  • 11. Data: 2010-04-11 16:59:06
    Temat: Re: Czemu Unia zakazuje bananów?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-11 18:37, PaPi pisze:

    > Cejrowski jest bardzo malo wiarygodny jesli chodzi o polityke lub jej
    > okolice. Tj. wtraca gdzie tylko sie da swoje polityczne przekonania i
    > fobie (vide niedobre banany dopuszczone w UE).

    No ale one są niedobre. Najgorsze w smaku są Czikita, najsmaczniejsze
    Fyffes, ale i tak moi rodzice potwierdzają z wczasów w ciepłych krajach,
    że porządne banany to koło tych nawet nie leżały. I że smaczne są małe a
    nie duże. A właśnie duże wymaga EU.

    > Dlaczego w Polsce przed przystapienie do UE nie bylo tych dobrych
    > bananow co to niby nie sa dopuszczone ?

    Bo EU nie dopuszczała, a dla jednej polski się nie opłacało zmieniać
    produkcji? Nie wiem.... Wiem, że uwielbiam banany, a bardzo ciężko jest
    znaleźć dobry gatunek, a sklepy zmieniają gatunki codziennie :( Podobnie
    zresztą z pomarańczami. Wszystkie się sprzedaje jako ,,pomarańcze'' bez
    rozróżniania gatunków. To tak, jakby auta sprzedawać jako ,,auta'' bez
    podziału na marki albo Kurki i Prawdziwki wrzucić do kosza ,,grzyby''.
    Albo ziemniaki... Od lat nie jem ziemniaków, bo głównie można kupić
    niesmaczny szajs. A jak się trafią dobre, to potem nie idzie ich
    ponownie kupić z braku nazwy. Za mojej młodości to przynajmniej jabłka
    były na gatunki, a teraz co najwyżej na Zielone i Czerwone dzielą.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-04-11 17:29:50
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sun, 11 Apr 2010 12:31:31 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    >Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    >[..]
    >
    >Już chyba nie.
    >Wcześniej to była czysta polityka.
    >
    >Problem leży w tym, że te inne banany nie wytrzymują transportu.
    >Jeżeli więc chcesz zjeść porządne i różne banany to pozostaje Ci
    >podróż do Ameryki.

    przed 2004 rokiem jakos banany byly tanie i dobre - akurat ja bardzo
    lubie banany wiec sporo ich sobie kupowalem (jakby nie patrzec to
    dojrzewaja one w "dojrzewalni" w polsce, a nie na drzewie :)
    byly one rowniez z innych zrodel niz obecne - w koncu cena zmienila
    sie mocno na niekorzysc po wstapieniu do unii.

    niestety w unii francja i bodajze hiszpania chronia swoje byle kolonie
    (de factop swoje firmy bo kolonie to oni maja w d4) i dlatego musimy
    jako czlonkowie unii kupowac cytrusy z okreslonych zrodel, ktore to
    zrodla sa dosyc drogie (bo okreslone firmy musza zarobic).

    pozdarwaim,
    Cyb

  • 13. Data: 2010-04-11 19:57:25
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 11 Kwi, 18:59, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
> [...]
    > ponownie kupić z braku nazwy. Za mojej młodości to przynajmniej jabłka
    > były na gatunki, a teraz co najwyżej na Zielone i Czerwone dzielą.

    W kwestii ziemniakow i jablek (a takze gruszek czy sliwek) to polecam
    wycieczke na 'rynek' wzglednie do malego osiedlowego warzywniaka.
    Jakos w Lodzi nie mamy problemow z kupowaniem jablek posiadajacych
    nazwy i do tego smacznych :)

  • 14. Data: 2010-04-11 21:42:13
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 11 Kwi, 16:49, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

> [...]
    > wzmiankowana bananera wysyłała do EU także te smaczne, skoro mają ich w
    > trzy dupy. Więc to nie tak, że dany rejon jest uprzywilejowany.

