eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 633

  • 501. Data: 2023-10-10 17:28:09
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 17:00, J.F pisze:

    >>>>> Niemcy by mogli nie wydac/utrudniac z innych przyczyn.
    >>>> Przede wszystkim nei wydaje się swojego obywatela, a on ma
    >>>> obywatelstwo niemieckie.
    >>> Proces w Niemczech byłby?
    >> Tak. Wysyłamy komplet materiałów i niemiecki prokurator oskarża
    > Wydaje mi się, ze ENA dotyczy też wlasnych obywateli,
    > a w Konstytucji mamy zakaz ekstradycji wlasnych obywateli ... z
    > wyjątkami

    Nie będę się upierał. Rzadko się tym zajmuję. Tu dodatkowo potrzebna
    jest znajomości nie tyle polskiego, co niemieckiego prawa. Nie
    wykluczone, że w poszczególnych landach mogą mieć odmienności.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 502. Data: 2023-10-10 20:28:27
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 12:53, J.F pisze:

    > Ktos sie zatrzymal i policjantom wręczył?
    > Wysłał e-mailem?

    Internet im odcieli? Od tego są żeby srawdzać wszelkimi dostępnymi
    legalnie sposobami.

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 503. Data: 2023-10-10 20:45:34
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 12:51, J.F pisze:

    > Nie zakladałbym sie z tą dłuższą drogą.
    > ABS trzyma gdzies w poblizu optimum. Czlowiek ... jak potrafi.
    > W dodatku ABS ponoć strojony, i niekoniecznie na suchy asfalt.
    >
    > Tak czy inaczej - z ABS trudno o slady hamowania.

    No ale były. Dobra - tak czy inaczej 500 metrów śladów sugeruje dużą
    prędkość. Do uzasadnionego podejrzenia starczy - absy biegli będą badać.


    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 504. Data: 2023-10-10 21:06:10
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.10.2023 o 16:02, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 10.10.2023 o 02:14, Marcin Debowski pisze:
    >> Nb. tu jest analiza wypadku: https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8
    >>
    >
    > Przede wszystkim z tego wynika, że nie jest jak pisze Shrek, że 500
    > metrów przed KIA były ślady hamowania.

    Pewnie dlatego, że szrek tak nie pisze. Do miejsca zatrzymania BMW

    https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=482

    > Przy czym to jest nadal dyskusja
    > akademicka, bo nie ważne, czy BMW jechało 350 km/h, czy 160 km/h nie
    > powinno najechać na KIA.

    Fizyki nie oszukasz...

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 505. Data: 2023-10-11 01:15:44
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 10 Oct 2023 10:35:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Tue, 10 Oct 2023 00:22:33 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-10-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>> On Mon, 9 Oct 2023 16:51:14 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >>>>>> W dniu 09.10.2023 o 15:16, J.F pisze:
    >>>>>>>>> 20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej
    sekundy.
    >>>>>>>> To, że Ty podawałeś, to taki trochę średni argument. Mamy ten dostępny w
    >>>>>>>> sieci filmhttps://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA&t=25
    s. W 25
    >>>>>>>> sekundzie widzimy pierwszy nadjeżdżający z przeciwka pojazd, a w 28
    >>>>>>>> sekundzie kolejny. W 29 sekundzie już mamy dwa samochody uderzające w
    >>>>>>>> siebie (snop iskier). Ale kolejny pojazd masz dopiero w 36 sekundzie
    >>>>>>> snop iskier to chyba juz od szorowania po jezdni.
    >>>>>>> Zderzenie ciut wczesniej.
    >>>>>> Może. Niewiele na tym filmie widać.
    >>>>>
    >>>>> Za to na innych zdjeciach widac pieknie zeszlifowaną felge w bmw - to
    >>>>> wtedy musiało tak iskrzyc ...
    >>>>
    >>>> Od aluminiowej felgi to chyba nie bardzo. Prędziej od karoserii/bloku
    >>>> silnika lub np. tarczy hamulcowej.
    >>>
    >>> Wydaje mi się, ze aluminiowa powinna pięknie iskrzyc. W koncu to palny
    >>> metal. Moze byc jeszcze "magnezowa".
    >>
    >> Zdecydowanie nie. Aluminium momentalnie się momentalnie pasywuje trwałą
    >> warstewką tlenku odcinając góly metal od tlenu. Spróbuj pociąć coś
    >> aluminiowego szlifirką, a spróbuj stalowego. Nawet chyba nierdzewna może
    >> odrobinę zaiskrzyć.
    >
    > Przy 250km/h tez nie ?
    >
    > https://aviationforaviators.com/2022/09/21/whats-the
    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/
    >
    > Stal, aluminium, magnez ?

