  • 41. Data: 2021-12-15 08:05:13
    Temat: Re: Czy ambasadorem w państwie Watykan POWINIEN być nie katolik? :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:61b976dc$0$529$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 15.12.2021 o 00:17, Marcin Debowski pisze:

    >Zgadza się. Jednak wysyłanie tam jakiegoś zadeklarowanego przeciwnika
    >islamu to proszenie się o kłopoty. No i będę się upierał, że jednak
    >watykan jest w pewien sposób wyjątkowy.

    Muzulmanina w Polsce, a kiedys w Europie, to ze swieca szukac, wiec
    nikogo nie dziwi, ze ambasadorem byl chrzescijanin.
    Podobnie jak w druga strone - nikt sie nie spodziewa, ze np AS czy
    Izrael wysla do nas katolika.

    Ale wysylanie z Hiszpanii czy Polski do Watykanu ateistki ... jest to
    jakis symbol.

    A jakby tak do tych arabskich krajow wyslac pania ambasador ?

    Ale warto przeczytac:

    "Isabel Celaá była do lipca br. ministrem oświaty. W tym czasie dała
    się poznać jako zwolenniczka ograniczenia roli Kościoła w życiu
    publicznym, zwłaszcza w dziedzinie oświaty i wychowania. Jest główną
    twórczynią LOMLOE - reformy prawa o nauczaniu, znanego potocznie jako
    "ustawa Celaá".
    Chociaż reforma nie zyskała jednogłośnego poparcia ani ze strony
    innych partii politycznych, ani środowiska oświatowego, weszła w życie
    19 stycznia tego roku.

    Ustawa jest frontalnym atakiem na tzw. szkoły "concertadas", czyli
    prywatne placówki oświatowe, w większości katolickie, w znacznym
    stopniu dotowane przez państwo, dzięki czemu mogą do nich uczęszczać
    dzieci rodzin średniozamożnych, a nawet biednych.
    W świetle nowych przepisów państwo albo całkowicie wstrzyma
    dofinansowanie tych szkół, albo poważnie je ograniczy.

    Przedstawiając trzy lata temu założenia swej reformy minister Celaá
    zapowiedziała, że lekcja religii nie będzie miała odtąd żadnego
    przedmiotu alternatywnego (dla dzieci niewierzących bądź
    niekatolickich).
    Wprowadzono nowy obowiązkowy przedmiot "wartości cywilnych i
    etycznych".
    Stopień z religii nie jest już brany pod uwagę przy podliczaniu
    średniej. Uzasadniając celowość i potrzebę zmian w systemie oświaty,
    była już szefowa tego resortu oświadczyła, że jej projekt jest
    "głęboko zakotwiczony w wartościach socjalistycznych"."

    https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2021-12-12/rzad-
    hiszpanii-zaproponowal-na-stanowisko-ambasadora-stol
    icy-apostolskiej-isabel-cela/

    No i nie wiem, co tym sadzic.
    Chca rodzice posylac dzieci do szkoly "prywatnej", w tym i
    "katolickiej" ? A czemu nie?
    Moze i panstwo nie powinno placic za lekcje religii w tych szkolach,
    ale za inne przedmioty - czemu nie.

    Tak czy inaczej - mamy przyklad, jak KK przegrywa w swoich
    matecznikach - Irlandia, Hiszpania, Polska ... i kto jest temu winien?
    Sam KK, albo ten wynalazek szatana, czyli Internet :-)

    J.

  • 42. Data: 2021-12-15 09:18:31
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 14 Dec 2021 23:17:31 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Porównaj to do bycia ambasadorem przy jakimś-tam ortodoksyjnym, np.
    > islamskim państwie/społeczeńswtie z prawem opartym na Szariacie.
    > Przecież to nie musi być wcale Muzułmanin, nie?

