  • 101. Data: 2008-01-13 16:17:14
    Temat: Re: Czy klient moze zarządać wylaczenia monitoringu w sklepie?
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:fmd6tv$hfl$2@inews.gazeta.pl...

    > Nikt nie będzie Ciebie legitymował, ponieważ sklep nie jest takim
    > miejscem. Uprawnienie to określa się - na podstawie ustawy - w planach
    > ochrony i dotyczy rafinerii, banków, kolei, etc.

    Albo nie potafie czytac ze zrozumieniem albo sam wlasnym slowa:
    http://olgierd.bblog.pl/wpis,legitymowanie;osob;prze
    z;ochroniarzy,4768.html

  • 102. Data: 2008-01-13 16:18:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:knip55-34f.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Sęk w tym, że w publicznie dostępnej placówce handlowej przebywać ma
    > prawo każdy, więc powoływanie się na zapis o kontroli uprawnień do
    > przebywania na terenie jest głupotą.

    Przeczytaj dokładnie ten punkt. Tam jest "oraz"! Czyli moze ustalać
    uprawnienia do przebywania ORAZ legitymować. Niezbyt to zgrabnie
    ustawodawca ujął, bo powinno być w osobnym punkcie i nie było by mylące.
    Ale tak jest.

    > Taki ochroniarz może ewentualnie zażądać wylegitymowania się jak ktoś
    > spróbowałby wejść w miejsce, które nie jest publicznie dostępne (np.
    > zaplecze).

    Nieprawda.

  • 103. Data: 2008-01-13 16:19:22
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Sama kurtka z napisem ochrona nie uprawnia do legitymowania klientow.
    > Problem oczywiscie lezy gdzie indziej. Ochroniarz nie ma prawnej
    > mozliwosci zweryfikowania Twoicha danych, bo przeciez nie ma obowiazku
    > noszenia dokumentow tozsamosci przy sobie :D

    Zakladam, ze dyskusja nie toczy sie o podszywaczach, ale o prawdziwych
    pracownikach ochrony (licencjonowanych badz nie).

  • 104. Data: 2008-01-13 16:19:42
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Jak będzie ochroną, a Ty odmówisz podania
    > personaliów, to popełnisz wykroczenie.

    Podchodze do bramki wejsciowej do Media Marktu, w kominiarce, koles z
    plakietką "Ochrona" doskakuje do mnie i zada okazania dokumentow
    tozsamosci. Ja odmawiam (bo nie nosze ze soba, to nie mam jak okazac).

    I popelniam wykroczenie?

    Mis Puchaty
    --
    Tęskni Krzysio za Puchatkiem, Za Misiasiem, za Niedźwiadkiem,
    "Gdzie Ty jesteś, mój Misiasiu, Mój Puchatku - Patysiasiu?"

  • 105. Data: 2008-01-13 16:20:56
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

> [...]

    > miejscem. Uprawnienie to określa się - na podstawie ustawy - w planach
    > ochrony i dotyczy rafinerii, banków, kolei, etc.

    Albo nie potafie czytac ze zrozumieniem albo sam zaprzeczasz wlasnym slowa:

  • 106. Data: 2008-01-13 16:21:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No ale wg panujacej tutaj opini wiekszosci, wlasciciel MM moze przeciez w
    > swoim regulaminie umiescic zapis ze do sklepu nie wolno wchodzic w
    > kominiarkach :)

    Wiesz. Mnie się nie chce po raz tysięczny na tym forum wdawać w dyskusję co
    może, a co nie właściciel sklepu. Zainteresowanych odsyłam do bogatego w
    tym zakresie archiwum grupy. Generalnie, to, ze właściciel sklepu w jakimś
    tam regulaminie coś umieści nie ma żadnego znaczenia dla klienta. Nie ma,
    bowiem właściciel sklepu nie ma nad nim żadnej jurysdykcji. Zakaz chodzenia
    w kominiarce będzie dotyczył pracowników oraz innych osób, które są
    zobowiązane do stosowania tego regulaminu.

  • 107. Data: 2008-01-13 16:21:29
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Mis Puchatek pisze:

    > a z obandazowaną twarzą? :)

    Przeciez w regulaminie mozna zapisac wszystko! :D Ze nie wolno ogladac
    towarow z otwartymi oczami bo grozi to zapamietaniem wizerunku i
    mozliwoscia dokladnego odtworzenia obrazu w domu :D

    Jacek

  • 108. Data: 2008-01-13 16:22:18
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Wiesz.

    Z mojej strony to byla ironia :) Zdaje sobie sprawe z mocy tych
    regulaminow :)

    Jacek

  • 109. Data: 2008-01-13 16:25:03
    Od: Mis Puchatek <a...@a...pl>

    Użytkownik castrol napisał:

    > Przeciez w regulaminie mozna zapisac wszystko! :D Ze nie wolno ogladac
    > towarow z otwartymi oczami bo grozi to zapamietaniem wizerunku i
    > mozliwoscia dokladnego odtworzenia obrazu w domu :D

    a jakbym tak zalozyl opaske i pogladal tylko lewym okiem? :)

    Mis Puchaty

  • 110. Data: 2008-01-13 16:25:04
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał
    > No ale jak osoba nagrywana bedzie miala ustaniowiony regulamin to co
    > wtedy? :D

    Każdy może nagrywać co chce i gdzie chce, z wyjątkiem posługiwania się
    urządzeniem specjalnym przy uzyskiwaniu informacji do których nie miałby
    inaczej dostępu (podsłuch itd)