  • 1. Data: 2007-04-13 07:12:15
    Temat: Czy komornik ma OBOWIĄZEK zajęcia nieruchomości?
    Od: "asereje" <u...@g...pl>

    Witam.
    Potrzebuję porady/informacji.

    Mój znajomy ma dług ok. 10000 PLN.
    Ma tylko niską rentę i "majątek"
    w postaci nieruchomości - kiepskiej ziemi
    rolnej 2 ary, o wartości około 130 zł
    ( tak, tak - sto trzydzieści ! )

    No i pytania:
    1. Czy komornik zajmie mu tę nieruchomość
    na poczet długu, mimo tak minimalnej
    wartości ?
    2. Czy ten dłuznik może pójść na ugodę z komornikiem
    i we własnym zakresie sprzedać nieruchomość,
    a pieniądze ze sprzedaży przekazać komornikowi
    na poczet długu ? ( tak, aby sprzedać tę nieruchomość
    z pominięciem procesu licytacji ? )

    Bardzo proszę o fachową poradę !

    Pozdrawiam
    asereje

  • 2. Data: 2007-04-13 08:23:23
    Od: Bungo <b...@g...pl>

    asereje napisał(a):
> [...]
    > ( tak, tak - sto trzydzieści ! )
    >
    > No i pytania:
    > 1. Czy komornik zajmie mu tę nieruchomość

    ogolna zasada - komornik ma obowiazek przeprowadzic egzekucje w sposob
    wskazany przez wierzyciela i najmniej dolegliwy dla dluznika.
    jesli wierzyciel zazadal egzekucji z nieruchomosci, to komornik to zrobi.

> [...]
    > i we własnym zakresie sprzedać nieruchomość,
    > a pieniądze ze sprzedaży przekazać komornikowi
    > na poczet długu ? ( tak, aby sprzedać tę nieruchomość

    ugode zawiera sie z wierzycielem a nie z komornikiem. Komornik jest
    tylko wykonawca, wszystko zalezy od wierzyciela.

    ==>> pozdrawiam:-)
    ==>> Bungo

  • 3. Data: 2007-04-13 08:36:04
    Od: "asereje" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > ugode zawiera sie z wierzycielem a nie z komornikiem. Komornik jest tylko
    > wykonawca, wszystko zalezy od wierzyciela.

    Bardzo dziękuję.

    pozdrawiam
    asereje

  • 4. Data: 2007-04-13 16:45:19
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Bungo" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    działka się zmieni z rolnej na przezn. pod zabudowę i nagle ze 130 zł.,
    będzie warta np. 10.000 zł.
    Teraz wielu rolników z wiosek poł. w pobliżu większych miast w ten sposób
    dorabia się milionów. W końcu wójt też człowiek. :)