  • 1. Data: 2012-04-14 20:41:38
    Temat: Czy istnieje max. termin między datą sprzedaży a datą wystawienia faktury?
    Od: Kornio <k...@g...com>

    Witam,
    może najpierw opiszę sytuację: 27.11.2010r hydraulik wymienił u mnie w
    domu wodomierz. Ponieważ żona pracuje u zarządcy naszej wspólnoty
    mieszkaniowej, która zlecała mu drobne naprawy, hydraulik powiedział,
    że jak będzie w okolicy to podjedzie i wymieni nam licznik gratis. Po
    wymianie wypełnił protokół wymiany, który podpisałem. Ponieważ zaczął
    nie wywiązywać się ze zlecanych mu napraw, wspólnota zakończyła z nim
    współpracę. Hydraulik w ramach, nazwijmy to zemsty, wystawił nam
    fakturę za tą wymianę licznika, która to faktura przyszła listem
    poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Na fakturze data
    sprzedaży to 27.11.2010r, natomiast data wystawienia 10.04 2012r czyli
    półtora roku różnicy. Faktura płatna przelewem 7 dni.
    I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna i czy muszę ją
    zapłacić? Czy półtora roku to nie za późno na żądanie zapłaty?
    --
    Pozdrawiam,
    Piotr.

  • 2. Data: 2012-04-14 22:21:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kornio" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Roszczenie o zapłate się nie przedawniło, tylko nie wiem, jak on chce
    dowieść, ze wówczas sie gotówką nie rozliczyliście. Bo jak sie
    rozliczyliście, to teraz US moze się dowalić o odsetki od podatku. Moim
    zdaniem strzelił sobie sam w stopę.

  • 3. Data: 2012-04-14 22:25:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Sat, 14 Apr 2012 11:41:38 -0700, Kornio wrote:

    > I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna

    Generalnie faktury powinno się wystawiać w ciągu 7 dni od zdarzenia
    stanowiącego podstawę jej wystawienia...

    > i czy muszę ją
    > zapłacić? Czy półtora roku to nie za późno na żądanie zapłaty?

    ... co nie oznacza, że zobowiązanie się przedawniło.
    Powinieneś zapłacić.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 4. Data: 2012-04-14 23:59:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Olgierd wrote:

    > ... co nie oznacza, że zobowiązanie się przedawniło.
    > Powinieneś zapłacić.

    Ale jakie zobowiązanie?
    Przecież powiedział, że wymienia licznik gratis,
    więc nie powstało żadne zobowiązanie.
    Ja bym odpisał grzecznie jak było.

  • 5. Data: 2012-04-15 00:13:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Kornio wrote:
> [...]
    > mieszkaniowej, która zlecała mu drobne naprawy, hydraulik powiedział,
    > że jak będzie w okolicy to podjedzie i wymieni nam licznik gratis.

    Ale nie potrafisz tego udowodnic, prawda?
    Z jednej strony jak dojdziecie już do sądu i ty wystąpisz z hasłem, że
    to miało być za darmo, to niestety ty to będziesz musiał wykazać.

    Z drugiej strony, nawet jak ci się uda, to wiem co zrobi hydraulik.
    Doniesie do US, ze nie wykazales dochodu w postaci bezpłatnego
    świadczenia o wartości xxx zł. Od czego nalezy sie podatek.

    Wiec zanim coś zrobisz to sie zatanow.

> [...]
    > I teraz moje pytanie: czy taka faktura jest poprawna i czy muszę ją
    > zapłacić? Czy półtora roku to nie za późno na żądanie zapłaty?
    Na żądanie zapłaty nie, tym bardziej, że nie potrafisz wykazać, że tej
    zapłaty miało nie być.

    Kwestia czy faktura została wystawiona prawidłowo czy nie to jest
    odrębna kwestia nic nie wnosząca do twojej zapłaty.

