  • 31. Data: 2006-11-23 08:02:08
    Temat: Re: Czy Związek Kynologiczny (vs prawo o stowarzyszeniach) ma do tego prawo?
    Od: m...@g...com

    Zbigniew B. wrote:

    > Wolno, skoro kandydat na członka z góry odmawia przestrzegania postanowień
    > Statutu.

    Które to postanowienia są niezgodne z prawem. Czy jeżeliby mieli w statucie
    że jeżeli ktoś się ożeni/wyjdzie za Murzynkę, Arabkę, Żydówkę, to traci
    członkowstwo w związku, to czy byś twierdził że to jest zgodne z prawem?.

    > Ja - nie. Obowiązujące prawo odmawia. :] Dla mnie to ona może sobie
    > odmawiać obsługiwania np. ze względów czysto rasistowskich, jeśli to jej
    > prywatny sklep - ale obowiązujące obecnie prawo nie pozwala na to.

    > Skoro wstąpili do ZKwP, zobowiązując się tym samym do przestrzegania
    > postanowień jego Statutu - to cóż dziwnego, że zostaną pozbawieni
    > członkowstwa, jeśli tego zobowiązania nie dotrzymają?

    No ale dalej nie widzę różnicy. Przecież hipotetyczny sklep ma
    jednopunktowy regulamin - "członków ZKwP nie obsługujemy". I to jest wg.
    ciebie złamanie prawa. ZKwP ma statut, gdzie jest analogiczny zapis. I to
    wg. ciebie nie łamie prawa. Czym się różni wg. ciebie jedno od drugiego?

    p. m.

  • 32. Data: 2006-11-23 08:06:17
    Od: m...@g...com

    Zbigniew B. wrote:

    > No i nie łamie. To, że jakaś organizacja może sobie nie życzyć wśród
    > swoich członków "wtyczek" organizacji w jakiś sposób "konkurencyjnej", to
    > mnie wcale nie dziwi. Może to dopuścić - ale wcale nie musi.

    Czyli wg. ciebie wyrzucenie ze stowarzyszenia nie jest ujemnym następstwem
    dla wyrzucanego?.

    > Np. nic mi nie wiadomo o tym, żeby takie ograniczenie miały jakieś związki
    > filatelistów. Ale gdyby chciały - mogłyby.

    > Nie "towarzystwo popiera" - tylko jego członkowie. Oni mogą się z taką
    > zasadą zgadzać, i mają prawo nie życzyć sobie w swoim gronie warchoła,
    > który uparł się im udowodnić, że on im "zaprowadzi swoje porządki". Pomyśl
    > o tym.

    Ale przecież ci "oni" nie mają mocy zmiany ustawowych przepisów, i skoro
    ustawa mówi że nie mogą dyskryminować ze względu na przynależność do innych
    stowarzyszeń, to nie mogą. Choćby nie wiem jak bardzo bali się warchołów,
    wtyczek, agentów i tajnych współpracowników innych związków kynologicznych.

    p. m.

  • 33. Data: 2006-11-23 09:56:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, Robert Tomasik wrote:

    > Pytanie, czy relegowanie ze związku Kynologicznego jest ujemnym następstwem.
    > Wiążą się z tym jakieś problemy?

    Jeśli dobrze zrozumiałem: spadek wartości rynkowej posiadanego psa.
    Bo ów związek podważa wydaną przez samego siebie ekspertyzę że pies
    jest "rasowy" w związku z utratą członkowstwa.
    Dobrze rozumiem?

    pzdr, Gotfryd
    (niezwiązkowy)

  • 34. Data: 2006-11-23 10:15:20
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 22:14:21 +0000, Zbigniew B. napisał(a):

> [...]
    > podzielać. Weź również to pod uwagę, że oni MOGĄ NIE CHCIEĆ TAM
    > CIEBIE, skoro nie akceptujesz tych zasad, które im odpowiadają.

    Może tak jest *według Ciebie* ale nie *według prawa*. Zapoznaj się z
    przepisem cytowanym na samym początku.

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 35. Data: 2006-11-23 10:17:28
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 21:19:16 +0000, Zbigniew B. napisał(a):

    > Zatem swego rodzaju "precedens" jest prawnie usankcjonowany.

    No to jeszcze napisz dlaczego Twoim zdaniem partia=stowarzyszenie, i jak
    można tę twórczą myśl przełożyć na inne sprawy (narodowość,
    obywatelstwo itd.)

    --
    pozdrawiam, Olgierd

  • 36. Data: 2006-11-23 10:20:05
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Wed, 22 Nov 2006 22:44:07 +0000, Zbigniew B. napisał(a):

    > Wolno, skoro kandydat na członka z góry odmawia przestrzegania postanowień
    > Statutu.

    Dodajmy, że postanowień niezgodnych z przepisami.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl

  • 37. Data: 2006-11-23 10:22:03
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 00:43:32 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Pytanie, czy relegowanie ze związku Kynologicznego jest ujemnym następstwem.
    > Wiążą się z tym jakieś problemy?

    W rozumieniu przepisów ZKwP oraz FCI
    (http://www.psy.info.pl/o/o_fci.html) psy tej osoby tracą rodowód,
    stają się kundlami. Kundla nie wolno wystawiać, przestaje być
    reproduktorem, pieski zrodzone z takiego kundla można sprzedać na targu
    za 200 zł zamiast 2000 zł.

    > Poza tym nie bardzo mam pomysł, jak ów Związek Kynologiczny chce zbierać te
    > informacje o przynależności do innego związku.

    Mają swoich donosicieli. Dosłownie.

  • 38. Data: 2006-11-23 12:00:30
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 23.11.2006 Olgierd <n...@n...spam.no.problem> napisał/a:

    > Może tak jest *według Ciebie* ale nie *według prawa*. Zapoznaj się z
    > przepisem cytowanym na samym początku.

    A ja mam propozycję dla Ciebie - abyś sens tego przepisu po prostu
    zrozumiał.
    --

    Z.

  • 39. Data: 2006-11-23 12:01:14
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > Dodajmy, że postanowień niezgodnych z przepisami.

    To tylko Twoja, dość odosobniona, opinia.
    --

    Z.

  • 40. Data: 2006-11-23 12:05:25
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > No to jeszcze napisz dlaczego Twoim zdaniem partia=stowarzyszenie,

    A czyż partia nie jest rodzajem stowarzyszenia? Stowarzyszenie jest pojęciem
    bardziej ogólnym, w którym pojęcie partii się zawiera. Nie rozumiesz tego,
    zdaje się?

    > i jak można tę twórczą myśl przełożyć na inne sprawy (narodowość,
    > obywatelstwo itd.)

    Moim zdaniem: skoro odnośne nie zabraniają istnienia _w ogóle jakichś_
    stowarzyszeń wykluczających członkowstwo w stowarzyszeniach
    "konkurencyjnych" - to... to czego Ty, człowieku, chcesz? :D
    --

    Z.