  • 21. Data: 2023-12-25 22:26:55
    Temat: Re: Czy karetka na sygnale ma pierwszeństwo przed karetką na sygnale?
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-12-25 o 20:04, Shrek pisze:

    > No i są. Dokładnie te same co zawsze. Kierowca karetki ma prawo się nie
    > stosować do znaków, sygnałów lub przepisów (pod pewnymi warunkami), ale
    > nie zdejmuje to z niego odpowiedzialności - one dalej obowiązują.

    Obowiązują, ale żadna z karetek nie musi się stosować.
    Podejrzewam, ze jednak jest jakieś inne odniesienie.

    Jak
    > spotkają się dwie karetki to dokładnie tak samo - któraś ma pierwszeństo
    > i wynika to z przepisów "ogolnych".

    Ale z którego? Jedni twierdzą, że z tych znaków a inni, że karetki na
    sygnale są równorzędne.

  • 22. Data: 2023-12-25 22:39:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 22:26, cef pisze:

    > Obowiązują, ale żadna z karetek nie musi się stosować.
    > Podejrzewam, ze jednak jest jakieś inne odniesienie.

    Sądzę że źle podejrzewasz, ale rowalmy to na czynniki pierwsze.

    Kierowwcy karetek nie muszą się (w określonych awrunkach, ale pomińmy)
    stosować się do przepisów (oraz znaków i sygnałów) ale nie zdejmuje z
    nich to odpowiedzialności za ewentualne kolizke.

    1 - karetka jedzie na czerwonym, wali w seba na zielonym - wina kierowcy
    karetki.

    2 - karetka jedzie na czerwonym, wali w karetkę na zielonym - wina
    kierowcy karetki na czerownym.

    > Ale z którego? Jedni twierdzą, że z tych znaków a inni, że karetki na
    > sygnale są równorzędne.

    Nie są. Przy ustaleniu odpowiedzialności dalej obowiązują przepisy
    ogólne, znaki i sygnały w odpowiedniej hierarchi. Jak był szczyt
    jakiegoś nato albo klimatyczny w warszawie to jeżdziły same
    uprzywiejowane i zastanawiałem się czy się pozabjają czy jaloś dadzą
    radę. Trochę śmiechow było ale się nie pozabijali;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 23. Data: 2023-12-25 23:56:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 16:52, Shrek pisze:

    > A podstawę prawną podasz?
    Czego?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2023-12-26 00:01:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 19:28, cef pisze:

    > Nie ma żadnej zasady (albo nie umiem jej znaleźć lub poprawnie ją
    > wywnioskować) jakimi regułami mają kierować się kierowcy dwóch
    > pojazdów uprzywilejowanych, którzy spotkają się na skrzyżowaniu.
    > Skoro nie muszą stosować się do znaków i sygnałów, to co zostaje jak
    > już się na skrzyżowaniu spotkają? Tak na logikę założyłbym, że
    > właśnie reguła prawej strony.

    Nie. Przecież do tej reguły nie musi się też stosować. To działa tak.
    Karetka, która ma pierwszeństwo nie niestosuje się do żadnego przepisu.
    Ona ma pierwszeństwo i jedzie. Ta która nie ma pierwszeństwa mo9że
    wjechać na skrzyżowanie,m ale tylko od warunkiem, że nie spowoduje to
    zagrożenia. Ponieważ jedzie ta karetka co ma pierwszeństwo, to nie może
    wjechać ta, co nie ma.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 25. Data: 2023-12-26 07:10:51
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

> [...]
    > Tak na logikę
    > założyłbym, że właśnie reguła prawej strony.

    Obowiązują ich wszystkie przepisy kodeksu drogowego.
    Tylko wyjątkowo mogą ich nie przestrzegać, ale pod pewnymi warunkami.
    Ten który tych warunków nie spełnił jest winny kolizji.
    Amen.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 26. Data: 2023-12-26 07:42:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czego?

    Tego że winny jest ten co miał pierwszeństwo. Bo jest to prawda, ale
    jedynie w bardzo specyficznych przypadkach.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 27. Data: 2023-12-26 10:53:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 07:42, Shrek pisze:

    > Tego że winny jest ten co miał pierwszeństwo. Bo jest to prawda, ale
    > jedynie w bardzo specyficznych przypadkach.

    Czyli uważasz, że pierwszeństwo miał ten co go nie miał i ja mam szukać
    podstaw prawnych? To może Ty zacznij od znalezienia podstawy na Swoje
    dość kuriozalne stwierdzenie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 28. Data: 2023-12-26 11:10:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli uważasz, że pierwszeństwo miał ten co go nie miał i ja mam szukać
    > podstaw prawnych? To może Ty zacznij od znalezienia podstawy na Swoje
    > dość kuriozalne stwierdzenie.

    Mojego?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 29. Data: 2023-12-26 12:01:18
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

> [...]
    >

    >  Jak
    >
    > Ale z którego? Jedni twierdzą, że z tych znaków a inni, że karetki na

    Czyli jak będę przechodziła przez jezdnię po pasach to karetka może
    szybko wyskoczyć znienacka i nie zatrzymując się-zabić mnie.

    --
    animka

  • 30. Data: 2023-12-26 12:03:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 12:01, Animka pisze:

    > Czyli jak będę przechodziła przez jezdnię po pasach to karetka może
    > szybko wyskoczyć znienacka i nie zatrzymując się-zabić mnie.

    Może, tylko jej nie wolno. A w zasadzie jej kierowcy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!