  • 161. Data: 2008-01-13 23:03:51
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Mis Puchatek" <a...@a...pl> wrote
    > JA po prostu chce aby wylaczono monitoring lub po prostu nier utrwalano
    > miejgo wizerunku.

    Nie ma podstawy prawnej, abyś mogl tego żądać.

  • 162. Data: 2008-01-13 23:10:00
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Any User" <u...@a...pl> wrote
    >, a nawet używające zasilania pasywnego (tj. pobierające zasilanie wprost z
    >eteru, bez żadnych kabli).

    Tzn. jak? Skąd ta energia i na ile starcza? Jak z ciągłością pracy?

  • 163. Data: 2008-01-13 23:16:30
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > "Mis Puchatek" <a...@a...pl> wrote
    >
    > Nie ma podstawy prawnej, abyś mogl tego żądać.

    Eeee, do żadania to chyba ni emusi byc podstawa.

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 164. Data: 2008-01-13 23:20:21
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Mis Puchatek" <a...@a...pl> wrote
    > Eeee, do żadania to chyba ni emusi byc podstawa.

    Specjalnie użyłem słowa "żądać", aby podkreślic znaczenie obowiązkowości
    jego wykonania, w odróżnieniu od np. prośby.

  • 165. Data: 2008-01-13 23:24:33
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Piotr [trzykoty] napisał:
    > "Mis Puchatek" <a...@a...pl> wrote
    >
    > Specjalnie użyłem słowa "żądać", aby podkreślic znaczenie obowiązkowości
    > jego wykonania, w odróżnieniu od np. prośby.

    No nic. Po prostu wchodze i ubieram kominiarke, zlatuje si eochrona i
    mnie legitymuje, ja im pokazuje dowód i zegnam ozieble, ide do dzailu
    rondli i zaczynam robic zdjecia, robi sie siwy dym, do Marketu zjezdza
    sie plicja, antyterrorka, zostaje obezwladniony i wrzucony do aresztu,
    ostatecznie nie sa mi postawione zadne zarzuty, naczelnik policji
    przeprasza mnie w telewizji, ja podaje do sadu kolejno wszystkich, i
    zyskuje miano palikota drugiego ;)

    Mis Puchaty

  • 166. Data: 2008-01-13 23:37:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fme347$no$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    Uważam, ze Twoje argumenty są bardzo przekonujące i faktycznie może się
    okazać, że przy takiej linii obrony klient się wybroni. No bo faktycznie
    zapomniano o tym, wprowadzając ustawę o ochronie osób i mienia.

  • 167. Data: 2008-01-13 23:39:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fme4m7$223$1@z-news.pwr.wroc.pl...

    Toteż właśnie pisałem, ze to dość niefortunnie ujęto. Ale uważam mimo
    wszystko, ze ochrona w obrębie chronionego obiektu ma prawo do
    legitymowania. inna sprawa, to ochrona danych osobowych i prawa do ich
    gromadzenia i przetwarzania :-)

  • 168. Data: 2008-01-14 10:08:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Heming pisze:

    > "§ 1. Rozporządzenie reguluje szczegółowy tryb działań pracowników ochrony,
    > polegających na: [...]
    > 2) _legitymowaniu osób w celu ustalenia ich tożsamości_ [...]"

    Wiesz, znam rozporządzenie, które w szczegółowy sposób reguluje sposób
    postępowania ze zwłokami, co nie znaczy, że mogę ciebie uznać za zwłoki
    i skremować.

    Rozporządzenie, na które się powołujesz, precyzuje sposób wykonywania
    pracy przez ochroniarzy, co nie znaczy, że mogą ją wykonywać zawsze i
    wszędzie niezależnie od ustawy - np. ochroniarz nie może ci przyjść do
    domu i zacząć ciebie legitymować tylko dlatego, że twój dom jest w
    zasięgu wzroku od miejsca, które chroni ;)

  • 169. Data: 2008-01-14 10:10:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Praktyka jest taka, ze legitymują w razie potrzeby. Czyli przykąłdowo po
    > złapaniu na kradzieży. Po stwierdzeniu, że coś zniszczyłeś.

    No, ale to akurat wynika z innych przepisów i nie dotyczy wyłącznie
    ochrony - ja też mogę zatrzymać sprawcę wykroczenia (np. ktoś zarysował
    mój samochód) chyba że mogę ustalić jego tożsamość.

  • 170. Data: 2008-01-14 10:11:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w
    > wiadomości news:fmdl1u$m2n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    >
    > Jak już pisałem uważam, że powinno to być osobno, bo jest mylące.

    A ja uważam, że powinno być "i".

    Poproszę o oficjalne interpretacje (wyroki SN wskazane ;) ) lub jakieś
    konkretne orzeczenia w tej sprawie.