  • 111. Data: 2012-01-01 19:28:05
    Temat: Re: Czy moga mnie "wyrzucic jak psa na ulice"?
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2012-01-01 20:10, XL pisze:

    > ...oraz:
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uch
    wala;sn;izba;cywilna,ic,iii,czp,92,06,7291,orzeczeni
    e.html

    Uchwała z dnia 21 listopada 2006 r !

    --
    animka

  • 112. Data: 2012-01-01 20:09:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2012 20:19, XL pisze:

    > W praktyce oznacza to samo

    Nie, nie oznacza.

    > - wypowiedzenie umowy przez wynajmujacego jest
    > skutkiem jej niedotrzymania przez najemcę.

    Ale najpierw trzeba do wypowiedzenie skutecznie doręczyć.

    Prawo, drogie dziecko, nie działa w ten sposób, że "skoro mógł, to na
    pewno zrobił".

    Przykład: konsument ma prawo anulować w 10-dniowym terminie (prawie)
    każdą umowę zwartą poza siedzibą przedsiębiorcy. Co nie znaczy, że każdy
    zawsze wypowiada. _I_ jest w stanie udowodnić, że wypowiedziałw terminie.

  • 113. Data: 2012-01-01 20:17:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2012 20:10, XL pisze:

    > ...oraz:
    > http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/uch
    wala;sn;izba;cywilna,
    > ic,iii,czp,92,06,7291,orzeczenie.html

    Dziecko drogie, to jest orzeczenie w sprawie przeciwko przedsiębiorstwu!

    A w tym wątku mowa jest o lokatorze - właściwie art. 672 ich nie
    dotyczy, bo dla lokatorów jest przepis szczególny (ustawa o ochronie
    praw lokatorów).

  • 114. Data: 2012-01-01 20:18:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.01.2012 21:09, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie, nie oznacza.

    > Ale najpierw trzeba do wypowiedzenie skutecznie doręczyć.

    PS: zapomniałem dodać, że to i tak nie dotyczy wątku, bo art. 672 KC
    zasadniczo nie dotyczy lokatorów - ci podlegają pod przepisy z ustawy o
    ochronie praw lokatorów.

  • 115. Data: 2012-01-02 00:19:50
    Od: moon <m...@y...com>

    Dnia Sun, 1 Jan 2012 19:50:44 +0100, XL napisał(a):

> [...]
    > pełne okresy płatności, wynajmujący może najem wypowiedzieć bez zachowania

    naruszył postanowienia umowy, co nie znaczy, że ją "zerwał".
    żeby przestała obowiązywać trzeba napisać wypowiedzenie;
    w nim, dobrze jest dać ostateczny termin do wyrównania zaległości, zwykle
    to jest miesiąc, od czasu ostatniej należności, o ile nic się nie zmieniło;
    a potem, dopiero się musisz poużerać, albo iść do sądu i znów "troszkę"
    poczekać na rozprawę.
    a jeszcze potem, nawet jak wygrasz, na eksmisję.
    jest troszkę zabawy, nie powiem...

    moon

  • 116. Data: 2012-01-02 07:18:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2012 01:19, moon pisze:

    > naruszył postanowienia umowy, co nie znaczy, że ją "zerwał".
    > żeby przestała obowiązywać trzeba napisać wypowiedzenie;

    Dokładnie. A poza tym powyższy przepis jest ogólny - lokatorzy (którzy
    są szczególnym przypadkiem najemcy) mają dodatkową ochronę w ustawie o
    ochronie praw lokatorów.

> [...]
    > poczekać na rozprawę.
    > a jeszcze potem, nawet jak wygrasz, na eksmisję.

    Jak ze wszystkim... Jeśli chcesz sporo zarobić bez wielkiego wysiłku -
    musisz godzić się na inne koszta i zagrożenia.

    A nie ukrywajmy, że na wynajmie zarobek jest spory a wysiłek praktycznie
    zerowy (jeśli nie ma problemów z płatnościami).

    Przy solidnych klientach wystarczy mieć niepotrzebną zdolność kredytową,
    kupić mieszkanie na kredyt, a potem to już tylko odcinać kuponiki.

    Ale niestety, nie ma nic za darmo - płacisz wysiłkiem lub ryzykiem.

  • 117. Data: 2012-01-02 07:33:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 08:18, Andrzej Lawa pisze:
    > Jak ze wszystkim... Jeśli chcesz sporo zarobić bez wielkiego wysiłku -
    > musisz godzić się na inne koszta i zagrożenia.

    A lokatorzy muszą więcej płacić, bo na rynku jest mniej chętnych do wynajmu.

    > Ale niestety, nie ma nic za darmo - płacisz wysiłkiem lub ryzykiem.

    Otóż to.

    --
    Liwiusz

  • 118. Data: 2012-01-02 07:52:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.01.2012 08:33, Liwiusz pisze:

    > A lokatorzy muszą więcej płacić, bo na rynku jest mniej chętnych do
    > wynajmu.

    Między innymi ze względu na ryzyko spowodowane dodatkową ochroną
    lokatorów... Za ochronę się płaci ;)

    > Otóż to.

    Wow! Zgodziłeś się ze mną - trzeba to uczcić ;)

  • 119. Data: 2012-01-02 08:13:01
    Temat: Re: Czy moga mnie
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-01 20:01, Andrzej Lawa pisze:

    > Wg. niektórych interpretacji będzie to (uniemożliwienie lokatorowi
    > wejścia do lokalu) bezprawne pozbawienie wolności.

    Raczej utrudnienie, bo informacja co ma zrobić, żeby wejść była.

    > Po drugie... Jak można założyć to można i zdjąć.

    No ale robi się przy tym hałas i właściciel od osób zaufanych o tym się
    dowie.

    > Po trzecie - spółdzielnie i inne administracje raczej negatywnie patrzą
    > na dziurawienie ścian budynku i samowolne instalowanie jakichś
    > dodatkowych przegród.

    No to akurat był właściciel budynku

    > Po czwarte - wściekną się przepisy przeciwpożarowe.

    Tylko jeśli będzie to stały element

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 120. Data: 2012-01-02 08:31:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-02 08:52, Andrzej Lawa pisze:

    > Między innymi ze względu na ryzyko spowodowane dodatkową ochroną
    > lokatorów... Za ochronę się płaci ;)

    Znam zależność ;) Delikatnie tylko zwracam uwagę, kto tak naprawdę płaci
    za ochronę lokatora i komu tak naprawdę może zależeć nad osłabieniem tej
    ochrony (nie trzeba samosądów, wyrok eksmisyjny w miesiąc i eksmisja na
    dwór wystarczy).

    --
    Liwiusz