    Koran nakazuje zabijanie niemuzułman:
    9,5 A kiedy miną święte miesiące, wtedy zabijajcie bałwochwalców, tam
    gdzie ich znajdziecie; [-]
    Krótki byłby żywot ambasadora- katolika. Są też takie kraje pod
    szariatem gdzie ateizm jest zbrodnią karaną śmiercią.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2021-12-15 12:45:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 01:28, J.F. pisze:
    > A jak w tej religii nie ma biskupow?

    Ktoś takim stowarzyszeniem musi kierować. W ostateczności mają
    przedstawiciela, jak stowarzyszenie.

    > A to swoja droga, jest w konstytucji swoboda wyznania, powinna
    > wystarczyc bez konkordatu.

    Tak mi się właśnie wydaje.

    > Tym niemniej powstaje pare problemow dodatkowych, np:
    > -czyj jest kosciol i parafia? Proboszcza, biskupa, wiernych?
    > -kto ma prawo decydowania w sprawach koscielnych?
    > -nowe osiedle mieszkaniowe powstaje ... kto ma przewidziec miejsce na
    > kosciol i jaki ?
    > -i kto ma za dzialke zaplacic ...
    > -nauka religii - w szkole, czy poza?
    > -sciganie pedofilow

    I pomyśleć, ze pozostałe wyznania jakoś sobie radzą.

    > Wiec moze jednak konkordat z KK potrzebny.
    > Z innymi religiami byc moze tez, ale KRK na razie u nas religią
    > dominująca jest.

    Z tą dominacją bym nie szarżował. Mamy masę obcokrajowców, którzy są
    raczej wyznania wschodniego. Masa ludzi przyznaje się do Kościoła
    Katolickiego tylko z tego powodu, ze zostali ochrzczeni, ale raczej z
    kościołem ma kontakt niewielki.

    > No i precedens ma tysiac lat :-)

    Chyba ne do końca o to chodziło.

    > Formalnie pewnie masz racje, ale nie chcesz chyba powiedziec,
    > ze Krolowa osobiscie "wydaje" te miliony paszportow?

    Papież zapewne też.

    --
    Robert Tomasik

  • 44. Data: 2021-12-15 12:49:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Koran nakazuje zabijanie niemuzułman:
    > 9,5 A kiedy miną święte miesiące, wtedy zabijajcie bałwochwalców, tam
    > gdzie ich znajdziecie; [-]

    Pytanie, kto to jest "bałwochwalca". nie wiem, czy ogarniasz, ze mamy
    wspólnego Boga z Muzułmanami.

    > Krótki byłby żywot ambasadora- katolika. Są też takie kraje pod
    > szariatem gdzie ateizm jest zbrodnią karaną śmiercią.

    Tylko, czy to dotyczy dyplomatów?

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-12-15 13:11:03
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 15 Dec 2021 12:49:33 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pytanie, kto to jest "bałwochwalca". nie wiem, czy ogarniasz, ze mamy
    > wspólnego Boga z Muzułmanami.

    Wg. muzułmanów jesteśmy bałwochwalcami ponieważ oprócz Boga wyznajemy
    także jakiegoś Ducha Świętego oraz syna Jezusa. Więc co najwyżej mamy
    tylko jednego boga wspólnego a nie wszystkich trzech :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2021-12-15 14:30:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Wg. muzułmanów jesteśmy bałwochwalcami ponieważ oprócz Boga wyznajemy
    > także jakiegoś Ducha Świętego oraz syna Jezusa. Więc co najwyżej mamy
    > tylko jednego boga wspólnego a nie wszystkich trzech :)

    Zdecydowanie nie czuję się kompetentny, ale jak dotąd wydawało mi się,
    że Katolicy mają jednego Boga. Tego samego, co Żydzi, Muzułmanie i
    reszta Chrześcijan. Właśnie dlatego to religie monoteistyczne.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-12-15 15:12:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 14:30:47 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Zdecydowanie nie czuję się kompetentny, ale jak dotąd wydawało mi się,
    > że Katolicy mają jednego Boga. Tego samego, co Żydzi, Muzułmanie i
    > reszta Chrześcijan. Właśnie dlatego to religie monoteistyczne.

