  • 21. Data: 2005-02-20 19:19:14
    Temat: Re: Czy cos takiego moze byc dowodem w sprawie (wydruk z grupy dyskusyjnej)
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    news:cvamme$qli$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Trudne, ale nie bez szans. Jeśli na przykład dana usługa jest związana z
    > wprowadzeniem indywidualnego hasła, to już nie bez szans.

    Nikt z 8 osób mieszkających w moim domu hasła nie zna:)))Co wtedy?
    A nick każdy używa ten sam aby nie bałaganić.Konto też jedno. Zgadnij kto
    pisze ten post?

    Pzdr
    Leszek

  • 22. Data: 2005-02-20 20:20:17
    Od: Dariusz Sznajder <d...@b...tu.kielce.pl>

    W artykule <cvahda$58i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    news.tpi.pl napisał(a):
    > piwnicy podpiac sie pod instalacje i juz switch zarzadzalny zweryfikuje mnie
    > poprawnie, bo na danym porcie faktycznie beda leciec pakiety z odpowiednim
    > MAC, szkoda ze sfalszowanym :)
    Kwestia ceny. Hint: 802.1x

    --
    Dariusz Sznajder
    DSZ1-RIPE

  • 23. Data: 2005-02-20 20:49:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nikt z 8 osób mieszkających w moim domu hasła nie zna:)))Co wtedy?
    > A nick każdy używa ten sam aby nie bałaganić.Konto też jedno. Zgadnij kto
    > pisze ten post?

    Wiesz, biegły może dokonać analizy językowej. Tylko kto by to do błahej
    sprawy robił. no i na jednym poście daleko nie zajedziesz.

  • 24. Data: 2005-02-20 23:24:11
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > NA takim forum jak gazeta.pl potrzebne do wysłana posta jest jeszcze
    > hasło.
    > Możesz podrobić MAC ale skąd weźmiesz moje hasło?

    1) moge zalozyc konto na ciebie, podac falszywe dane przy rejestracji...
    2) mozesz byc wpiety w HUB'a w sieci lokalnej zatem moge podsluchac pakiety
    ktore wysylasz w tym http ktore przesylaja haslo w sposob jawny podobnie jak
    hala do poczty, proste programy z chip.pl moga to pokazac - ta sytuacja
    odpada jesli wpiety masz kabelek w switcha nie da sie wtedy podsluchac
    nic...

    dalej twierdze ze nie moze to byc dowodem...
    pozdr

  • 25. Data: 2005-02-20 23:28:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <r...@S...pl> napisał w wiadomości

    > 1) moge zalozyc konto na ciebie, podac falszywe dane przy rejestracji...

    Pewnie, ze możesz, ale wóczas w moim kompuetrze nie będzie haseł ani postów
    z tego konta.

> [...]
    > hala do poczty, proste programy z chip.pl moga to pokazac - ta sytuacja
    > odpada jesli wpiety masz kabelek w switcha nie da sie wtedy podsluchac

    Dobra, przy założeniu, że jestem w sieci lokalnej. No i zapominasz o
    dowodzie w postaci zabezpieczenia komputera, który stoi na końcu łącza.
    Jeśli Ty będziesz w moim imieniu posty wysyłał, to na moim komputerze nie
    powinno ich być.

  • 26. Data: 2005-02-20 23:28:46
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Kwestia ceny. Hint: 802.1x

    nie wierze aby jakakolwiek siec osiedlowa tego uzywala...standardowa budowa
    sieci eth switch/hub to 99% sieci... cena , uciazliwa konfiguracja,
    koniecznosc dokumentacji itp... nie wierze aczkolwiek nie wykluczam takiej
    mozliwosci, polecam zadzwonic do administratora powiedziec jak sprawy stoja,
    moze powie co tam siedzi w piwnicy, a logami bym sie nie przejmowal, nikt w
    zwyklych sieciach nie prowadzi logow ze sledzeniem polaczen usera :) chyba
    ze ktos archiwizuj ip_conntracka ale to musi miec duuuze dyski twarde :)
    pozdr

  • 27. Data: 2005-02-20 23:31:26
    Od: "news.tpi.pl" <r...@S...pl>

    > Wiesz, biegły może dokonać analizy językowej. Tylko kto by to do błahej
    > sprawy robił. no i na jednym poście daleko nie zajedziesz.

    zmienic dysk twardy w komputerze i sprawa zamknieta.. cos takiego dowodem
    nie moze byc, logow na serwerze nie ma bo nikt takich z reguly nie
    potrzebuje, nie tego typu, nie ma sposobu aby udowodniono ze dana osba i
    dany komputer jednoznacznie wyslal jakas informacje (poza przypadkiem
    switcha zarzadzlanego w piwnicy w ktorego istnienie nie wierze, koszty,
    utrudnienia)

    pozdr

  • 28. Data: 2005-02-21 02:27:25
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 20 Feb 2005 18:19:29 +0100,
    news.tpi.pl <r...@S...pl> screamed:
    > Adres MAC karty sieciowej mozna zmienic na dowolny w kazdym systemie
    > komputerowym np
    > - przechwytuje pare pakietow glupim porgramem sciagnietym z chip.pl
    > - odczytuje losowy adres MAC
    > - wpisuje jako swoj
    > - czekam az prawdziwy MAC zniknie z sieci
    > - wlaczam komputer z nowymi ustawieniami
    > - teraz jestem jzu toba, bo mam twojego MAC
    >
    > to skromna opinia adminsitartora sieci komputerowej :)

    ... który nie dysponuje sprzętem uniemożliwiającym tego typu praktyki.
    I nie wszystkie sieci komputerowe używają DHCP...

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:210B ]
    [ 03:26:29 user up 10529 days, 15:21, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Komar jest ssakiem.

  • 29. Data: 2005-02-21 02:31:56
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 21 Feb 2005 00:28:46 +0100,
    news.tpi.pl <r...@S...pl> screamed:

    > nie wierze aby jakakolwiek siec osiedlowa tego uzywala...standardowa budowa
    > sieci eth switch/hub to 99% sieci... cena ,

    Cały czas mówię - kwestia konfiguracji. W jednych sieciach będzie ciężko
    o identyfikację, co najwyżej zostaną przypuszczenia.
    Z modemami kablowymi też może nie być tak prosto jak pisałeś.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 03:28:51 user up 10529 days, 15:23, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    FOR SALE: Parachute. Used once. Never opened. Slightly Stained.

  • 30. Data: 2005-02-21 05:52:39
    Od: "Marek" <m...@g...pl>

    > Cały czas mówię - kwestia konfiguracji. W jednych sieciach będzie ciężko
    > o identyfikację, co najwyżej zostaną przypuszczenia.
    > Z modemami kablowymi też może nie być tak prosto jak pisałeś.

    Dodam ze sprawa ciagnie sie od 2003 roku ... byc moze to ma jakies znaczenie
    :)
    Pozdrawaiam