  • 1. Data: 2010-04-11 10:28:17
    Temat: Czemu Unia zakazuje bananów?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    właśnie oglądam sobie Cejrowskiego z opowieści Bananera z płyty DVD Equador.
    Gość zachwyca się różnymi gatunkami bananów i opluwa UE, która pozwala tylko
    te duże, proste i niesmaczne. I chłop ma rację, bo jedyne jadalne banany
    (Fyffes) są rzadkością, a większość to koszmarny szajs. A i te Fyffesy to
    nic w porównaniu z porządnymi bananami (rodzice takie jedli będąc gdzieś tam
    na wakacjach).

    Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    --
    Jego Ponura Bladoszarość
    mgr inż. inż. JA

  • 2. Data: 2010-04-11 10:31:31
    Temat: Re: Czemu Unia zakazuje bananów?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Przemysław Adam Śmiejek pisze:
    [..]
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    Już chyba nie.
    Wcześniej to była czysta polityka.

    Problem leży w tym, że te inne banany nie wytrzymują transportu.
    Jeżeli więc chcesz zjeść porządne i różne banany to pozostaje Ci
    podróż do Ameryki.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2010-04-11 12:43:21
    Od: pwz <p...@o...eu>

    (...)
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    Po części na to pytanie odpowiedział już w tym wątku Arek. Ja bym od
    siebie dorzucił, że chyba jeszcze ważniejszą kwestią jest to, do kogo
    (czytaj: jakiej "narodowości") należą koncerny, które importują banany
    do UE. I skąd je przywożą (czytaj: z których swoich byłych kolonii)...
    Retorycznie: myślisz, że np. francuskiemu koncernowi zależy na tym, aby
    - oprócz cytrusów z byłych kolonii francuskich - do UE wwoziła cytrusy
    firma np. z Ameryki Płd.?
    pwz

  • 4. Data: 2010-04-11 13:03:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Arek" <a...@e...net> napisał w wiadomości grup
    > Problem leży w tym, że te inne banany nie wytrzymują transportu.
    > Jeżeli więc chcesz zjeść porządne i różne banany to pozostaje Ci
    > podróż do Ameryki.

    A te banany, które masz w sklepach wytrzymują? Zrywają niedojrzałe i gazują je.

  • 5. Data: 2010-04-11 13:05:39
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    grup dyskusyjnych:hps882$uvd$...@n...onet.pl...
> [...]
    > na wakacjach).
    >
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych

    Bo inne firmy nie mają takiego samego poglądu jak unia.
    http://baader-meinhof.org.pl/to-polityczne/371-gwate
    mala-1954-bananowy-zamach-stanu
    http://konflikty.wp.pl/kat,1020223,title,Bananowy-gi
    gant-zlecal-zabojstwa-i-obalal-rzady,wid,11968580,wi
    adomosc.html

  • 6. Data: 2010-04-11 13:37:02
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek napisal:
    > Dlaczego EU blokuje możliwość handlu porządnymi smacznymi bananami małych
    > rozmiarów i wymusza duże niesmaczne?

    Bo Gujana Francuska i Gwadelupa nie zarobiłaby właściwych pieniędzy.
    Pamiętasz starą zasadę? Jak nie wiadomo, o co chodzi, to...

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-11 14:10:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Arek wrote:
> [...]
    >
    > Problem leży w tym, że te inne banany nie wytrzymują transportu.
    > Jeżeli więc chcesz zjeść porządne i różne banany to pozostaje Ci

    chyba na drzewo bananowe, a nie do Ameryki

  • 8. Data: 2010-04-11 14:47:56
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-11 16:10, witek pisze:
    > chyba na drzewo bananowe,

    Banany nie rosną na drzewie

    > a nie do Ameryki

    Tak, banany rosną między innymi w Ameryce.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2010-04-11 14:49:49
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-04-11 14:43, pwz pisze:
> [...]
    > Retorycznie: myślisz, że np. francuskiemu koncernowi zależy na tym, aby
    > - oprócz cytrusów z byłych kolonii francuskich - do UE wwoziła cytrusy

    No ale jaki to ma związek? Cejrowski pokazywał Bananerę w Equadorze. W
    tym samym miejscu rosną obrzydliwe banany dopuszczone przez Unię oraz
    smaczne banany niedopuszczone. Jakby były dopuszczone, to by
    wzmiankowana bananera wysyłała do EU także te smaczne, skoro mają ich w
    trzy dupy. Więc to nie tak, że dany rejon jest uprzywilejowany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 10. Data: 2010-04-11 16:37:03
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

> [...]
    > smaczne banany niedopuszczone. Jakby były dopuszczone, to by
    > wzmiankowana bananera wysyłała do EU także te smaczne, skoro mają ich w

    Cejrowski jest bardzo malo wiarygodny jesli chodzi o polityke lub jej
    okolice. Tj. wtraca gdzie tylko sie da swoje polityczne przekonania i
    fobie (vide niedobre banany dopuszczone w UE).
    Dlaczego w Polsce przed przystapienie do UE nie bylo tych dobrych
    bananow co to niby nie sa dopuszczone ?