  • 41. Data: 2023-09-29 06:30:32
    Temat: Re: Czy kierowca kijanki przyczynił się do wypadku
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Taką rzecz to ocenić mógł psycholog. WYdaje się, że w sprawach tego
    > typu, psycholog powienien być standardowo zaangażowany. Nie wiem czy
    > tutaj był. Był?

    A policja to w ogóle ma na stanie psychologów? Bo sądzę, że odpowiedź
    brzmi "nie".

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2023-09-29 06:34:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    a-a1-sluzby-daly-popis-to-nieudolnosci/

    > Chyba mimo wszystko to jednak nieco bardziej pozytywne wyjasnienie
    > sprawy, niż korupcja.

    Bo ja wiem? "To naprawdę wyglądało na tuszowanie."

    > Nb., czy policja musi mieć na właśność takie
    > czytniki do każdego samochodu? ASO nie powinno tego mieć i udostepniać
    > (np. odpłatnie)?

    Jak dla mnie powinni mieć - jak nie policja to prokuratura.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2023-09-29 06:44:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Że Policja prowadzi? W Twych ustach intrygujący wniosek.

    Faktycznie - czeski błąd.

    a-a1-sluzby-daly-popis-to-nieudolnosci/

    > Skąd Ty wyciągasz takie artykuły?

    Ten to akurat chyba z gazeta.pl

    > Od keidy w pojazdach montuje się "czarne skrzynki"? Przecież to jest
    > technologia kilku ostatnich lat.

    Mylisz się - już w moim volvo z 2006 jak go podepniesz do vidy widać
    całe mnóstwo parametrów przy każdym błędzie. Zakładam że jak się
    samochód rozsypuje to sypie błędami i da się wyciągnać wszystko łącznie
    z kątem wychylenia kierownic, biegiem na którym był, o prędkości i
    zadziałaniu trzyliterowych systemów nie mówiąc. Więc wiele da się
    wyciągnąć nawet w niemal pełnoletnich autach.

    > Czyli: Po pierwsze jednak Policja się tym zainteresowała zaraz po
    > wypadku.

    I to swoje zainteresowanie ukrywała przed światem.

    > Czy BMW w ogóle mogło tyle jechać? W wypadku prędkości maksymalnej
    > znaczenie ma nie tylko moc, ale i obroty. Przerabiali tam skrzynię
    > biegów albo przekładnię główną? Nie wiemy, jaki tam był silnik, ale
    > przeważnie to jest tak policzone, by prędkość maksymalną osiągnąć
    > poniżej prędkości obrotowej, przy której silnik się rozleci.

    Przeważnie prędkości maksymalnej nie osiąga się wcale na czerwonym polu
    obrotomierza. Przynajmniej w tych co ja jeździłem.

    > A tym
    > czasem redaktorowi się wydaje że jak się tarczę szybkościomierza zmieni,
    > to samochód pojedzie szybciej.

    Ty to chyba jednak naprawdę jesteś idiotą, skoro uważasz że firmy
    tuningujące zajmują się jedynie zmianą skali prędkościomierza. No nie
    wiem co ci powiedzieć...

    > Mnie ciekawi, czemu ten samochód się tak spektakularnie zapalił. BMW na
    > fotkach nie ma jakoś bardzo zniszczonego przodu.

    Ma całkiem solidnie rozjebany...

    Nie na tyle, by

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 44. Data: 2023-09-29 07:37:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zasadniczo to jest obowiązek. Albo się przedstawia sytuację jasno, albo
    > wcale. A tłumaczenie roberta brzmi jak:
    >
    > - Ile metrów ma twoje mieszkanie?
    > - 10.
    > - niemozliwe - i jak się tam mieścisz?
    > - no razem ma 61m, ale nikt nie każe wymieniać każdego metra - prawda?
    >
    > Tego co się odwaliło nie da się nawet za bardzo debilizmem i
    > niekompetencją policjantów wytłumaczyć, więc zostaje celowe działanie.

    Zgadzam się. Cos nadal śmierdzi.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2023-09-29 07:41:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-29, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A policja to w ogóle ma na stanie psychologów? Bo sądzę, że odpowiedź
    > brzmi "nie".

    Wygląda, że mają. Tak przynajmniej google twierdzi.
    https://www.psychopraca.net/artykuly/jak-wyglada-pra
    ca-psychologa-policyjnego-wywiad

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2023-09-29 09:05:29
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/przestepczosc/art39186341-wypadek-
    na-autostradzie-a1-zabojcza-predkosc-kierowcy-bmw

    "Według pierwszych oświadczeń policji i prokuratury uczestniczył w nim
    tylko jeden pojazd - kia, która ,,z niewyjaśnionych przyczyn" uderzyła w
    bariery.

    Wersja ta była sprzeczna z filmem, który pojawił się w internecie
    (zarejestrował je samochód z kamerką jadący po przeciwnym pasie). Widać
    na nim, że rozpędzony samochód, migając światłami, przegania z pasa
    jadący przed nim pojazd (kię). Dochodzi do zderzenia - pojazd taranuje
    kię i spycha na bariery. Na miejscu zdarzenia - 200 metrów od wraku kii,
    stało bmw. Jechało nim trzech mężczyzn, kierowcą miał być Sebastian M.,
    młody przedsiębiorca z Łodzi."

    [..]

    "Eksperci z zakresu badania wypadków mają swoje opinie.

