  • 1. Data: 2007-02-13 12:08:48
    Temat: Czy ktoś odzyskał pieniądze za kartę pojazdu 425zł.
    Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl>

    Kupiłem nowe auto u polskiego dealera w 2005r. Za wydanie karty zapłaciłem
    450zł, z czego większość przypada na koszty aut (nie mojego) złomowanych.
    Później chyba SN uznał że ta "opłata" jest bezprawna. Formalny opis sytuacji
    można znaleźć w tym linku:
    http://autoswiat.redakcja.pl/pliki/pozew_karta_pojaz
    du.pdf

    Mam pytanko do grupowiczów:

    czy ktoś odzyskał te pieniądze ?
    Wogóle ktoś próbował ?
    A jeśli tak, to czy udało się to zrobić na drodze grzecznego podania do
    urzędu ?

    Ikar

  • 2. Data: 2007-02-13 12:29:43
    Od: "rezist.com" <r...@s...us>

    > Mam pytanko do grupowiczów:

    Zadaj pytanie na forum AS, zdaje sie ze to ich redaktor
    sadzil sie przed trybunalem w Strassburgu o wszelkie mozliwe
    zwroty oplat.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2007-02-13 21:54:22
    Od: wombi <w...@n...pl>

    Ikar napisał(a):
    > Formalny opis sytuacji
    > można znaleźć w tym linku:
    > http://autoswiat.redakcja.pl/pliki/pozew_karta_pojaz
    du.pdf

    Taki pozew to mogą sobie o kant d... rozbić. Zostanie odrzucony ze
    względu na brak legitymacji procesowej Prezydenta Miasta/Starosty.Pozywa
    się np. Gminę Miasto Kraków albo Powiat Tatrzański. Prezydent ani
    Starosta nie mają osobowości prawnej tylko są organami osoby prawnej.

  • 4. Data: 2007-02-13 22:38:19
    Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl>

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Gminę Miasto Kraków albo Powiat Tatrzański. Prezydent ani Starosta nie
    > mają osobowości prawnej tylko są organami osoby prawnej.

    Może i tak ale mi chodzi o to, że w nim jest opisana dokładniej cała
    sytuacja.

    Ikar

  • 5. Data: 2007-02-15 06:45:00
    Od: "ksli" <k...@p...onet.pl>

    szalenie frustrująca sprawa - niby naruszono prawo
    a nie ma jak się przed tym obronić/ żądać wyrównania szkody

    w moim okręgu sądowym jest porozumienie sędziów, że
    oddalają nawet najlepiej napisane pozwy (i trzeba płacić koszty
    radcy starosty) a te źle napisane odrzucają (co jest nawet lepsze
    bo nawet wpis wtedy zwracają)

    w zasadzie przyjmuje się że właściwsza jest droga administracyjna
    ale sądy adm. jeszcze nie wymyśliły jaka
    istnieje spór pomiędzy orzekaniem jako nadpłaty podatkowej
    z ordynacji
    inni twierdzą, że to była czynność nie objęta ordynacją i trzeba
    składać skargę na czynność materialno - teczniczną organu
    w postaci odmowy zwrotu opłaty (co oczywiście po stosownym
    wniosku musi na piśmie nastąpić)

    efekt jest taki, że jeszcze NIKT w moim województwie fizycznie
    takiej opłaty nadpłaconej nie uzyskał, a starostwa wypisują różne głupoty
    SKO urywa sobie głowę bo też nie wie co zrobić -

    a czas leci

    ksli

  • 6. Data: 2007-02-15 14:30:50
    Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl>

    Użytkownik "ksli" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    BTW Powinni łapać odpowiedzialnych za porzucone wraki.

    A póki co płacili za nich wszyscy nabywcy nowych aut z salonu, co jest
    szczególnie śmieszne jeśli zważy się średni wiek ostatnio sprowadzanych do
    pl aut :)

  • 7. Data: 2007-02-15 14:39:22
    Od: "Ikar" <Ikar52540|CUTE|@wp.pl>

> [...]
    > oddalają nawet najlepiej napisane pozwy (i trzeba płacić koszty
    > radcy starosty) a te źle napisane odrzucają (co jest nawet lepsze

    Nie za bardzo mi się chce tą drogą nawet gdyby nie oddalali, bo:

    -jeśli wynajmę adwokata do pomocy, to rozumiem że nawet jak wygram i nie
    będę musiał płacić za rozprawę, to płacę adwokata zawsze ze swoich
    pieniędzy, w każdej sprawie (jeśli nie skorzystam z urzędowego) dobrze myślę
    ?
    -w czasie tej rozprawy na którą stracę czas zdążę zarobić nie mniej.....
    także po co..