  • 21. Data: 2008-10-31 22:19:58
    Temat: Re: Czy komornik ma prawo?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:gebp8a$f8t$1@news.task.gda.pl...

    > czy w takim razie mam przez to rozumieć ze inne prawo obowiązuje w
    > przypadku wynajmu lokali komercyjnych, a inne mieszkaniowych?

    W mieszkaniu zazwyczaj mieszkasz. jak przestaniesz mieszkać, to pustego
    mieszkania też żadne prawo nie chroni. Tak samo, jak pustego gabinetu,
    którego właściciel wypowiedział najemcy umowę.

  • 22. Data: 2008-11-03 09:39:21
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > W mieszkaniu zazwyczaj mieszkasz. jak przestaniesz mieszkać, to pustego
    > mieszkania też żadne prawo nie chroni. Tak samo, jak pustego gabinetu,
    > którego właściciel wypowiedział najemcy umowę.

    jak wynbajmujacy wyjedzie na dwa albo 3 miesiace za granice to co?, tez
    mozna mu "skutecznie" poleconymi doreczyc wypowiedzenie i po 2 miesiacach,
    wejsc do mieszkania i wszystko wyniesc?

  • 23. Data: 2008-11-03 18:56:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > jak wynbajmujacy wyjedzie na dwa albo 3 miesiące za granice to co?, tez
    > mozna mu "skutecznie" poleconymi doręczyć wypowiedzenie i po 2
    > miesiącach, wejść do mieszkania i wszystko wynieść?

    Mamy coś takiego - przez niektórych już zapomnianego - jak obowiązek
    meldunkowy. W odniesieniu do mieszkania to działa w ten sposób, że jak się
    gdzieś tam zameldujesz, to istnieje domniemanie, ze tam mieszkasz.
    Oczywiście to domniemanie można obalić. Resztę znajdziesz w ustawie.

  • 24. Data: 2008-11-03 19:22:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > się gdzieś tam zameldujesz, to istnieje domniemanie, ze tam mieszkasz.
    > Oczywiście to domniemanie można obalić. Resztę znajdziesz w ustawie.

    Oj, według mnie zameldowanie nie tworzy żadnego domniemania.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 25. Data: 2008-11-03 19:37:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Oj, według mnie zameldowanie nie tworzy żadnego domniemania.

    Nie masz moim zdaniem racji. Rodzi domniemanie, natomiast nie daje żadnego
    prawa.

  • 26. Data: 2008-11-03 19:59:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Robert Tomasik pisze:
    > wiadomości news:geniv2$2is$1@news.onet.pl...

    > Nie masz moim zdaniem racji. Rodzi domniemanie, natomiast nie daje
    > żadnego prawa.

    A to domniemanie z czego wynika? I w jakich sytuacjach się stosuje?
    Jeśli na przykład chciałbym wejść do mieszkania, a żona mi zabrania, to
    sąd uzna moje prawo do zamieszkiwania na podstawie zameldowania?

    A skoro zameldowanie jednak tworzy domniemanie, to czemu o
    wprowadzeniu mieszkania nie decyduje policjant na miejscu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 27. Data: 2008-11-03 20:09:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > A skoro zameldowanie jednak tworzy domniemanie, to czemu o wprowadzeniu
    > mieszkania nie decyduje policjant na miejscu?

    Policjant podczas interwencji nie jest od rozstrzygania sporów cywilnych.
    Ale jeśli ktoś posiadający zameldowanie w mieszkaniu wezwie Policję i
    powiadomi, że do mieszkania wdarła się osoba postronna, to właśnie owo
    zameldowanie będzie tym wyznacznikiem, kogo należy zatrzymać.