  • 61. Data: 2009-09-11 09:37:12
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:32:08 +0200, pt napisał(a):

    > Ateizm jest potrzebny choaeby po to, ?eby chroniae ludzi przed oszo?omami,
    > obecnymi najwidoczniej równie? tu.

    Np. debiutem ateizmu na arenie społecznej było postawienie dziwki na
    piedestale i bicie przed nią pokłonów.
    Jak to nie jest oszołomstwo to co jest?

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 62. Data: 2009-09-11 09:43:26
    Temat: Re: Czy Msza mo?e byae zajeciami obowi?zkowymi w szkole?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to nie jest oszołomstwo to co jest?

    i tak napewno mniejsze niz wiara ze kobita zaszla w ciaze bez udzialu faceta
    i po porodzie zostala dziewica

  • 63. Data: 2009-09-11 09:48:41
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Smok Eustachy napisał(a):

    > To ten oszołom Dawkins?
    > Jak mu źle to czemu się nie przeniesie do Korei Płn?

    A czemu nie do Czech czy Szwecji? Jak tak kochasz religię,
    to może zamieszkasz w Afganistanie? Albo Arabii Saudyjskiej?

    > On nie ma pojęcia o ateizmie a ja mam. Np. słuchał Radia Tirana? nie

    Owszem, masz pojęcie. Tyle, że mocno wypaczone.

    > Problemem jest nie to co robił Stalin tylko problemem jest zrzynanie
    > przez Dawkinsa ze Stalina.

    Ty się dobrze czujesz?

    > 2. Dlaczego 1 państwo ogłoszone ateistycznym to była Albania jęcząca pod
    > butem proroka ateizmu boskiego Envera?

    To było państwo rządzone przez dyktatora. Przede wszystkim.
    Myślisz, że ludzikom byłoby lepiej, gdyby był to dyktator
    szermujący doktryną religijną (jak np. Hitler?)

    > Zróbcie sobie najpierw jakąś formację społeczno-państwową która przetrwa
    > jakiś czas i nie spowoduje totalnej klapy.

    Oczywiście. Bo jeśli szeregowy obywatel dowie się, że Jahwe nie
    będzie go torturować całą wieczność po śmierci jeśli będzie się źle
    zachowywał, to rzuci się kraść i zabijać.

    > Ateizm nie jest zdolny do niczego innego poza tym, co sprezentował nam.

    Ateizm, drogi kolego, nie ma nic do "społeczeństwa". To nie jest,
    w odróżnieniu od religii filozofia, która wie najlepiej, jak organizować
    życie każdego człowieka. To tylko (i aż) stwierdzenie, że Jahwe, Wisznu,
    Zeus, Kronos, Tytan, Quetzalcoatl, Astarte, Odin, Thor, Światowid,
    Jowisz, Ra, Amon- nie istnieją (no, istnieją w tym samym sensie
    jak krasnoludki czy punkt w geometrii- jako pewne pojęcia, a nie byty
    realne).

    No, ale jak ktoś wierzy, że nieśmiertelna, wszystko wiedząca i wszystko
    mogąca istota wysłała sama siebie na śmierć (sic!), żeby przebłagać
    samą siebie, że stworzony przez nią byt nie jest taki, jaki chciałaby,
    żeby był- no to sorki...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 64. Data: 2009-09-11 09:58:36
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:48:41 +0200, Dominik & Co napisał(a):

    > A czemu nie do Czech czy Szwecji?

    A Czechy są krajem o ateistycznym ideolo zatwierdzonym?

    Jak tak kochasz religię, to może
    > zamieszkasz w Afganistanie? Albo Arabii Saudyjskiej?

    Ja nie płaczę.

    > Owszem, masz pojęcie. Tyle, że mocno wypaczone.

    > Ty się dobrze czujesz?

    Oczywiście. Czytałem Stalina i czytałem Dawkinsa stąd wiem.

    > To było państwo rządzone przez dyktatora. Przede wszystkim. Myślisz, że
    > ludzikom byłoby lepiej, gdyby był to dyktator szermujący doktryną
    > religijną (jak np. Hitler?)

