  • 11. Data: 2006-07-17 01:06:47
    Temat: Re: Czy mandat musimy przyjąć?
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 lipca 2006 01:47
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <d...@n...lechistan.com>):

    > Serio? Wszyscy?
    >
    > Wypowiedź uzasadnij ;->

    Wszyscy.

    Uzasadnienie: Rowerzysta poruszający się z prędkością pieszego nie utrzyma
    równowagi i przewróci się powodując zagrożenie. Rowerzysta poruszający się
    z prędkością wystarczającą do zachowania równowagi stanowi zagrożenie z
    powodu nadmiernej prędkości w ruchu pieszym.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 12. Data: 2006-07-17 01:07:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek, 17 lipca 2006 00:29
    (autor Andrzej Lawa
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <e...@n...lechistan.com>):

    > obrona (mojego) życia

    A więc broń swoje życie w sposób inny niż atak na pieszego.

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 13. Data: 2006-07-17 05:38:07
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    wiadomości news:dpvqo3-3ip.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Serio? Wszyscy?

    Ano właśnie! Ja - na pewno nie stanowię zagrożenia dla pieszych, jeśli w danej
    chwili decyduję się na skorzystanie z chodnika.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 14. Data: 2006-07-17 05:39:55
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    wiadomości news:e6rqo3-3cp.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > na... stan wyższej konieczności - obrona (mojego) życia kosztem głupiego
    > przepisu porządkowego.

    Dokładnie tak! Prawo do życia jest NAJWYŻSZYM prawem.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 15. Data: 2006-07-17 05:41:04
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > niż atak na pieszego.

    Jeśli już chwilowe skorzystanie z chodnika nazywasz atakiem, co powiesz na ataki
    na rowerzystów z ramienia blachosmrodów?

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 16. Data: 2006-07-17 05:43:00
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Blisko mnie jest przejscie dla pieszych przez które regularnie śmigają
    rowerzyści jadący chodnikiem. Ponieważ widocznośc na boki jest kiepska, bo
    domy stoją aż do samego chodnika często są pretensje kierowca-rowerzysta i
    odwrotnie. Rowerzysta jest znacznie szybszy od pieszego, więc pojawia się na
    przejściu znienacka stwarzając zagrożenie.
    Sam jeżdżę i na rowerze i za kółkiem więc rozumiem obie strony.
    Jestem za tępieniem rowerzystów, który chcieliby mieć na jezdni takie prawo
    jak pojazd (i słusznie) a na pasach takie jak pieszy (niby dlaczego).
    A tak wógóle to w każdej sytuacji warto o trochę rozsądku. Ścisłe trzymanie
    sie litery prawa nie zawsze jest najlepszym wyjściem. Nawet Roman G. zrobił
    wyjątek maturzystom.
    Jacek

  • 17. Data: 2006-07-17 05:43:29
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > Mam dość rowerzystów na chodnikach!

    Dróg dla rowerów:
    http://www.tutej.pl/cms.php?i=3238
    w Poznaniu jest stanowczo za mało.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 18. Data: 2006-07-17 06:32:11
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ścisłe trzymanie sie litery prawa nie zawsze jest najlepszym wyjściem.

    Sam czasami przejeżdzam po pasach, ale nie jest to slalom gigant a spokojny
    przejazd z lewej lub prawej skrajnie strony. Nie wlatuję też na pasy, tylko
    zatrzymuję się i patrzę co sie dzieje wokół.
    Kodeks http://www.wrower.pl/prawo/index.php#Chodnik nie bierze poprawkę na
    "łysych", którzy głęboko w d(...) mają ograniczenia prędkości.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 19. Data: 2006-07-17 06:38:47
    Od: "Negatyw" <n...@U...o2.pl>

    > Jeśli tylko zdołasz przekonać sąd ...

    Lepiej chyba zapobiegać, niż leczyć. Trzeba temat głośno komentować i słać mail
    za mail'em do policji, prezydenta miasta itp. Po przeczytaniu kilku tysięcy
    podobnej treści korespondencji - zauważą, że jest to jakiś problem.

    > Jeśli rowerzysta będzie jechał powoli i nie będzie stwarzał dla nikogo
    > zagrożenia, to raczej > nie zostanie ukarany.

    Gdy korzystam z chodnika jestem świadom, że to nie ja jestem tu uprzywilejowany
    i na pewno nie stanowię dla nikogo zagrożenia.
    Pozostaje tylko policyjna definicja tego "raczej"... ;)

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl

  • 20. Data: 2006-07-17 08:11:38
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Negatyw porozsypywal nastepujace haczki:
    > Prawo do życia - to prawo konstytucyjne. Jeśli policjant (z pomocą
    > kodeksu drogowego) zmusza mnie do poruszania się na odcinku dla "łysych"
    > - można powiedzieć, że (być może) pozbawia mnie tego prawa.
    Policjant zmusza Cie do jezdzenia rowerem? Niesamowite
    --
    badzio