  • 41. Data: 2024-06-07 09:34:20
    Temat: Re: Czy istnieje przepis, który reguluje coś takiego? (artykuły spożywcze)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Jun 2024 19:44:28 +0200, Animka wrote:

    > to kto wymyślił te podatki od Polaków z zagranicznych marketach?

    Więc nie za pozwoleniem, tylko za rozporządzeniem, a dokładniej
    to za ustawą Sejmową.
    Polacy w Polsce mają płacic podatki.

    A co - chciała byś, zeby w "zagranicznych marketach" w Polsce nie było
    podatku?

    J.

  • 42. Data: 2024-06-08 10:45:59
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 06.06.2024 o 19:44, Animka pisze:

    > to kto wymyślił te podatki od Polaków z zagranicznych marketach?

    Władza, polskie władze które nie tylko w sklepach ale za samo życie
    Polaka w swoim kraju obciąża go podatkami.

  • 43. Data: 2024-06-11 19:47:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 5 Jun 2024 11:14:15 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    rz-szczecinski-130-g/

    > Co to znaczy ryba była? Było napisane na opakowaniu czy fizycznie
    > stwierdziłeś jej obecność?

    na mój smak - była.
    Stwierdzic trudno, bo paprykarz jak to paprykarz - mięso rozdrobnione.

    > Druga sprawa to nie mam uwag do gramatury
    > tego produktu przed laty, chodzi o to co klient ma oferowane na dzień
    > dzisiejszy.

    To znów nie tak dawno temu ta ostatnia puszka była.
    Jakby ktoś chciał oszukac, to by oszukał.

    Kotu podsuń, kot się nabrać nie da :-)

    > I trochę powagi, kto w kapitalizmie robi interesy wyładowując ją w
    > nieomal jednej czwartej w ogólnym pojmowaniu luksusową rybę do składu w
    > którym jest on zwyczajnie zmarnowany. Koncentrat pomidorowy zabija każdy
    > smak i dla tego nikt nie dodaje go do mięsa które kosztuje krocie, np
    > tuńczyka czy łososia.

    po 1 - kto powiedział, że to łosoś? Jeszcze nie ustaliśmy, czy na
    pewno widziałeś "z łososiem", czy "ŁOSOŚ" - nazwa producenta.
    Paprykarz z rybą ma być :-)

    po 2 - czytałeś przecież, ze to odpadki z przerobu. Łosoś dobry jest,
    się przerabia hurtem, odpadają jakieś kawałeczki - masz lepszy pomysł,
    do czego je użyć?

    po 3 - widać łosoś, czy inne ryby, dobrze nadają smak, i ci
    imperialistyczny wyzyskiwacz sprzedał puszkę ryżu.
    Z rybą i pomidorami, żebyś nie poznał :-)

    Zachęciłes mnie - moze pójde do sklepu i kupię :-)

    > Ostatecznie to zmiana systemu go wykończyła definitywnie. Jak i inne
    > ryby polskich rzek i jezior. PZW to teraz zakład rybacki który drenuje
    > polskie wody. Nędza i bezrobocie sprawiają że wielu Polakom warto
    > zainwestować w przetwornice prądu i zdobywać proteiny w wodzie. Ot i
    > cały sekret zagłady drawskiego łososia.

    Znaczy sie co - masz na myśli "kłusowanie" prądem ?

    -filet-czysty-ze-skora-1-5-1-9-kg.html
    ra-mrozone-10kg/294

    > Dziki łosoś złowiony w otwartych wodach raczej na pewno nie będzie
    > zalatywał mułem, a hodowlane to mogą być tuczone w najprzeróżniejszych
    > warunkach. Panuje opinia że norweskie są pod różnymi względami
    > najgorsze. I zdaje się ryby łososiowe mają tendencję do przyjmowania
    > smaku z panujących na fermie warunków zewnętrznych

    Ale czy Norwegowie nie mają raczej skalistych fiordów?

    https://www.youtube.com/watch?v=OX9wISvSbjM

    No cóż - trzeba kupić kilka i zrobić Ci ślepą próbę :-)

    J.

  • 44. Data: 2024-06-12 01:47:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-06-11, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > imperialistyczny wyzyskiwacz sprzedał puszkę ryżu.
    > Z rybą i pomidorami, żebyś nie poznał :-)
    >
    > Zachęciłes mnie - moze pójde do sklepu i kupię :-)

    To jeszcze zróbcie risercz obejmujący mokre żarcie dla kotów :) Tam co
    prawda dominuje często tuńczyk, ale z łososiem tez jest tego trochę.
    Tuńczyk za tani również nie jest z tym, że w przeciwieństwie do łososia,
    chyba wiekszość idzie do puszek niż w postaci małoprzetworzonej.

    > Ale czy Norwegowie nie mają raczej skalistych fiordów?

    Nie spotkałem jeszcze łososia zalatującego mułem, a był okres, gdzie
    jadłem go dosyć nagminnie (tak z pół kilo na tydzień). Te do których
    miałem dostęp to norweskie, atlantyckie i hodowlane australijskie. Jesli
    łosoś jest świeży (w sensie dobrze przechowywany) to typowy zapach ryby
    jest minimalny lub żaden, o mule nie wspominając.
    W postaci smażonej, zawsze najmniej smakował mi dziki atlantycki, co
    najpewniej wynikało z tego, że to moze być mniej tłusta ryba. Nie bez
    powodu "mięso" z brzucha łososia ceni się bardziej ($$$).

    --
    Marcin