  • 11. Data: 2008-01-07 23:52:11
    Temat: Re: Czy mogę legalnie nagrać a później udostępnić parę minut programu TV ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.01.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > No i co zgłosi? ,,Psie pana, telewizja mnie nie docenia''?

    Jeśli tylko mówiono o tej stronie (tak wątkoinicjator napisał) to nic nie
    można tv zarzucić, ale jeśli pokazywano fragmenty tych stron, to jak się
    ktoś uprze to faktycznie chyba może się przyczepić - co najmniej
    odpowiedzialność cywilna (art. 34), a być może i karna z art. 115 u.2.
    Paradoksalnie problem może być w tym, ze akurat ta telewizja go doceniła
    (vide art. 18 u.1).

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2008-01-08 00:17:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 00:52
    (autor Marcin Debowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <b...@z...router>):

    > Jeśli tylko mówiono o tej stronie (tak wątkoinicjator napisał) to nic nie
    > można tv zarzucić, ale jeśli pokazywano fragmenty tych stron, to jak się
    > ktoś uprze to faktycznie chyba może się przyczepić

    No dobra, czyli jak telewizja pokazuje np. kawałek ulicy to ma dane
    architektów podawać?

    > - co najmniej
    > odpowiedzialność cywilna (art. 34),

    Nie rozumiem:

    Art. 34.
    Skarb Państwa jest w stosunkach cywilnoprawnych podmiotem praw i obowiązków,
    które dotyczą mienia państwowego nie należącego do innych państwowych osób
    prawnych.

    > a być może i karna z art. 115 u.2.

    Znów czegoś nie rozumiem:

    Art. 115.
    § 1. [...]
    § 2. Przy ocenie stopnia społecznej szkodliwości czynu sąd bierze pod uwagę
    rodzaj i charakter naruszonego dobra, rozmiary wyrządzonej lub grożącej
    szkody, sposób i okoliczności popełnienia czynu, wagę naruszonych przez
    sprawcę obowiązków, jak również postać zamiaru, motywację sprawcy, rodzaj
    naruszonych reguł ostrożności i stopień ich naruszenia.

    > Paradoksalnie problem może być w tym, ze akurat ta telewizja go doceniła
    > (vide art. 18 u.1).

    Ale czego? Bo może ja źle szukam :D art 34 szukałem w KC, skoro mówisz o
    cywilnej, 115 w KK skoro o karnej, a tego 18 to gdzie?

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 13. Data: 2008-01-08 00:59:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.01.2008 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek, 08 styczeń 2008 00:52
    > No dobra, czyli jak telewizja pokazuje np. kawałek ulicy to ma dane
    > architektów podawać?

    Nie, bo mamy art. 33 u.1.

    > Ale czego? Bo może ja źle szukam :D art 34 szukałem w KC, skoro mówisz o
    > cywilnej, 115 w KK skoro o karnej, a tego 18 to gdzie?

    Wszystkie w Prawie Autorskim :)

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-01-08 18:18:11
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    [ciap]

    > No dobra, czyli jak telewizja pokazuje np. kawałek ulicy to ma dane
    > architektów podawać?

    Raczej urbanistów :)

  • 15. Data: 2008-01-10 14:13:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <b...@z...router>,
    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > odpowiedzialność cywilna (art. 34), a być może i karna z art. 115 u.2.
    > Paradoksalnie problem może być w tym, ze akurat ta telewizja go doceniła

    Nie przesadzaj. Auto ma prawo do podpisywania/niepodpisywania dzieła, a
    nie do decydowania o zawartości informacji o tymże dziele.
    Prościej: umieszczenie w gazecie fotografi z wystawy nie wymaga podania
    autorów widocznych na niej obrazów. Nie wymaga nawet jakiegokolwiek
    opisu.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 16. Data: 2008-01-10 14:33:00
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> writes:

    [ciap]

    > umieszczenie w gazecie fotografi z wystawy nie wymaga podania
    > autorów widocznych na niej obrazów. Nie wymaga nawet jakiegokolwiek
    > opisu.

    Zdaje się, że niekoniecznie.

  • 17. Data: 2008-01-10 21:45:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.01.2008 Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> napisał/a:
> [...]
    > Prościej: umieszczenie w gazecie fotografi z wystawy nie wymaga podania
    > autorów widocznych na niej obrazów. Nie wymaga nawet jakiegokolwiek

    Czy aby na pewno w każdym wypadku?

    --
    Marcin