  • 1. Data: 2008-11-09 21:55:31
    Temat: Czy hipoteka moze byc na nieruchomosci?>
    Od: jasio <s...@k...pl>

    Chce kupic rower.
    W umowie napisane jest, ze zabezpieczniem ma byc hipoteka (???).
    No albo ktos sie pomylil, albo ja czegos nie rozumiem?
    Hipoteka na rowerze?
    Czy mam dralowac do sadu po wpis do rowerowej ksiego wieczystej?

  • 2. Data: 2008-11-09 22:57:42
    Temat: Re: Czy hipoteka moze byc na nieruchomosci?>
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: jasio <s...@k...pl>

    Najpierw temat: hipoteka może być wyłacznie na nieruchomości.

    > W umowie napisane jest, ze zabezpieczniem ma byc hipoteka (???).
    > No albo ktos sie pomylil, albo ja czegos nie rozumiem?
    > Hipoteka na rowerze?

    Pewnie ktoś chciał napisać zastaw.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 3. Data: 2008-11-09 23:01:56
    Od: "Piotr" <m...@w...pl>

> [...]
    > Hipoteka na rowerze?
    > Czy mam dralowac do sadu po wpis do rowerowej ksiego wieczystej?

    Przede wszystkim rower to ruchomosc.

    Dwa jesli juz to w gre wchodzi zastaw, a nie hipoteka.

    Trzy nie opisales dokladnie calej sytuacji.

    A cztery pewnie to postanowienie z jakiegos szablonu, ktory stosuje sie do
    wielu umow. Swiadczy to niewatpliwie o balaganie w instytucji, ktora stosuje
    te umowy. W praktyce pewnie punkt nie jest stosowany, bo i jak. No chyba, ze
    chodziloby o rower za 200 tys. zl super specjalistyczny, to wtedy moze
    rzeczywiscie chodzic o zabezpieczenie kredytu hipoteka na nieruchomosci, np.
    na dzialce budowlanej.

  • 4. Data: 2008-11-10 07:57:47
    Od: jasio <s...@k...pl>

    No wlasnie, moje przeoczenie.. chodzilo o ruchomosc.

  • 5. Data: 2008-11-11 15:02:21
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Najpierw kolego Ferenc ukończ jakieś szkoły, a potem się wypowiadaj na tematy prawne,
    OK?

    No chyba, że dla Ciebie taki przykładowo statek to nieruchomość.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-11-13 00:49:22
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: " 666" <u...@w...eu>

    > No chyba, że dla Ciebie taki przykładowo statek to nieruchomość.

    A od kiedy to tzw. "hipoteka morska" jest opisana w ustawie o księgach
    wieczystych hipotekach?