie udowodnić...
    Nie mogę się pogodzić z niesprawiedliwością i chciałbym aby oskarżonemu
    wymierzono zasłużoną karę.
    Brakuje mi pomysłu jak to zrobić legalnie, bo na nielegalne to worek z
    pomysłami wysypał sie w gronie znajomych. Jednak pomysły nielegalne są nie
    do przyjęcia...

    Przestępstwo było z art. Art. 270. § 1. Kto, w celu użycia za autentyczny,
    podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa, podlega grzywnie,
    karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat
    5.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto wypełnia blankiet, opatrzony cudzym
    podpisem, niezgodnie z wolą podpisanego i na jego szkodę albo takiego
    dokumentu używa.
    § 3. Kto czyni przygotowania do przestępstwa określonego w § 1, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Krzysztof 'kw1618' GG: 268973
    Warszawa

  • 2. Data: 2003-04-18 23:00:51
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Krzysztof z Warszawy kw1618" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:cBDna.99021$UR.839098@news.chello.at...
> [...]
    > Mogę dowiedzieć się jaki zapadł wyrok ?
    >
    > Podejrzewam, że skrucha oskarżonego była fałszywa, prokurator dał się

    wiesz, legalnie to trudno dostać wgląd w swoją sprawę a Ty odrazu chcesz
    czyjąś ;)

    Icek

  • 3. Data: 2003-04-24 22:56:23
    Od: "t...@w...pl" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prokuratorskiej

    > nabrać
    >
    > wiesz, legalnie to trudno dostać wgląd w swoją sprawę a Ty odrazu chcesz

    Obawiam się, że Icek ma racje i niewiele sam tu zdziałasz.

  • 4. Data: 2003-07-05 20:07:14
    Od: "Łukasz C." <u...@o...pl>

    Nie ma się wglądu. Trzeba byc stroną podstępowania