    Hitler nie szermował doktryną religijną to po primo a po secundo pewnie
    że lepiej.

    > Oczywiście. Bo jeśli szeregowy obywatel dowie się, że Jahwe nie będzie
    > go torturować całą wieczność po śmierci jeśli będzie się źle zachowywał,
    > to rzuci się kraść i zabijać.

    No zrób.

    > Ateizm, drogi kolego, nie ma nic do "społeczeństwa". To nie jest, w
    > odróżnieniu od religii filozofia,

    To tez jest religia.

    > która wie najlepiej, jak organizować
    > życie każdego człowieka.

    Jak nie wie jak wie? Przecież próbował tu u nas całkiem niedawno tylko
    słabo szło.

> [...]
    > Jowisz, Ra, Amon- nie istnieją (no, istnieją w tym samym sensie jak
    > krasnoludki czy punkt w geometrii- jako pewne pojęcia, a nie byty

    Niestety nie.

> [...]
    > mogąca istota wysłała sama siebie na śmierć (sic!), żeby przebłagać samą
    > siebie, że stworzony przez nią byt nie jest taki, jaki chciałaby, żeby

    Po prostu zazdrościsz.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 65. Data: 2009-09-11 10:00:09
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 11:43:26 +0200, szerszen napisał(a):

    > Użytkownik "Smok Eustachy" <S...@E...pl> napisał w wiadomości

    > i tak napewno mniejsze niz wiara ze kobita zaszla w ciaze bez udzialu
    > faceta i po porodzie zostala dziewica

    A na gruncie nauki, przynajmniej pewnych odłamów, nie można tego
    wykluczyć.

    Podobnie jak nie można wykluczyć, że woda postawiona w czajniku na gazie
    nie zamarznie.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 66. Data: 2009-09-11 10:08:04
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Smok Eustachy pisze:

    > No to co mają robić ateiści? Tzw "etyka" to fikcja bo ateiści nie mają
    > etyki i nie ma czego nauczać.

    Jesteś nominalistą? :) Przecież mogą nauczać ciebie.

    --
    mirror

  • 67. Data: 2009-09-11 10:11:47
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > A na gruncie nauki, przynajmniej pewnych odłamów, nie można tego
    > wykluczyć.

    nie no pewnie, w sumie jak sie tak dobrze zastanowic to niczego nie mozna
    wykluczyc

    rowniez nie mozna wykluczyc tego, ze bajki o bogu sa stekiem bzdur

  • 68. Data: 2009-09-11 10:17:11
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 12:08:04 +0200, gazebo napisał(a):

    > Jesteś nominalistą? :) Przecież mogą nauczać ciebie.

    Nie ewolucjonistą. Skoro pogląd o dziewicy i urodzeniu bez faceta się
    przyjął i utrzymał to znaczy że ewolucyjnie jest korzystny.

    A skoro poglądy ateistyczne się nie przyjęły chociaż idee były znane to
    znaczy że są niekorzystne ewolucyjnie.

    Obecne zaś ich stosunkowe rozpowszechnienie to skutek aktywacji
    naturalnych regulatorów mających przywrócić zachwianą przez człowieka
    równowagę. Akcja rodzi reakcję. Czyli teraz nasilają się postawy
    świrujące.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 69. Data: 2009-09-11 10:20:06
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Fri, 11 Sep 2009 12:11:47 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > mozna wykluczyc
    >
    > rowniez nie mozna wykluczyc tego, ze bajki o bogu sa stekiem bzdur

    Wiec nie podejmujesz decyzji opartej o wiedzę ale o wiarę. W tym wypadku:
    głębokie przekonanie.

    http://pclinuxos.org.pl/

  • 70. Data: 2009-09-11 10:20:54
    Od: "pt" <p...@p...onet.pl>

    > /..../
    >
    > 2. Dlaczego 1 państwo ogłoszone ateistycznym to była Albania jęcząca pod
    > butem proroka ateizmu boskiego Envera?

    Za to pod światłymi rządami katolickiego Ferdynanda II (V) Hiszpania
    rozkwitła
    I jak to pogodzić?
    PawelT