    Guma. Widać jak w momencie pierwszego kontaktu pojawia się chmura dymu,
    potem nastepuje jej zapłon albo w skutek tarcia (grzania) samej gumy,
    albo którejś z metalowych cześci.

    >>> Blok silnika nie wiem czy nie z aluminium, ale przeciez o miskę sie
    >>> trzeba pytac. a tu mamy trzy opcje:
    >>> -stal
    >>> -aluminium
    >>> -plastik
    >>
    >> Tarcze powinny iskrzyć.
    >
    > Tarcze mogą byc "ceramiczne" - czyli węglik krzemu ?

    W całości? Nie jest to jakaś okładzina/powłoka?

    --
    Marcin


  • 506. Data: 2023-10-11 01:21:00
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > W dniu 10.10.2023 o 02:14, Marcin Debowski pisze:
    >> Nb. tu jest analiza wypadku:
    >> https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8
    >>
    >
    > Przede wszystkim z tego wynika, że nie jest jak pisze Shrek, że 500
    > metrów przed KIA były ślady hamowania. Przy czym to jest nadal dyskusja
    > akademicka, bo nie ważne, czy BMW jechało 350 km/h, czy 160 km/h nie
    > powinno najechać na KIA.

    No dyskusja jest o tym, czy możliwe było uprawdopodobnienie winy
    kierowcy bmw bez filmików.

    > Nie umiem teraz znaleźć, ale w dzień gdzieś GOOGLE wyświetliło mi jakiś
    > artykuł, z którego wynika, że ten sam kierujący BMW miał już kilka lat
    > temu bardzo podobny wypadek, Tam nikt nei zginął. Uznano, ze wina jest
    > po stronie zmieniającego pas, w którego on nadjeżdżając z tyłu uderzył.

    Tez kojarzę, ale nie wiadomo co to było:
    https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-nowe-
    informacje-w-sprawie-bmw-sebastiana-m-to-nie-byl-pie
    rws,nId,7066670

    --
    Marcin


  • 507. Data: 2023-10-11 06:38:09
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.10.2023 o 01:21, Marcin Debowski pisze:

    >> Przede wszystkim z tego wynika, że nie jest jak pisze Shrek, że 500
    >> metrów przed KIA były ślady hamowania. Przy czym to jest nadal dyskusja
    >> akademicka, bo nie ważne, czy BMW jechało 350 km/h, czy 160 km/h nie
    >> powinno najechać na KIA.
    >
    > No dyskusja jest o tym, czy możliwe było uprawdopodobnienie winy
    > kierowcy bmw bez filmików.

    Albo choć sam udział;)



    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "***** ***" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!


  • 508. Data: 2023-10-11 10:56:57
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 23:15:44 GMT, Marcin Debowski wrote:
    > On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> On Tue, 10 Oct 2023 10:35:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>> On Tue, 10 Oct 2023 00:22:33 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>> On 2023-10-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>>> On Mon, 9 Oct 2023 16:51:14 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >>>>>>> W dniu 09.10.2023 o 15:16, J.F pisze:

    >>>>>>>>>> 20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej
    sekundy.
    >>>>>>>>> To, że Ty podawałeś, to taki trochę średni argument. Mamy ten dostępny w
    >>>>>>>>> sieci filmhttps://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA&t=25
    s. W 25
    >>>>>>>>> sekundzie widzimy pierwszy nadjeżdżający z przeciwka pojazd, a w 28
    >>>>>>>>> sekundzie kolejny. W 29 sekundzie już mamy dwa samochody uderzające w
    >>>>>>>>> siebie (snop iskier). Ale kolejny pojazd masz dopiero w 36 sekundzie
    >>>>>>>> snop iskier to chyba juz od szorowania po jezdni.
    >>>>>>>> Zderzenie ciut wczesniej.
    >>>>>>> Może. Niewiele na tym filmie widać.
    >>>>>>
    >>>>>> Za to na innych zdjeciach widac pieknie zeszlifowaną felge w bmw - to
    >>>>>> wtedy musiało tak iskrzyc ...
    >>>>>
    >>>>> Od aluminiowej felgi to chyba nie bardzo. Prędziej od karoserii/bloku
    >>>>> silnika lub np. tarczy hamulcowej.
    >>>>
    >>>> Wydaje mi się, ze aluminiowa powinna pięknie iskrzyc. W koncu to palny
    >>>> metal. Moze byc jeszcze "magnezowa".
    >>>
    >>> Zdecydowanie nie. Aluminium momentalnie się momentalnie pasywuje trwałą
    >>> warstewką tlenku odcinając góly metal od tlenu. Spróbuj pociąć coś
    >>> aluminiowego szlifirką, a spróbuj stalowego. Nawet chyba nierdzewna może
    >>> odrobinę zaiskrzyć.
    >>
    >> Przy 250km/h tez nie ?
    >>
    >> https://aviationforaviators.com/2022/09/21/whats-the
    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/
    >>
    >> Stal, aluminium, magnez ?
    >
    > Guma. Widać jak w momencie pierwszego kontaktu pojawia się chmura dymu,
    > potem nastepuje jej zapłon albo w skutek tarcia (grzania) samej gumy,
    > albo którejś z metalowych cześci.

    Ale opony IMHO szybko spadły. A felgi widac jak zeszlifowane.

    >>>> Blok silnika nie wiem czy nie z aluminium, ale przeciez o miskę sie
    >>>> trzeba pytac. a tu mamy trzy opcje:
    >>>> -stal
    >>>> -aluminium
    >>>> -plastik
    >>>
    >>> Tarcze powinny iskrzyć.
    >> Tarcze mogą byc "ceramiczne" - czyli węglik krzemu ?
    > W całości? Nie jest to jakaś okładzina/powłoka?

    Z tego co widziałem na jakims filmie, to w całości.
    Ale moze są rózne typy.

    J.


  • 509. Data: 2023-10-11 11:17:18
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 10 Oct 2023 16:08:53 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > W dniu 10.10.2023 o 12:39, J.F pisze:
    >>> Należałoby wykorzystać prawo pędu. Przy równych masach pojazdów prędkość
    >>> po uderzeniu będzie równa średniej prędkości pojazdów, co by akurat
    >>> mniej więcej się zgadzało z szacunkami (140 / 250 km/h).
    >> Pod warunkiem ze zderzenie całkowicie niesprężyste.
    >> A ono tu jakies takie wielokierunkowe..
    >
    > Trzeba by policzyć pracę miażdżenia elementów nadwozia i to odjąć. Ale
    > mnie tu o zasadę chodzi. Przecież nei znamy prędkości.

    Bardziej mi chodzi o to, ze tu było takie niecentralne uderzenie,
    wiec moglo bmw tylko czesciowo spowolnic.

    >> Jak mial troche rozumu, to schował.
    >> BMW co prawda ma kamerę wbudowaną, albo i kilka, ale chyba bez
    >> rejestratora.
    >> Jeszcze Kia mogła miec kamerę. Ale spłonęłą. Moze jednak da sie
    >> odzyskać.
    >
    > Większość kamer jest ku przodowi, więc niewiele z niej w KIA odczytasz.
    > Choć lepiej mieć niewiele, niż nic.

    Powininenem zobaczyc moment wypadku (tzn jak kamera spadla), jakim
    pasem kia wczesniej jechała, czy zmieniała pas ...

    J.


  • 510. Data: 2023-10-11 12:09:19
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-10-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > On Tue, 10 Oct 2023 23:15:44 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>> On Tue, 10 Oct 2023 10:35:19 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>> On 2023-10-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>> On Tue, 10 Oct 2023 00:22:33 GMT, Marcin Debowski wrote:
    >>>>>> On 2023-10-09, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    >>>>>>> On Mon, 9 Oct 2023 16:51:14 +0200, Robert Tomasik wrote:
    >>>>>>>> W dniu 09.10.2023 o 15:16, J.F pisze:
    >
    >>>>>>>>>>> 20 a nie noc. Już podawałem - średnio tam jest samochód na półtorej
    sekundy.
    >>>>>>>>>> To, że Ty podawałeś, to taki trochę średni argument. Mamy ten dostępny w
    >>>>>>>>>> sieci filmhttps://www.youtube.com/watch?v=je16u7eOMWA&t=25
    s. W 25
    >>>>>>>>>> sekundzie widzimy pierwszy nadjeżdżający z przeciwka pojazd, a w 28
    >>>>>>>>>> sekundzie kolejny. W 29 sekundzie już mamy dwa samochody uderzające w
    >>>>>>>>>> siebie (snop iskier). Ale kolejny pojazd masz dopiero w 36 sekundzie
    >>>>>>>>> snop iskier to chyba juz od szorowania po jezdni.
    >>>>>>>>> Zderzenie ciut wczesniej.
    >>>>>>>> Może. Niewiele na tym filmie widać.
    >>>>>>>
    >>>>>>> Za to na innych zdjeciach widac pieknie zeszlifowaną felge w bmw - to
    >>>>>>> wtedy musiało tak iskrzyc ...
    >>>>>>
    >>>>>> Od aluminiowej felgi to chyba nie bardzo. Prędziej od karoserii/bloku
    >>>>>> silnika lub np. tarczy hamulcowej.
    >>>>>
    >>>>> Wydaje mi się, ze aluminiowa powinna pięknie iskrzyc. W koncu to palny
    >>>>> metal. Moze byc jeszcze "magnezowa".
    >>>>
    >>>> Zdecydowanie nie. Aluminium momentalnie się momentalnie pasywuje trwałą
    >>>> warstewką tlenku odcinając góly metal od tlenu. Spróbuj pociąć coś
    >>>> aluminiowego szlifirką, a spróbuj stalowego. Nawet chyba nierdzewna może
    >>>> odrobinę zaiskrzyć.
    >>>
    >>> Przy 250km/h tez nie ?
    >>>
    >>> https://aviationforaviators.com/2022/09/21/whats-the
    -story-behind-jetblues-nose-gear-incident/
    >>>
    >>> Stal, aluminium, magnez ?
    >>
    >> Guma. Widać jak w momencie pierwszego kontaktu pojawia się chmura dymu,
    >> potem nastepuje jej zapłon albo w skutek tarcia (grzania) samej gumy,
    >> albo którejś z metalowych cześci.
    >
    > Ale opony IMHO szybko spadły. A felgi widac jak zeszlifowane.

    Wcale nie tak szybko. Jedna siedziała do końca, druga spadła dopiero
    kilkanaście s. przed zatrzymaniem. Felga jedna zeszlifowana do osi,
    która nie jest ani Al ani Mg.

    Stopy Mg nie wiem jak się zachowują bo nigdy nie ciąłem, ale Al nie
    iskrzy. Mg nie ma takiej warstwy tlenkowej jak Al ale też nie sądzę,
    żeby podwozie było ze stopów magnezu. No coś tam może od Al pewnie
    zapłonąć przy taki tarciu, ale iskrzeniem bym tego nie nazwał.

    https://youtu.be/7qDgr03ArNo
    pierwszy profil jest stalowy, następny aluminiowy

    Tu masz nb. SS bo też wątpiłeś, że iskrzy:
    https://youtu.be/Hcn_vEQEYO4&t=317

    --
    Marcin

strony : 1 ... 40 ... 50 . [ 51 ] . 52 ... 60 ... 64


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1