    - Biegły ustalił, że kierowca bmw jechał z prędkością 253 km/h, czyli 70
    metrów na sekundę. Kia przy dozwolonej prędkości - 140 km/h - poruszała
    się 39 metrów na sekundę. Kierujący bmw z każdą sekundą był 31 metrów
    bliżej samochodu kia. Popędzał go, co widać na nagraniach, błyskał
    światłami, i kia w związku z tym z pasa lewego zjechała na prawy -
    analizuje na podstawie dostępnych nagrań Wojciech Pasieczny, były
    wieloletni szef stołecznej drogówki, obecnie biegły ds. ruchu drogowego.
    - W mojej ocenie najbardziej realna jest wersja, że bmw uderzyło w tył
    kii, w czasie kiedy ta była w trakcie zmiany pasa ruchu, przy czym bmw
    również prawdopodobnie zmieniało pas ruchu, bo po układzie świateł
    widać, że przesuwa się w prawą stronę. Uszkodzenia bmw są skośne, z
    prawej strony - mówi i dodaje, że kia po uderzeniu wpadła na barierę i
    się obróciła, a jej kierowca nie miał czasu na reakcję."

    --
    Marcin

  • 47. Data: 2023-09-29 09:33:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Czyli: Po pierwsze jednak Policja się tym zainteresowała zaraz po
    > wypadku. Po drugie w tej sytuacji wygląda na to, że zajechał.

    Aha... czyli BMW zapierdalało 300 km/h, ale to KIA zajechała mu drogę,
    bo kierowca KIA postanowił debilowi zwolnić lewy pas, żeby debil mógł
    dalej zapierdalać lewym... a że debil w BMW również zmienił pas na
    środkowy, bo się zniecierpliwił na zamulacza, to znaczy, że to wina
    kierowcy KIA...
    Genialne.

    > Inna sprawa, że KIA powinna jechać przy prawej krawędzi.

    A BMW ma zwolnienie od lekarza?

    > To oczywiście w
    > żadnej mierze nie usprawiedliwia taranowania jej, jak również
    > niezachowania dystansu od poprzedzającego pojazdu, ale to osobna
    > kwestia.

    No to skoro nie usprawiedliwia, to dlaczego jest to osobna kwestia?

    > Jeśli BMW jechało środkowym pasem, to KIA nie powinna na niego
    > zmieniać swojego lewego.

    Ale nie jechało, bo zapierdalało lewym i poganiało "zamulacza", na
    lewym, światłami.

    > A jak tam było dokładnie, kto i w którym
    > momencie zmieniał pas, to już biegły ustalić powinien.

    To po chuj znowu spekulujesz, że "w tej sytuacji wygląda na to, że
    zajechał"?
    Przy poprzednim wypadku też ci coś inaczej wyglądało i znowu nie
    wyciągnąłeś wniosków.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 48. Data: 2023-09-29 10:43:33
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 09:33:07 +0200, Kviat wrote:

    > Aha... czyli BMW zapierdalało 300 km/h, ale to KIA zajechała mu drogę,

    Tego policja na drodze nie wiedziała.

    Wiarygodnym mogło sie wydawać, ze "Kia zajechała", bo jak sie wpada w
    poślizg, to sie czesto lata po róznych pasach.

    > bo kierowca KIA postanowił debilowi zwolnić lewy pas, żeby debil mógł
    > dalej zapierdalać lewym...

    Jesli tak było ... to wina Kia, że zrobil to za szybko/nie umiejętnie.
    Tylko czy tak było?

    > a że debil w BMW również zmienił pas na
    > środkowy, bo się zniecierpliwił na zamulacza, to znaczy, że to wina
    > kierowcy KIA.. Genialne.

    A kto pierwszy włączyl kierunkowskaz, lub zmienił pas?
    Jakby kierowca kii nie przyspawał sie do lewego pasa, to by żył :-P

    > A BMW ma zwolnienie od lekarza?

    BWM wyprzedzało, to miało prawo.

    > Ale nie jechało, bo zapierdalało lewym i poganiało "zamulacza", na
    > lewym, światłami.

    Potrafisz pokazac to poganianie?
    No ale to w miare prawidlowe :-)

    > To po chuj znowu spekulujesz, że "w tej sytuacji wygląda na to, że
    > zajechał"?
    > Przy poprzednim wypadku też ci coś inaczej wyglądało i znowu nie
    > wyciągnąłeś wniosków.

    J.

  • 49. Data: 2023-09-29 10:58:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 29 Sep 2023 02:04:43 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To nie tak działa. Są standardy i każda "czarna skrzynka" ma chyba ten
    > sam API.

    Akurat jesli chodzi o samochody, to np kiedys dawno ubrano 4 rózne
    systemy w jeden "standard"
    https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

    A to tylko amerykanskie.

    No ale moze od tego czasu sie bardziej ujednoliciło.

    > ASO ma podejścia do komputerów, ale takie urządzenia z
    > oprogramowaniem do wielu pojazdów mają biegli. Przynajmniej niektórzy.
    > Nie wszystkie pojazdy to mają, a i nei zawsze to cokolwiek wnosi do sprawy.

    J.

  • 50. Data: 2023-09-29 11:03:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Sep 2023 23:36:20 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > sprawy, niż korupcja. Nb., czy policja musi mieć na właśność takie
    > czytniki do każdego samochodu? ASO nie powinno tego mieć i udostepniać

    ASO niekoniecznie - ma "komputery" odpowiednie do swoich zadań,
    a to ... moze to cos innego.

    Jakis tam "upoważniony/autoryzowany przedstawiciel producenta" moglby
    tu być pomocny, albo po prostu opracować standard i wymagać.

    J.