  • 151. Data: 2008-01-13 19:47:39
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Verizon Newsgroups" <z...@v...net>

    > hehehe, wot logiczne wytlumaczenie, zwala meni z nog ;)

    Co to jest "meni"?

    veri

  • 152. Data: 2008-01-13 19:50:45
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Verizon Newsgroups napisał:

    > Co to jest "meni"?

    w przeciwienstwie do bledow ortograficznych takich jak skura czy z kad -
    meni to po prostu literowka w slowie mnie

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 153. Data: 2008-01-13 20:13:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mis Puchatek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Czy po złapaniu na kradzieży nie powinni wezwać policji?

    Nie mają takiego obowiązku, o ile gość się nie stawia i nie ma konieczności
    jego "ujęcia". Praktyka bywa różna. Przy drobniejszych kradzieżach klient
    po prostu płaci za towar.

  • 154. Data: 2008-01-13 20:16:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > przepraszam, za takie pytania, ale dla mnie "złapanie na kradzieży"
    > oznacza tez zatrzymanie...

    Nie, jeśli klient po prostu sie przyznaje do kradzież albo tłumaczy w jakiś
    pokrętny sposób (przykładowo, ze zapomniał wyjąć z wózka albo mu samo
    wpadło do kieszeni, to ochrona nie ma konieczności pozbawiania go wolności.
    Przecież nawet Policja nie zatrzymuje w sensie prawnym wszystkich
    przestępców o sprawcach wykroczeń już nie wspominając.

  • 155. Data: 2008-01-13 20:19:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli jest obiektem chronionym przez pracownikow ochrony to tak.

    Ale to park ma być chroniony. No chyba, że park znajdzie się w obszarze
    Biedronki.

  • 156. Data: 2008-01-13 20:24:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, bo ja nie do końca. Po pierwsze w kw to akurat wykroczenie
    > jest w rozdziale "przeciwko instytucjom państwowym",

    ... bo w 1974 roku, jak pisano kodeks wykroczeń, to nikomu do głowy nawet
    nie przyszło, ze w przyszłości uprawnienia do legitymowania będą miały nie
    tylko organa samorządowe (Straże Miejskiej/Gminne) ale i prywatne firmy.

    > więc nie wiem, czy nie należałoby interpretować tego wykroczenia
    > całościowo, tzn. w kontekście tego rozdziału w jakim się znajduje, a nie
    > tylko jednego paragrafu. Ochrona organem ani instytucją państwową nie
    > jest.

    > Po drugie, ciekawe dlaczego w ustawie o ochronie to uprawnienie zapisano
    > ze spójnikiem "i" "ustalania prawa do przebywania"... Czy nie należy
    > wnioskować, że legitymowanie dozwolone jest tylko i wyłącznie łącznie ze
    > sprawdzeniem uprawnień, a więc np. na terenach zamkniętych etc.??

    Art. 36. 1. Pracownik ochrony przy wykonywaniu zadań ochrony osób i mienia
    w granicach chronionych obiektów i obszarów ma prawo do:
    1) ustalania uprawnień do przebywania na obszarach lub w obiektach
    chronionych oraz legitymowania osób, w celu ustalenia ich tożsamości;

    O które "i" Ci chodzi?

  • 157. Data: 2008-01-13 20:25:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co do drugiego to faktycznie jest tam "oraz" a nie "i", ale dalej
    > zastanawia mnie dlaczego jest to w jednym punkcie.

    Jak już pisałem uważam, że powinno to być osobno, bo jest mylące.

  • 158. Data: 2008-01-13 22:25:16
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote
> [...]
    > tylko organa samorządowe (Straże Miejskiej/Gminne) ale i prywatne firmy.

    No to skoro nie przyszło im do głowy i tego nie uwzględnili do tej pory, to
    dlaczego mamy uważać, że ochrona podlega pod ten przepis... ?
    W dalszym ciągu tytuł brzmi "Wykroczenia przeciwko instytucjom państwowym,
    samorządowym i społecznym", a art. 65.2 kw "Kto.... nie udziela właściwemu
    organowi państwowemu lub instytucji, upoważnionej z mocy ustawy do
    legitymowania...".
    art.47kw " § 4. Instytucją państwową, samorządową lub społeczną jest również
    przedsiębiorstwo, w którym Skarb Państwa lub jednostka samorządu
    terytorialnego jest udziałowcem, spółdzielnia, związek zawodowy, inna
    organizacja społeczna lub jednostka wojskowa."

