-
1. Data: 2005-02-25 17:45:09
Temat: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
Witam
W dniu 04.07.2003 kupiłem sprzęt firmy SONY - bardzo drogi discman który w
komplecie ma pilot z wyświetlaczem na kablu. Niestety ten pilot się zepsuł w
zeszłym roku - dokładnie 1.03.2004 po czym oddano mi sprzęt 22.03.2004 (po
kilkukrotnych wizytach w serwisie) z informacją, że tego pilota wymieniono na
nowy. Jakiś tydzień temu znów nastąpiła jego awaria! Taka sam jak rok temu -
przestał po prostu działać! Bez tego pilota ten discman jest bezużyteczny.
Zaniosłem go od punktu serwisowego gdzie odmówiono mi przyjęcia urządzenia do
naprawy gwarancyjnej. W umowie jest podany rok czasu na okres gwarancji. Z tego
co mi wiadomo po wymianie rzeczy na nową okres biegnie od nowa - a tak było z
tym pilotem, że go wymieniono na nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak
rękojmia? Czy ktoś może mi powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a
jeśli tak to na jakiej podstawie?
Pzdr
CIT
-
2. Data: 2005-02-25 18:27:05
Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "Thomas" <t...@N...pl>
> Witam
>
> W dniu 04.07.2003 kupiłem sprzęt firmy SONY - bardzo drogi discman który w
> komplecie ma pilot z wyświetlaczem na kablu. Niestety ten pilot się zepsuł
> w zeszłym roku - dokładnie 1.03.2004 po czym oddano mi sprzęt 22.03.2004
> (po kilkukrotnych wizytach w serwisie) z informacją, że tego pilota
> wymieniono na nowy. Jakiś tydzień temu znów nastąpiła jego awaria! Taka
> sam jak rok temu - przestał po prostu działać! Bez tego pilota ten discman
> jest bezużyteczny. Zaniosłem go od punktu serwisowego gdzie odmówiono mi
> przyjęcia urządzenia do naprawy gwarancyjnej. W umowie jest podany rok
> czasu na okres gwarancji. Z tego co mi wiadomo po wymianie rzeczy na nową
> okres biegnie od nowa - a tak było z tym pilotem, że go wymieniono na
> nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak rękojmia? Czy ktoś może mi
> powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a jeśli tak to na
> jakiej podstawie?
>
> Pzdr
> CIT
Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
rokiem.
Może to być np.kwit z serwisu.
-
3. Data: 2005-02-26 09:40:40
Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
> Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
> rokiem.
> Może to być np.kwit z serwisu.
Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz do tego
serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.
Pzdr
CIT
-
4. Data: 2005-02-26 10:03:16
Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>
Użytkownik "Centrum IT" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
news:cvpger$nv0$1@nemesis.news.tpi.pl...
> > Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
> > rokiem.
> > Może to być np.kwit z serwisu.
>
> Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz
do tego
> serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.
>
Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
rzecznika konsumentów.
--
Pozdrawiam
[POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
GG # 1403014
-
5. Data: 2005-02-28 07:59:46
Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>
> Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
> wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
> nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
> rzecznika konsumentów.
>
> --
A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa okaże
się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?
Pzdr
CIT
-
6. Data: 2005-02-28 08:10:59
Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Od: "kicur" <k...@o...pl>
> > Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
> > wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
> > nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
> > rzecznika konsumentów.
> >
> > --
> A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa
okaże
> się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?
Najprościej to inaczej - choć Koledzy mają rację co do nowej gwarancji.
Najprościej to reklamować z tytułu 2-letniej niezgodności z umową (taka nowa
rękojmia) - obowiązuje na towary zakupione po 1.01.2003 r. -> pełny tekst wisi
(i wątki temu podobne) na Forum Prawnym na autocentrum.pl, gdzie zapraszam.
Aha! Z tytułu niezgodności reklamuje się u SPRZEDAWCY a nie w serwisie - ten
jest tylko do gwarancji. Inna sprawa, że sprzęt i tak tam trafi, no... no ale
takie mamy prawo.
Pozdrawiam:)
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl