  • 11. Data: 2008-03-08 21:37:03
    Temat: Re: Czy już nic sie nie da zrobic?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Juzek Kocimientka napisał(a):

    > Hmm... Zapadł wyrok o zapłatę należności wydany na podstawie
    > sfałszowanej faktury. Pozwany nie mieszkał już pod swoim adresem
    > zamieszkania i na swą szkodę nie uaktualnił danych adresowych. Odbyła
    > się rozprawa, zapadł wyrok - wszak nie miał kto podnieść, że faktura
    > "lewa". Wyrok się uprawomocnił i do "dłużnika" zapukał komornik.

    A gdzie on tych swoich danych nie uaktualnił?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 12. Data: 2008-03-09 06:33:22
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    Juzek Kocimientka <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > się rozprawa, zapadł wyrok - wszak nie miał kto podnieść, że faktura
    > "lewa". Wyrok się uprawomocnił i do "dłużnika" zapukał komornik.

    To chyba nie Ty jesteś autorem wątku?

    > Czy więc mimo uprawomocnienia się wyroku warto udać się do sądu i nadać
    > wierzyciela-oszusta prokuratorowi? Uprawomocnienie wyroku nic tu nie
    > zmienia?

    Oskarżasz go na policji bądź w prokuraturze o przedstawianie fałszywych
    dokumentów w sądzie bądź o fałszywe zeznania w celu itd..... Przedawnienie
    bodajże w tych sprawach nie ma!!!

    > Pytam bo kwota w istocie była niewielka (około 7 tys.) a adwokat kazał
    > sprawę olać bo nie da się przywrócić terminu.

    Możesz spróbować dogadać się z dłużnikiem, co do zapłaty sugerując mu, że
    zgłosisz fałszowanie dokumentów służących jako dowód w sądzie.
    Jak Ci się nie uda porozumieć, to wtedy w zależności od tego, czy chcesz
    walczyć o należność, zgłoś przestępstwo.

    Terminu przegranej sprawy to zapewne nie da się przywrócić, ale po wygraniu
    sprawy karnej ablo i w trakcie sprawy karnej(prawnikiem nie jestem więc
    szczegółów nie znam) tak jak pisałem można zgłosić o naprawienie szkód bądź
    naprawienia poniesioniej krzywdy. Tylko pilnuj wtedy wszelkich terminów.
    Gdybyś się zdecydował złożyć doniesienie o fałszowanie dowodów, to
    skontaktuj się ze mną jak najszyciej, jeżeli nie odpowiem na grupie, to na
    priv mail gazety. Prokuratura bowiem może odmówić wszczęcia śledztwa i wtedy
    w zależności od sytuacji trzeba podjąć właściwe kroki.

    Adam

  • 13. Data: 2008-03-09 10:07:12
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    Liwiusz pisze:

    > A gdzie on tych swoich danych nie uaktualnił?

    Pojęcia nie mam. Nie mieszka tam gdzie jego firma ma siedzibę. A że
    przegapił korespondencję wysłaną na firmowy adres to już raczej głupota
    do kwadratu.

    No ale dobra. Powiedzmy że się przeprowadzam a sąd śle na stary adres.
    Aktualny lokator mówi listonoszowi, że "Agnieszka już tutaj nie
    mieszka". To w jakiś sposób wiąże sąd? A co jeśli pismo wraca po
    dwukrotnym awizowaniu? Jest coś takiego jak CBA... może tam się trzeba
    "uaktualnić"?

  • 14. Data: 2008-03-09 10:09:07
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    adam.eu pisze:

    > To chyba nie Ty jesteś autorem wątku?

    Oczywiście, że nie.

> [...]
    > priv mail gazety. Prokuratura bowiem może odmówić wszczęcia śledztwa i wtedy
    > w zależności od sytuacji trzeba podjąć właściwe kroki.

    Puściłem forwarda do zainteresowanej osoby. I przekazałem, że pierwsze
    co ma zrobić to przyjrzeć się aktom sprawy.

  • 15. Data: 2008-03-09 11:59:51
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    adam.eu pisze:

    > Oskarżasz go na policji bądź w prokuraturze o przedstawianie fałszywych
    > dokumentów w sądzie bądź o fałszywe zeznania w celu itd.....

    A oni ci przysyłają postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia.

    > Przedawnienie bodajże w tych sprawach nie ma!!!

    Twierdzisz że to zbrodnia komunistyczna czy wojenna? Bo tylko to się nie
    przedawnia.

    Nie mąćcie. Szkoda prądu.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 16. Data: 2008-03-09 13:48:36
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > mieszka". To w jakiś sposób wiąże sąd? A co jeśli pismo wraca po
    > dwukrotnym awizowaniu? Jest coś takiego jak CBA... może tam się trzeba

    Ważnym do doręczeń jest adres zamieszkania. Tak więc jeśli sąd
    wysyłał listy na adres inny niż zamieszkania, to można próbować to
    odkręcić, jeśli udowodni się, że nie był to wtedy adres zamieszkania.
    Fakt nieprzerejestrowania firmy, czy braku wymeldowania się to może
    utrudnić. Jednakże należy zwrócić uwagę, że w przypadku działalności
    gospodarczej sąd przedsiębiorcę powinien poszukiwać w miejscu jego
    zamieszkania, a nie w miejscu prowadzenia przez niego DG.

    Jeśli pismo wraca po awizowaniu (nie podjęto w terminie) to sąd
    uznaje to za doręczone. Osoba zainteresowana może próbować potem to
    odkręcać, udowadniając, że wcale tam nie mieszkała. Tego typu sprawy są
    jednak o tyle trudne, ze jest to wyjaśnianie "po fakcie", kiedy to np.
    już jest nadana klauzula wykonalności, a nawet egzekucja moze być
    prowadzona (jeśli mówimy o tego typu sprawach).

    O wiele lepiej dla adresata jest, jeśli pismo wróci z adnotacją
    "adresat tu nie mieszka" lub podobną. Sąd prosi wtedy powoda
    (wnioskodawcę) o podanie aktualnego adresu, można wtedy sprawdzić dane
    zameldowania w Centralnym Biurze Adresowym. I tu znów: adres
    zameldowania nie musi być adresem zamieszkania, który zgodnie z literą
    prawa jest ważniejszy. Wszystko zależy od tego jak do tego podejdzie sąd.

    W ostateczności - jeśli adres zamieszkania jest nieznany, można
    próbować doręczyć pismo np. do zakładu pracy adresata, albo na przykład
    ustanowić kuratora dla doręczeń.

  • 17. Data: 2008-03-09 15:05:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Liwiusz wrote:

    > O wiele lepiej dla adresata jest, jeśli pismo wróci z adnotacją
    > "adresat tu nie mieszka" lub podobną.

    Tylko jak w praktyce takie coś osiągnąć, kiedy listonosz zazwyczaj nie
    fatyguje się z przesyłką do drzwi, tylko zostawia awizo, lub też nowi
    mieszkańcy są nieosiągalni w czasie wizyt listonosza lub też mieszkanie
    stoi puste ... ?

    p. m.

  • 18. Data: 2008-03-09 16:12:14
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mvoicem napisał(a):

> [...]
    > fatyguje się z przesyłką do drzwi, tylko zostawia awizo, lub też nowi
    > mieszkańcy są nieosiągalni w czasie wizyt listonosza lub też mieszkanie

    To jest właśnie problem - nawet jeśli domownik pójdzie z awizem na
    pocztę, to może się zdarzyć, że usłyszy od pań: "skoro pismo jest
    awizowane, to odeślemy je z adnotacją ,,nie podjęto w terminie'' ". Nie
    ma bowiem podstaw, aby jakaś osoba trzecia przyszła na pocztę i dała
    dyspozycję odnośnie tego listu. Nie dowie się nawet skąd list jest.

    Poruszałem jakiś czas temu ten problem na grupie, bez większego
    praktycznego rezultatu :)

    Nie spotkałem się z omówieniem w jakiejkolwiek postaci tego problemu
    w żadnej prasie fachowej itp.

    Moim zdaniem w przypadku zwrotu listu jako niepodjętego sąd powinien
    z urzędu sprawdzać w odpowiednich rejestrach (w przypadku osób - CBA),
    czy dana osoba faktycznie figuruje pod danym adresem.

    Jak na razie pozostaje albo złożenie zażalenia (np. na nadanie
    klauzuli wykonalności, skoro wyrok/nakaz nie powinien się uprawomocnić z
    powodu niedoręczenia), albo złożenie wniosku z prośbą o przywrócenie
    terminu. W praktyce chyba lepiej wykonać obydwie operacje, natomiast od
    strony teoretycznej imho bardziej poprawna jest ta pierwsza.

  • 19. Data: 2008-03-09 17:59:40
    Od: "adam.eu" <a...@N...gazeta.pl>

    Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > A oni ci przysyłają postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia.

    Piszesz zażalenie na postanowienie o odmowę wszczęcia śledztwa i czekasz.

    > Twierdzisz że to zbrodnia komunistyczna czy wojenna? Bo tylko to się nie
    > przedawnia.
    >
    > Nie mąćcie. Szkoda prądu.

    Przepraszam GRUBY BŁĄD spowodowany nie sprawdzeniem przeze mnie zasłyszanych
    wiadomości(dodałem słowo "bodajże"), że nie ma przedawnienia w sprawach
    przeciwko wymiarowi sprawiedliwości.

    Ale fałszywe zeznania zagrożenie do 3 lat pozbawienia wolności, okres
    przedawnienia 5 lat.
    Fałszowanie dokumentów zagrożenie karą do 5 lat okres przedanienia 10 lat.
    Jeżeli powyższe przesłanki można zastosować, to karalność za fałszywe
    zeznania bądź fałszowanie dokumentów jeszcze się nie przedawniła.

    Adam