    zdaje sie, ze z tym przepisem bylo tak, zeby uprzywilejowac klonie
    francuskie... oczywiscie nie mogli wpisac bezposrednio nakazu import
    od nich (w koncu wolnosc, rownosc, sprawiedliwosc
    europejska ;) ;) ;) ;) ), wiec powstaly "normy" jakie musza
    spelniac banany - wtedy spelnialy tylko, te co powinny ;)
    a, ze kazdy moze uprawiac takie odmiany... ? pewnie trzeba bedzie
    nowelizacje robic ;)

    WS

  • 15. Data: 2010-04-12 04:17:05
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    >. Za mojej młodości to przynajmniej jabłka
    > były na gatunki, a teraz co najwyżej na Zielone i Czerwone dzielą.

    Nadal są, po prostu niekoniecznie w marketach.

    Pozdrawiam

    Kane

  • 16. Data: 2010-04-12 08:58:51
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Am 11.04.2010 12:28, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > Witam,
    >
    > właśnie oglądam sobie Cejrowskiego z opowieści Bananera z płyty DVD Equador.
    > Gość zachwyca się różnymi gatunkami bananów i opluwa UE, która pozwala tylko
    > te duże, proste i niesmaczne. I chłop ma rację, bo jedyne jadalne banany
    > (Fyffes) są rzadkością, a większość to koszmarny szajs. A i te Fyffesy to
    > nic w porównaniu z porządnymi bananami (rodzice takie jedli będąc gdzieś tam
    > na wakacjach).
    >
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    AFAIK nie zakazuje, jedynie przewiduje dla nich rozne kategorie (jak
    klasy jaj u nas za komuny, i dla innych produktow zywnosciowych).

    A ze w Europie konsumenci wola banany duze, zolte, bez plam (i bez
    smaku), to nie uswiadczysz malych, slodkich bananow (ktore rowniez
    bardzo szybko sie psuja, wiec pewnie musialyby byc drozsze).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 17. Data: 2010-04-12 09:05:17
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-11 21:57, badzio pisze:
    > W kwestii ziemniakow i jablek (a takze gruszek czy sliwek) to polecam
    > wycieczke na 'rynek'

    W Zabrzu nie ma rynku. W Gliwicach na rynku są same piwiarnie, więc
    niespecjalnie to coś da.

    > wzglednie do malego osiedlowego warzywniaka.

    No właśnie w takich sklepach kupuję. Niestety zerowe zainteresowanie...
    Kiedyś pytałem o młody por i też dupa.

    > Jakos w Lodzi nie mamy problemow z kupowaniem jablek posiadajacych
    > nazwy i do tego smacznych :)

    Jakoś specjalnie nie dążę, bo nie lubię. Za to banany Fyffesy to bym
    brał wiadrami :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 18. Data: 2010-04-12 09:05:51
    Temat: Re: Czemu Unia zakazuje banan?w?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-12 06:17, Kane pisze:

    > Nadal s?, po prostu niekoniecznie w marketach.

    Może gdzieś są, ale wszędzie gdzie ja kupuję są tylko ziemniaki i jabłka.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 19. Data: 2010-04-12 12:28:29
    Od: "Papa5merf" <P...@o...eu>

    Órzytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał:

    > Jakoś specjalnie nie dążę, bo nie lubię. Za to banany Fyffesy to bym
    > brał wiadrami :D

    nie lubisz bo nie jadłeś w życiu dobrego jabłka!:O)
    jabłka są znacznie smaczniejsze od bananuf, ale niestety nasz rynek owocuf
    został celowo i skutecznie zniszczony i możesz jedynie kupić napompowane
    chemią, modyfikowane genetycznie jabka kture smakują gożej od hunijnych
    bananuf:O(

  • 20. Data: 2010-04-12 13:24:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    grup dyskusyjnych:hps882$uvd$...@n...onet.pl...

    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    a co to ma wspolnego z ue
    jakos 25 lat temu, jak ue nie bylo, a byly banany, to tez tylko takie jak
    dzis