    Możesz się w rewanżu odwzajemnić donosem do US bo zaliczki w terminie na
    pewno wowczas nie odprowadził. Zresztą faktura też miała być wystawiona
    wczesniej. Kontrolę bedzie miał jak w banku.

    Do kłamstwa cię nie namawiam, ale np. możesz kwestionować jak nie fakt,
    że miało być darmo to np. samą kwotę.

    Możesz też go totalnie olać i czekać na wezwanie z sądu. pewnie nigdy
    nie przyjdzie.

  • 6. Data: 2012-04-15 00:18:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

    > Ale jakie zobowiązanie?
    > Przecież powiedział, że wymienia licznik gratis,
    > więc nie powstało żadne zobowiązanie.

    pytanie czy potrafisz do udowodnić.
    Bo on pojdzie do sądu (w co wątpie, ale jakby) dostanie nakaz, a to ty
    będziesz musiał pisać sprzeciw i udowadniać jak było.

    > Ja bym odpisał grzecznie jak było.

    to zalezy od tego czy tamten bedzie sie dalej szarpał, czy to tylko
    jednrazowy wyskok.

    można albo zapłacic i w rewanzu donieść do US, albo tak jak radzisz
    odpisać, żeby spadał na drzewo i czekać na awizo sądówki w skrzynce (o ile).

  • 7. Data: 2012-04-15 00:35:20
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

> [...]
    >
    > można albo zapłacic i w rewanzu donieść do US, albo tak jak radzisz
    > odpisać, żeby spadał na drzewo i czekać na awizo sądówki w skrzynce

    Ja bym liczył, że on "pęknie" jak dostanie odpowiedź, że
    ustalona cena usługi była inna i dodatkowo że taka faktura jest fałszywa
    i czy on wie co grozi za wystawianie
    faktur niezgodnych ze stanem faktycznym.Pomijając już nawet kwestie terminu
    wystawienia.
    Nie chodzi o sam fakt zapłaty, żeby nie płacić -
    nawet nie wiem jaka kwota - ale skoro usługa była wykonana za uzgodnioną
    kwotę=zero,
    to nie kocham tego hydraulika i tyle. Niech on udowadnia w sądzie, że było
    inaczej.

  • 8. Data: 2012-04-15 00:58:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

> [...]
    > kwotę=zero,
    > to nie kocham tego hydraulika i tyle. Niech on udowadnia w sądzie, że

    ja bym to wysłał z pieczątką jakieś dobrej kancelarii prawniczej. To go
    powinno ostudzić.

  • 9. Data: 2012-04-15 10:26:20
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-04-15 00:13, witek pisze:
    > Z drugiej strony, nawet jak ci się uda, to wiem co zrobi hydraulik.
    > Doniesie do US, ze nie wykazales dochodu w postaci bezpłatnego
    > świadczenia o wartości xxx zł. Od czego nalezy sie podatek.
    Według mnie ciekawą kwestią jest rozstrzygnięcie czyj jest licznik, a
    więc kto jest odpowiedzialny za jego eksploatację.

    Warto też rozważyć jakie dowody może mieć hydraulik na wymianę licznika,
    bo chyba nie dostał pisemnego zlecenia?

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 10. Data: 2012-04-15 11:43:53
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-15 10:26, Czeslawek pisze:

    > Warto też rozważyć jakie dowody może mieć hydraulik na wymianę licznika,
    > bo chyba nie dostał pisemnego zlecenia?

    "Po wymianie wypełnił protokół wymiany, który podpisałem."

    Tyle, że jak już tak wymyślacie:

    "... żona pracuje u zarządcy naszej wspólnoty
    mieszkaniowej, która zlecała mu drobne naprawy, hydraulik powiedział,
    że jak będzie w okolicy to podjedzie ..."

    - No wie, Wysoki Sąd jak to jest - jak dają zlecenia na firmę to myślą
    że prywatnie im za darmo się zrobi.

    --
    spp