  • 121. Data: 2009-09-12 13:01:19
    Temat: Re: Czy Msza mo?e bya zajeciami obowi?zkowymi w szkole?
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 14:19:45 +0200, gazebo napisał(a):

    > Blizsza ci chyba choinka na swieta. :) Legalna.

    Napisz jeszcze coś bez związku.

    --
    http://nowy.tezeusz.pl/blog/smok.eustachy
    http://pclinuxos.org.pl/

  • 122. Data: 2009-09-12 15:06:40
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Smok Eustachy pisze:

    > Napisz jeszcze coś bez związku.

    Juz pisalem o zwiazkach. Troche wysilku. :)

    --
    mirror

  • 123. Data: 2009-09-12 15:49:59
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole? [OT]
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 11 Sep 2009 11:17:27 +0000 (UTC)
    doszła do mnie wiadomość <p...@E...pl>
    od Smok Eustachy <S...@E...pl> :

    >No domyśl się.
    >Rewolucja to jest jedyne, co Dawkins zmienił. Rewolucja się
    >zdezaktualizowała więc ciszej nad tą trumną.

    Smok, ciekawe czy rozpoznasz kto jest autorem tego cytatu:

    "Spotkałem człowieka tak nieoczytanego, że musiał cytaty z klasyków
    wymyślać sam."

  • 124. Data: 2009-09-12 16:04:48
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Smok Eustachy napisał:

    > O to właśnie chodzi. Zrób se wskaźnik liczba ofiar/ogół x czas trwania

    Pamietamy i nie zapomnimy. Platon byl komunista.

    --
    bla

  • 125. Data: 2009-09-12 16:31:48
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Dominik & Co napisał:

    > I wzajemnie:
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Ateizm
    >
    > "Ateizm - odrzucenie teizmu lub stanowisko, że bóstwa nie istnieją.
    > W najszerszym znaczeniu jest to brak wiary w istnienie bóstw. (...)
    > Choć część ateistów skłania się w kierunku świeckich teorii,
    > takich jak: humanizm, racjonalizm i naturalizm, to nie ma jednej
    > ideologii lub zbioru zachowań, przy których obstawaliby wszyscy ateiści."
    >
    > I jak tam poglądy na temat "ateistycznego państwa" i "ideologii
    > ateistycznej"? Pewnie mają się dobrze, jeśli fakty przeczą teorii,
    > tym gorzej dla faktów...

    Kurcze, wynika z tego, ze ludzie, ktorzy mysla, tworza, kreuja itp. sa
    do bani. Az strach zapytac kto u nas kreuje prawo.

    --
    bla

  • 126. Data: 2009-09-12 16:36:17
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Smok Eustachy napisał:
    > Naprawdę nic nie wiesz o ateizmie.

    Jak bardzo ci zalezy aby zrozumiec dlaczego ludzie odrzucaja twoje
    wartosci? Ateizm jest tu wtorny acz prawo domaga jego poszanowania. Bez
    wzgledu na twoje upodobania religijne.

    --
    bla

  • 127. Data: 2009-09-12 16:49:12
    Temat: Re: Czy Msza może być zajęciami obowiązkowymi w szkole?
    Od: Klara Bemol <h...@w...pl>

    Msza św. na rozpoczęcie roku nie jest obowiązkowa w myśl przepisów
    państwo-Kościół.

    Jest tylko mały problem - piszesz o dzieciach z podstawówki. Plan był z
    założeniem, że dzieci są pod opieką szkoły także podczas mszy, czyli
    rodzice wiedzą, że dzieci są pod opieką, a nie, że biegają po mieście,
    bo się zerwali.

    Odwróć na chwilkę sytuację. Dziecko poszło sobie, bo msza
    nieobowiązkowa. Rodzice wiedzą, że w tym czasie jest msza, czyli dziecko
    jest pod opieką szkoły. A ten uciekł i wpadł pod samochód. Do kogo
    miałbyś pretensje?

    Jeśli taka msza była wpisana w plan dnia, tak jak wyjście np. do teatru
    czy na pokaz sztucznych ogni, aby dziecko na nią nie szło, trzeba je
    zwolnić.

  • 128. Data: 2009-09-12 17:19:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Klara Bemol wrote:

    > Msza św. na rozpoczęcie roku nie jest obowiązkowa w myśl przepisów
    > państwo-Kościół.

    Amen.

> [...]
    > założeniem, że dzieci są pod opieką szkoły także podczas mszy, czyli
    > rodzice wiedzą, że dzieci są pod opieką, a nie, że biegają po mieście,

    W naszej podstawówce msza jest przed rozpoczęciem roku szkolnego. Kto chce,
    idzie, kto nie chce, idzie do szkoły.

> [...]
    > nieobowiązkowa. Rodzice wiedzą, że w tym czasie jest msza, czyli dziecko
    > jest pod opieką szkoły. A ten uciekł i wpadł pod samochód. Do kogo

    Do siebie. Skoro msza nieobowiązkowa, to z jakiej paki zakłada, że dziecko
    jest pod opieką szkoły? Od odprawiania praktyk religijnych nie jest szkoła,
    tylko rodzice. Po to jest rozdział Kościoła od Państwa.

    > Jeśli taka msza była wpisana w plan dnia, tak jak wyjście np. do teatru
    > czy na pokaz sztucznych ogni, aby dziecko na nią nie szło, trzeba je
    > zwolnić.

    Róznica polega na tym, że w żadnej ustawie nie jest napisane, że rodzice
    mają prawo praktykować wyjścia do teatru i pokazy sztucznych ogni wedle
    swojego uznania. A o wychowaniu według własnego światopoglądu jest.
    J.

  • 129. Data: 2009-09-12 18:31:40
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 17:49:59 +0200, Tomasz Jasiński napisał(a):
    /..../
    > Smok, ciekawe czy rozpoznasz kto jest autorem tego cytatu:
    >
    > "Spotkałem człowieka tak nieoczytanego, że musiał cytaty z klasyków
    > wymyślać sam."

    A kto jest autorem tego cytatu rozpoznaj:
    "Oj dana dana byle do rana"

  • 130. Data: 2009-09-12 18:33:49
    Od: Smok Eustachy <S...@E...pl>

    Dnia Sat, 12 Sep 2009 18:36:17 +0200, gazebo napisał(a):

    > Jak bardzo ci zalezy aby zrozumiec dlaczego ludzie odrzucaja twoje
    > wartosci? Ateizm jest tu wtorny acz prawo domaga jego poszanowania. Bez
    > wzgledu na twoje upodobania religijne.

    A to jest jakiś inny znowu temat. Nie wiadomo skąd.
    2. Czy ja go nie szanuję? Domagam się nawet, aby ateiści w końcu
    wymyślili swoją etykę, której nie ma obecnie.