    No ale nam doszedl Syn Boży, Duch Swiety i Maryja Niepokalana.

    I teraz jeszcze problem, ze Bóg sie zabronil uwieczniac na obrazach i
    rzezbach, ale syn ma widac dyspense ..

    J.

  • 48. Data: 2021-12-15 17:01:11
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 01:02, J.F. pisze:

    > Naprawde ?

    A ty znowu z Księżyca spadłeś?
    Już się w zasadzie przyzwyczaiłem do twoich infantylnych i głupich pytań
    jakbyś się wczoraj urodził, ale czasem mam wrażenie, że zwyczajnie
    udajesz idiotę, tak jak ci, którzy za każdym razem są zaskoczeni
    informacjami o pedofilach w kościele i udają, że nigdy o tym nie słyszeli.

    https://krytykapolityczna.pl/kraj/agata-diduszko-zyg
    lewska-neurologiczny-ginekologiczny-kapelani-w-szpit
    alach/

    https://www.o2.pl/informacje/podkarpacie-ksiadz-na-p
    orodowce-doprowadzal-mlode-matki-do-szalu-6715626733
    063040a

    https://kobieta.wp.pl/kapelani-szpitalni-w-czasach-p
    andemii-pacjenci-zabrali-glos-6715358286924672a

    > Mozna probowac, tylko efekt moze byc taki, ze wybory przegrasz, bo
    > umiarkowani powiedza "co za debil to wymylislil - chorego czlowieka
    > wozic po pariafiach.

    A kto tu mówi o wożeniu? Jakiś przymus jest?

    I jak to świadczy o tym społeczeństwie, które nie widzi nic złego w
    przymusowym wożeniu chorych ludzi/dzieci/nastolatki na tortury
    salcesonem do egzorcystów, a mają problem z zamówieniem taksówki, żeby
    dojechać z chorym do kościoła NA JEGO WŁASNE ŻYCZENIE?

    > Teraz mamy kolejny etap - zakaz odwiedzin, wiec ksiadz nie moze pojsc do
    > pacjenta :-)

    Serio?

    https://kobieta.wp.pl/kapelani-szpitalni-w-czasach-p
    andemii-pacjenci-zabrali-glos-6715358286924672a

    "W czasie pandemii doszedł jeszcze jeden: poczucie niesprawiedliwości,
    kiedy chorego nie może odwiedzić rodzina, a duchowni mają pełną swobodę.
    Do tego bywają na bakier z reżimem sanitarnym."

    > Chcesz powiedziec, ze religijny katolik to cos zlego?

    Chcesz powiedzieć, że to coś dobrego?

    > Mnie to wyglada na "mowe nienawisci" w swietle
    > art 212 lub 256 KK :-P

    A mnie nie.
    Od kiedy podawanie faktów, to pomawianie, albo nawoływanie do nienawiści?

    > A jak przyjdzie uczyc angielskiego po lekcjach ?

    A jak będzie w lesie? A jak będzie w studni?
    Dalszy ciąg głupich pytań?

    To sobie wynajmie salę (za pieniądze) od szkoły i przyjdą do niego ci,
    którzy będą chcieli. A nie ci, którzy są do tego zmuszani - do płacenia
    i do chodzenia.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 49. Data: 2021-12-15 17:07:17
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 15.12.2021 o 01:28, J.F. pisze:

    > Tym niemniej powstaje pare problemow dodatkowych, np:

    Tylko w twojej głowie.

> [...]
    > -nauka religii - w szkole, czy poza?
    > -sciganie pedofilow

    > Wiec moze jednak konkordat z KK potrzebny.