    Czy ochrona jest w ogóle instytucją, a tym bardziej taką? Przecież ustawa
    nie udziela uprawnienia do legitymowania instytucji (konkretnej) tylko
    ochroniarzom, ludziom pracującym w różnych firmach, spełniających pewne
    kryteria. Jest to w rzeczywistości pewien zbiór różnorakich podmiotów,
    spółek świadczoących usługi w zakresie ochrony, zwykle prywatnych. O jakiej
    instytucji więc tu mówić? Nasuwa mi to wiele wątpliwości co do do karania z
    tego przepisu za odmowę podania danych ochroniarzowi.

  • 159. Data: 2008-01-13 22:46:00
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > jak mozna zaburzyc obraz z takich ukrytych kamer? Albo je wykryc?
    >
    > Sa detektory podsluchu i podladu video, ale zadzialaja one pewnie tylko
    > gdy kamery sapodlaczone radiowo.
    >
    > Ale to detektory.
    >
    > A zagluszacze?

    Są dwa sposoby:

    1. *Oślepienie* np. okręć się kilkoma sznurami lampek choinkowych (no,
    nie powiem jest pewien problem z zasilaniem ale dla człowieka tak
    zdeterminowanego to żaden problem, możesz nosić ze sobą jakiegoś UPS'a)
    2. *Zablokowanie* np. kominiarka, kask motocyklowy z przyciemnianą
    szybką, itp.

    P.S. Dla większej pewności możesz oba sposoby połaczyć.

    AW

  • 160. Data: 2008-01-13 22:51:56
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote

    > Jak już pisałem uważam, że powinno to być osobno, bo jest mylące.

    Ale czy "oraz"="i" ???

    W rozporządzeniu wykonawczym do ustawy o ochronie osób i mienie, co prawda
    minister osobno potraktował legitymowanie i ustalanie uprawnień do
    przebywania, co mogłoby nasuwać przypuszczenie, że tak należałoby to
    interpretować. Ale czy nie jest to błędne...?

    Poniżej kilka przykładów spornych użycia spójnika "oraz", wszystkie
    konkludują, że "oraz"="i"

    "...spójnik zdaniowy "oraz" nalezy interpretowac jako wymóg jednoczesnego
    stosowania
    zawartych w nim argumentów zdaniowych. Zasadnie zatem jak wskazała we
    wniosku strona
    hipoteza przedmiotowego przepisu oparta jest na zasadzie koniunkcji.
    Matryca logiczna dla koniunkcji oraz jej funktator zdaniowy ma charakter
    dwuargumentowy -koniunkcja jest prawdziwa zawsze i tylko wtedy, gdy oba jej
    człony s prawdziwe, je eliktórykolwiek z jej członów jest fałszywy, to
    koniunkcja te jest fałszywa (Z. Ziembi ski, Logikapraktyczna, wyd. XIX,
    Warszawa 1996).Takim stanowiskiem np. kierował się Urząd Celny tu:
    http://www.bialystok.uc.gov.pl/podatnicy/31-PRO-055-
    413-05-MS.pdf

    W dyskusji o ustawie o muzeach również Rada Legislacyjna stała na
    stanowisku, że "oraz" oznacza kumulatywne spełnienie przesłanek, a użycie go
    w funkcji enumeratywnej jest niewłaściwe: "Niefortunne jest wreszcie użycie
    w części definiującej spójnika "oraz": nasuwa się pytanie, czy projektodawca
    ma na tu myśli kumulatywne spełnienie kryteriów określonych w obu ustawach,
    co jest wszak a priori wykluczone, czy też chciał użyć wskazanego spójnika w
    funkcji enumeracyjnej, co jednak wymagałoby innej redakcji. "
    http://209.85.135.104/search?q=cache:fjYEG2wsF6YJ:ww
    w.radalegislacyjna.gov.pl/index.php%3Fid%3D90+sp%C3%
    B3jnik+%22oraz%22&hl=pl&ct=clnk&cd=20&gl=pl