  • 1. Data: 2005-11-27 00:50:30
    Temat: Czy gazeciarze na legalu?
    Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl>

    Ostatnio- jak zwykle zresztą stałem na skrzyżowaniu, i jak zwykle też,
    oglądałem jak to pracują panowie z gazety wyborczej, którzy sprzedają
    gazety- latając miedzy samochodami na skrzyżowaniu, powodująć czasami
    zagrożenie w ruchu, czasami przestoje ( jak szukają reszty....) itp....
    I nasuneło mi sie pytanie-= Czy oni łamią przepisy ruchu drogowego ? i
    jeżeli tak dlatego taki proceder trwa wszedzie i policja na to nie
    reaguje ?

  • 2. Data: 2005-11-27 07:35:05
    Temat: Re: Czy gazeciarze na legalu?
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <dmavsh$m8c$1@news.onet.pl>, Pawel wrote:
> [...]
    > zagrożenie w ruchu, czasami przestoje ( jak szukają reszty....) itp....
    > I nasuneło mi sie pytanie-= Czy oni łamią przepisy ruchu drogowego ? i

    Moim zdaniem łamią.

    > jeżeli tak dlatego taki proceder trwa wszedzie i policja na to nie
    > reaguje ?

    Prawdopodobnie z tego samego powodu, z którego nie reaguje np. na
    samochody parkujące w miejscach niedozwolonych.

    Renata

  • 3. Data: 2005-11-27 09:27:57
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Renata Gołębiowska wrote:

    > Prawdopodobnie z tego samego powodu, z którego nie reaguje np. na
    > samochody parkujące w miejscach niedozwolonych.

    A myjacych szyby samochodowe na swiatlach to jak widze rozgoniono
    skutecznie (i to nie koniecznie teraz tylko jakis czas temu)... Wiec jak
    to jest. Gazety mozna sprzedawac, a szyb juz nie mozna myc?

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 4. Data: 2005-11-27 12:12:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Łamią prawo i to w kilku miejscach:

    1) Stwarzają zagrożenie dla ruchu oraz pewnie chodzą po niej w
    miejscach nie wyznaczonych do tego celu.

    2) Powadzą sprzedaż w miejscu nie wyznaczonym do tego celu.

    3) Najczęściej nie mają zgłoszonej działalności gospodarczej. A gdyby
    przyjąć, ze prowadzą sprzedaż w imieniu i na rachunek gazety czy
    innego kolportera, to nie maja kas fiskalnych (raczej szybko przy tym
    obrocie wymaganych) i nie wydają paragonów.

    4) Nie wyobrażam sobie spełnienia obowiązku wystawienia pisemnego
    potwierdzenia faktu sprzedaży.

    5) Sprzedający nie okazują nabywcom dokumentów potwierdzających
    prowadzenie działalności gospodarczej oraz dokumentów tożsamości.

    To wszystko są wykroczenia.

  • 5. Data: 2005-11-27 12:46:40
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > 5) Sprzedający nie okazują nabywcom dokumentów potwierdzających
    > prowadzenie działalności gospodarczej oraz dokumentów tożsamości.

    ?

    vertret

  • 6. Data: 2005-11-27 12:58:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "vertret" <vertret@@@op.pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:dmc7rf$9sh$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > ?

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów
    oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt - art. 1:
    Przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy poza
    lokalem przedsiębiorstwa, okazuje przed zawarciem umowy dokument
    potwierdzający prowadzenie działalności gospodarczej oraz dokument
    tożsamości. W razie zawierania umów w imieniu przedsiębiorcy
    zawierający umowę okazuje ponadto dokument potwierdzający swoje
    umocowanie. Przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce
    przeznaczone do obsługiwania publiczności i oznaczone zgodnie z
    przepisami o działalności gospodarczej. Przepisy niniejszego rozdziału
    stosuje się także do umowy zawartej w wyniku zorganizowanego poza
    lokalem przedsiębiorstwa zbierania ofert konsumentów w czasie
    odwiedzin przedsiębiorcy lub osoby działającej w jego imieniu w
    miejscu pracy konsumenta, w jego mieszkaniu albo w innym miejscu jego
    prywatnego pobytu.

    Dalej - art. 3: Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem
    przedsiębiorstwa, powinien _przed_jej_zawarciem_ poinformować
    konsumenta _na_piśmie_ o prawie odstąpienia od umowy (...) i
    _wręczyć_wzór_oświadczenia o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego
    imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresem zamieszkania (siedziby);
    obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie
    zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot
    świadczenia i cenę.

    Art. 138a§1 kodeksu wykroczeń wprowadza karalność niedopełnienia
    powyższych obowiązków.

    Ilu znasz gazeciarzy którzy spełniają powyższe warunki? Bo ja jeszcze
    takiego nie spotkałem - choć może gdzieś są :-)

  • 7. Data: 2005-11-27 13:29:09
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > obowiązany jest także wręczyć konsumentowi pisemne potwierdzenie
    > zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz przedmiot

    a dalej art.5 :)

    Art. 5. Przepisów o umowach zawieranych z konsumentami poza lokalem
    przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów:
    (...)
    3)powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia
    codziennego, o wartości przedmiotu umowy do równowartości 10 EURO,

    KG

  • 8. Data: 2005-11-27 14:43:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > 3)powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia
    > codziennego, o wartości przedmiotu umowy do równowartości 10 EURO,

    A dalej nie przeczytałem :-) Gazety za 40 zł raczej nie sprzedają.

  • 9. Data: 2005-11-27 15:05:39
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > A dalej nie przeczytałem :-) Gazety za 40 zł raczej nie sprzedają.

    ale nie wiem czy nie masz racji
    bo art.138a kw zdaje się nie odwoływać do przepisów nakładających
    obowiązek okazania dokumentu, a bez wyjątku wymaga ich okazywania...

    KG

  • 10. Data: 2005-11-27 16:44:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > ale nie wiem czy nie masz racji
    > bo art.138a kw zdaje się nie odwoływać do przepisów nakładających
    > obowiązek okazania dokumentu, a bez wyjątku wymaga ich okazywania...

    Biorąc pod uwagę, że przepisy te razem chyba wprowadzono, to raczej
    zamiarem ustawodawcy to nie było. choć faktycznie w 138a nie ma
    konstrukcji typowej dla takiego przypadku "... jeśli to jest wymagane
    ...".