  • 71. Data: 2014-05-17 03:19:22
    Temat: Re: Czy Polska to pa stwo prawa
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ll4ftr$fq$1@node1.news.atman.pl...

    > Ja oczekuję tylko uszanowania prawa. Moja budowla na mojej ziemi - co
    > mnie obchodzi, że jakiś szaman czary odprawił?

    Chcesz rozwiazać problem, czy go piętrzyć?

    > Ktoś wierzy w konieczność składania rytualnych ofiar z np. kotów. Mam to
    > uszanować? W życiu!

    Ofiary z kotów są zakazane. Modlitwy pod krzyżem nie - to spora różnica.

  • 72. Data: 2014-05-17 03:20:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ll4gce$123$1@node1.news.atman.pl...

    > ATSD jak sobie wyobrażasz "uszanowanie niewiary"??
    > Zaniechanie palenia heretyków na stosach?

    Herezja nie polegała przeważnie na zaprzeczaniu istnieniu boga, tylko
    negowaniu jedynie służnych poglądów Kościoła.

  • 73. Data: 2014-05-17 09:02:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.05.2014 03:19, Robert Tomasik pisze:

    > Chcesz rozwiazać problem, czy go piętrzyć?

    Rozwiązać likwidując (własny) obiekt przyciągający element niepożądany.

    > Ofiary z kotów są zakazane. Modlitwy pod krzyżem nie - to spora różnica.

    Nawet jeśli te modlitwy wymagają naruszenia cudzego miru domowego?
    (wróćmy do sytuacji sprzed przesunięcia ogrodzenia)

  • 74. Data: 2014-05-17 09:04:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.05.2014 03:20, Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:ll4gce$123$1@node1.news.atman.pl...

    > Herezja nie polegała przeważnie na zaprzeczaniu istnieniu boga, tylko
    > negowaniu jedynie służnych poglądów Kościoła.

    Czepiasz się słowa i unikasz odpowiedzi.

    Powtórzę:
    Jak sobie wyobrażasz "uszanowanie niewiary"??
    Zaniechanie palenia niewiernych na stosach?

  • 75. Data: 2014-05-17 17:29:54
    Temat: Re: Czy Polska to państwo prawa
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 15/05/14 00:54, Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    Osoba prawna, w tym kościelne osoby prawne działają przez swoje organy.
    Kluczowy organ parafii jakim jest proboszcz nie przyznaje się do krzyża
    ani nieruchomości. Zatem już wiemy, że parafia nie ma z tym nic wspólnego.

  • 76. Data: 2014-05-17 17:34:56
    Od: Alojzy Bomba <p...@w...pl>

    On 15/05/14 21:30, Andrzej Lawa wrote:

    > Oszust z ciebie rutynowy i wyjątkowo bezczelny - każdy kto się
    > pofatyguje i sprawdzi źródło (czyli teść konkordatu) zauważy, że nie
    > nakłada on obowiązków na żadnego obywatela RP i służy WYŁĄCZNIE
    > ułatwieniu dobrowolnych relacji obywateli z wybranym przez nich źródłem
    > mitologii.

    No nakłada jeden obowiązek: uznanie podmiotowości prawnej
    kościelnych osób prawnych, przy czym kwestie reprezentacji
    tych osób określa prawo kanoniczne.

  • 77. Data: 2014-05-17 20:29:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości

    > Czepiasz się słowa i unikasz odpowiedzi.
    > Powtórzę:
    > Jak sobie wyobrażasz "uszanowanie niewiary"??
    > Zaniechanie palenia niewiernych na stosach?

    Ostatnie palenie na stosie, to chyba góra XIX wiek i to raczej za czary, a
    nie za herezję :-) Więc trudno mówić o zaniechaniu. Ale dla mnie
    uszanowanie niewiary, to przykładowo nie zmuszanie niewierzących dzieci do
    zbiorowego uczestniczenia w różnych uroczystościach w ramach świeckiej
    szkoły przykładowo.

  • 78. Data: 2014-05-17 20:32:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rozwiązać likwidując (własny) obiekt przyciągający element niepożądany.

    Krzyż materialnie nie jest jego i chyba najprościej, by osoby, które
    uważają, ze do nich należą sobie go zabrały dobrowolnie.Unikniemy konfliktu
    wieloletniego idrobnych - bezprawnych ale uciążliwych - złośliwości.

    > Nawet jeśli te modlitwy wymagają naruszenia cudzego miru domowego?
    > (wróćmy do sytuacji sprzed przesunięcia ogrodzenia)

    Modlitwy nadal są legalne. Naruszenie miru domowego nie.

  • 79. Data: 2014-05-17 20:55:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.05.2014 20:32, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > uważają, ze do nich należą sobie go zabrały dobrowolnie.Unikniemy
    > konfliktu wieloletniego idrobnych - bezprawnych ale uciążliwych -

    Tylko nikt się do niego nie przyznaje i w sumie jest to jego krzyż tylko
    nieco przerobiony.

    Jak podczas twojej nieobecności przemaluję ci samochód na inny kolor,
    zmienię opony i tapicerkę to nie staje się on moją własnością, czyż nie?

    > Modlitwy nadal są legalne. Naruszenie miru domowego nie.

    A, jak może zapomniałeś, wcześniej chuligani by swoje szamańskie rytuały
    odprawiać wdzierali mu się na ogrodzony teren.

  • 80. Data: 2014-05-17 21:02:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 17.05.2014 20:29, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > uszanowanie niewiary, to przykładowo nie zmuszanie niewierzących dzieci
    > do zbiorowego uczestniczenia w różnych uroczystościach w ramach

    To akurat jest przestrzeganie konstytucji i rozdziału państwa od
    kościołów. I nienaruszanie kodeksu karnego, który wyraźnie zakazuje
    zmuszania ludzi do robienia czegoś, do czego nie zobowiązuje ich prawo.

    Swoją drogą nawet to nie jest przestrzegane - biedne dzieci są od małego
    indoktrynowane głupimi bajkami w PAŃSTWOWYCH SZKOŁACH, za m.in. moje
    podatki.

    I potem dorosłym, nawet inteligentnym ludziom ciężko się oderwać od tych
    bajek i kurczowo trzymają się steku bzdur z odrażającym potworem
    przedstawionym jako "miłującego i sprawiedliwego wszechojca" w roli
    głównej. Pamiętam jak mi ciężko było się wyzwolić z tej wirtualnej Korei
    Północnej i jak kurczowo starałem się trzymać tych chorych wizji.

    A'propos podatków... Sejmowa komisja przeciwko ateizacji?