eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 6

  • 1. Data: 2005-02-25 17:45:09
    Temat: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    Witam

    W dniu 04.07.2003 kupiłem sprzęt firmy SONY - bardzo drogi discman który w
    komplecie ma pilot z wyświetlaczem na kablu. Niestety ten pilot się zepsuł w
    zeszłym roku - dokładnie 1.03.2004 po czym oddano mi sprzęt 22.03.2004 (po
    kilkukrotnych wizytach w serwisie) z informacją, że tego pilota wymieniono na
    nowy. Jakiś tydzień temu znów nastąpiła jego awaria! Taka sam jak rok temu -
    przestał po prostu działać! Bez tego pilota ten discman jest bezużyteczny.
    Zaniosłem go od punktu serwisowego gdzie odmówiono mi przyjęcia urządzenia do
    naprawy gwarancyjnej. W umowie jest podany rok czasu na okres gwarancji. Z tego
    co mi wiadomo po wymianie rzeczy na nową okres biegnie od nowa - a tak było z
    tym pilotem, że go wymieniono na nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak
    rękojmia? Czy ktoś może mi powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a
    jeśli tak to na jakiej podstawie?

    Pzdr
    CIT


  • 2. Data: 2005-02-25 18:27:05
    Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Thomas" <t...@N...pl>

    > Witam
    >
    > W dniu 04.07.2003 kupiłem sprzęt firmy SONY - bardzo drogi discman który w
    > komplecie ma pilot z wyświetlaczem na kablu. Niestety ten pilot się zepsuł
    > w zeszłym roku - dokładnie 1.03.2004 po czym oddano mi sprzęt 22.03.2004
    > (po kilkukrotnych wizytach w serwisie) z informacją, że tego pilota
    > wymieniono na nowy. Jakiś tydzień temu znów nastąpiła jego awaria! Taka
    > sam jak rok temu - przestał po prostu działać! Bez tego pilota ten discman
    > jest bezużyteczny. Zaniosłem go od punktu serwisowego gdzie odmówiono mi
    > przyjęcia urządzenia do naprawy gwarancyjnej. W umowie jest podany rok
    > czasu na okres gwarancji. Z tego co mi wiadomo po wymianie rzeczy na nową
    > okres biegnie od nowa - a tak było z tym pilotem, że go wymieniono na
    > nowy. Ponadto chyba jest coś takiego jak rękojmia? Czy ktoś może mi
    > powiedzieć czy mam prawo do reklamacji tego sprzętu a jeśli tak to na
    > jakiej podstawie?
    >
    > Pzdr
    > CIT

    Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
    rokiem.
    Może to być np.kwit z serwisu.



  • 3. Data: 2005-02-26 09:40:40
    Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    > Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
    > rokiem.
    > Może to być np.kwit z serwisu.


    Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz do tego
    serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.

    Pzdr
    CIT


  • 4. Data: 2005-02-26 10:03:16
    Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    Użytkownik "Centrum IT" <c...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:cvpger$nv0$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > > Należy udowodnić, że ten zepsuty pilot został wymieniony przed nie całym
    > > rokiem.
    > > Może to być np.kwit z serwisu.
    >
    > Mam taki kwit z pieczątką serwisu. Co dalej? Mam z tym pójść jeszcze raz
    do tego
    > serwisu? Nie chcieli mi przyjąć tego sprzętu.
    >

    Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
    wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
    nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
    rzecznika konsumentów.

    --
    Pozdrawiam
    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014



  • 5. Data: 2005-02-28 07:59:46
    Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "Centrum IT" <c...@v...pl>

    > Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
    > wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
    > nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
    > rzecznika konsumentów.
    >
    > --
    A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa okaże
    się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?

    Pzdr
    CIT


  • 6. Data: 2005-02-28 08:10:59
    Temat: Re: Czy mam prawo do naprawy gwarancyjnej/rękojmi czy też nie?
    Od: "kicur" <k...@o...pl>

    > > Idź z tym kwitem jeszcze raz i wytłumacz chłopakom w serwisie, że po
    > > wymianie części na nową w sprzecię okres gwaracnji na tą część biegnie od
    > > nowa. Jeśli nie będą chcieli wymienić/naprawić powiadom UOKiK, albo
    > > rzecznika konsumentów.
    > >
    > > --
    > A jeśli okaże się, że nie mają już tych pilotów do tego discmana i naprawa
    okaże
    > się niemożliwa?? Co wtedy? Będą musili oddać kasę jak za nowy?

    Najprościej to inaczej - choć Koledzy mają rację co do nowej gwarancji.
    Najprościej to reklamować z tytułu 2-letniej niezgodności z umową (taka nowa
    rękojmia) - obowiązuje na towary zakupione po 1.01.2003 r. -> pełny tekst wisi
    (i wątki temu podobne) na Forum Prawnym na autocentrum.pl, gdzie zapraszam.
    Aha! Z tytułu niezgodności reklamuje się u SPRZEDAWCY a nie w serwisie - ten
    jest tylko do gwarancji. Inna sprawa, że sprzęt i tak tam trafi, no... no ale
    takie mamy prawo.
    Pozdrawiam:)

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1