    To może zacznijmy podpisywać konkordaty z każdym stowarzyszeniem?
    To przecież niemożliwe żeby sobie bez konkordatów radziły z prawami do
    lokali w których urzędują, z prawami do decydowania w sprawach
    stowarzyszenia...
    A nie... czekaj... przecież stowarzyszenia muszą prowadzić księgowość i
    rozliczać się z podatków.
    Jakim cudem jeszcze funkcjonują bez konkordatów?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 50. Data: 2021-12-15 17:32:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2021 17:01:11 +0100, Kviat wrote:

> [...]
    > udajesz idiotę, tak jak ci, którzy za każdym razem są zaskoczeni
    > informacjami o pedofilach w kościele i udają, że nigdy o tym nie słyszeli.

    Po prostu na codzien nie zajmuje sie sprawdzaniem, ktore oddzialy
    ksiadz odwiedza.

    > https://krytykapolityczna.pl/kraj/agata-diduszko-zyg
    lewska-neurologiczny-ginekologiczny-kapelani-w-szpit
    alach/

    Tu tylko jeden przyklad z polozniczego.

> [...]
    063040a
    > https://kobieta.wp.pl/kapelani-szpitalni-w-czasach-p
    andemii-pacjenci-zabrali-glos-6715358286924672a

    A tu jakby ten sam przypadek omowiony.

    No i wychodzi na to, ze im najbardziej przeszkadza:
    -ze bliscy nie moga odwiedzac, a ksiadz moze,
    -ze ksiadz nie puka ... a lekarze i pielegniarki pukają ?
    a ksiadz w koncu pracownik szpitala :-)

    No i jeszcze
    "Były tam również wcześniaki i dzieci z poważnymi chorobami. Ksiądz
    przychodził codziennie i modlił się za każde dziecko. Nie pytał nikogo
    o zgodę, ale jak spotkał rodziców, to z nimi rozmawiał i pocieszał -
    opowiada pani Karolina."

    Dobry ksiadz ?
    Ale u nas nie dogodzisz:
    "- Nie jestem osobą specjalnie wierzącą i te jego wizyty oraz
    wypytywanie, co dziecku jest i czemu tu leży, bardzo mnie zdołowały.
    Poczułam, jakby mój syn miał zaraz umrzeć lub był poważnie chory.
    Straszny był ten tydzień, do tej pory to przeżywam - dodaje."

    > A kto tu mówi o wożeniu? Jakiś przymus jest?

    Ty mowisz o wozeniu.

    > I jak to świadczy o tym społeczeństwie, które nie widzi nic złego w
    > przymusowym wożeniu chorych ludzi/dzieci/nastolatki na tortury
    > salcesonem do egzorcystów,

    Nie rozumiem.

> [...]

    > kiedy chorego nie może odwiedzić rodzina, a duchowni mają pełną swobodę.
    > Do tego bywają na bakier z reżimem sanitarnym."

    No ale proponujesz, zeby ksiadz odwiedzal jak inni - to go nie
    wpuszcza, jak i innych.

    > Chcesz powiedzieć, że to coś dobrego?

    > A mnie nie.
    > Od kiedy podawanie faktów, to pomawianie, albo nawoływanie do nienawiści?

    Chcesz jednak zasugerowac, ze to cos zlego.

    Art. 212. § 1. Kto pomawia inną osobę, grupę osób, instytucję, osobę
    prawną lub jednostkę organizacyjną niemającą osobowości prawnej o
    takie postępowanie lub właściwości, które mogą poniżyć ją w opinii
    publicznej lub narazić na utratę zaufania potrzebnego dla danego
    stanowiska, zawodu lub rodzaju działalności,

    podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności.

    Wypelniasz znamiona, czy nie wypelniasz?

    A fakty ... powyzej nic nie ma o faktach :-)

> [...]
    >
    > To sobie wynajmie salę (za pieniądze) od szkoły i przyjdą do niego ci,
    > którzy będą chcieli. A nie ci, którzy są do tego zmuszani - do płacenia

    Na razie jeszcze nie ma przymusu chodzenia.
    No, podatki placisz, nauczyciela np historii utrzymujesz,
    nauczyciela religii tez - ale skoro ma etat, to widac ma tez uczniow,
    a rodzice tez podatnicy :-)

    J.