  • 1. Data: 2023-12-23 22:47:44
    Temat: Czy Kozakiewicz ma "prawa autorskie" do gestu Kozakiewicza? :-)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Potępił "jedno z publicznych użyć" (w Sejmie). Czy ma to jakieś
    przełożenie _prawne_ ? ;-)

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2023-12-24 07:22:00
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.12.2023 o 22:47, A. Filip pisze:
    > Potępił "jedno z publicznych użyć" (w Sejmie). Czy ma to jakieś
    > przełożenie _prawne_ ? ;-)

    Nie. Chyba że wystąpił o patent:P
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-12-24 10:05:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 07:22, Shrek pisze:
    > Nie. Chyba że wystąpił o patent:P

    Teoretycznie jeszcze by prawa autorskie wchodziły w grę, które żadnego
    działania nie wymagają :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 4. Data: 2023-12-24 10:11:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Teoretycznie jeszcze by prawa autorskie wchodziły w grę, które żadnego
    > działania nie wymagają :-)

    Ale raczej nie wchodzą. Choć z polskimi sądami nigdy nic nie wiadomo:P

    A tak na marginesie - "wała" to kozakiewicz wymyślił czy upowszechnił?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-12-24 10:36:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 10:11, Shrek pisze:
    > Ale raczej nie wchodzą. Choć z polskimi sądami nigdy nic nie wiadomo:P
    > A tak na marginesie - "wała" to Kozakiewicz wymyślił czy upowszechnił?

    Trudno mi powiedzieć. Wydaje mi się, że już wcześniej sobie go
    pokazywaliśmy na podwórku. Ale od tego czasu upłynęło tak wiele czasu,
    że mogę się mylić.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-12-24 10:57:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Trudno mi powiedzieć. Wydaje mi się, że już wcześniej sobie go
    > pokazywaliśmy na podwórku. Ale od tego czasu upłynęło tak wiele czasu,
    > że mogę się mylić.

    Już sprawdziłem - na wiki jest - to dawny gest o pochodzeniu francuskim.
    Poza tym skoro fotografia stała się słynna dzięki temu gestowi, to
    znaczy że musiał być on kontrowersyjny... czyli znany, w chwili pokazania.

    Na podwórku (wtedy to się po prostu wał nazywało) też sobie go
    pokazywaliśmy a o kozakiewiczu to raczej mało kto słyszał.

    BTW - zabawne jest że wierszyów i powiedzonek z czasów mojej podstawówki
    uczy się młody w niezmienionej formie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-12-25 03:05:16
    Od: Akarm <A...@w...pl>

    W dniu 24.12.2023 o 10:57, Shrek pisze:

> [...]
    > pokazywaliśmy a o kozakiewiczu to raczej mało kto słyszał.
    >
    > BTW - zabawne jest że wierszyów i powiedzonek z czasów mojej podstawówki

    Gest Kozakiewicza nie został przez Kozakiewicza wymyślony. Przecież
    wszyscy znali ten gest "od wieków", a przy tym mówiło się "taki chuj,
    jak słonia nos", "taki rympał", "takiego wała, jak Polska cała", itp.
    Zaczęło się mówić o "geście Kozakiewicza", kiedy Kozakiewicz ten
    popularny gest pokazał wściekłym na niego Rosjanom.

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2023-12-27 11:41:35
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 25 Dec 2023 03:05:16 +0100, Akarm napisał(a):

    > Gest Kozakiewicza nie został przez Kozakiewicza wymyślony. Przecież
    > wszyscy znali ten gest "od wieków"

    Kozakiewicz pozdrowił widownię na Łużnikach w 1980, a tak wygląda okładka
    płyty z 1976 i zupełnie innego kraju:
    https://i.discogs.com/BGzWna8mCSQEpuzgB_e8d9n5mYBYBC
    5oB7yvfuyapSY/rs:fit/g:sm/q:90/h:600/w:598/czM6Ly9ka
    XNjb2dz/LWRhdGFiYXNlLWlt/YWdlcy9SLTIxNTIw/ODMtMTY5OT
    Y1NTI2/Mi0yNTk2LmpwZWc.jpeg

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek