  • 1. Data: 2009-10-27 14:09:00
    Temat: Czas pracy. Wolne ze sobotę
    Od: "Black" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Znajoma pracuje w sklepie. Poniedzialek - piatek po 8 godzin, soboty
    (wszystkie) po 4 godziny.
    Pracodawca za dwie soboty, "daje" jeden dzien w tygodniu wolnego.
    Pytanie moje jest następujące, czy za dwie soboty należy sie dwa dni
    wolnego, czy jeden?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-27 14:35:52
    Temat: Re: Czas pracy. Wolne ze sobotę
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Black napisał:
> [...]
    > Pracodawca za dwie soboty, "daje" jeden dzien w tygodniu wolnego.
    > Pytanie moje jest następujące, czy za dwie soboty należy sie dwa dni

    dwa

  • 3. Data: 2009-10-27 14:37:59
    Od: Tomasz Chmielewski <m...@n...wpkg.org>

    cyklista wrote:

    > dwa

    Za dwie soboty po 4 godziny, czy za dwie soboty po 8 godzin?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 4. Data: 2009-10-27 14:59:22
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > dwa

    Moge prosic o podstawę? Jakos w Kodeksie Pracy nie mogę sie doszukać.
    (moze szukam nieudolnie)

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-10-27 15:26:33
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    > Moge prosic o podstawę? Jakos w Kodeksie Pracy nie mogę sie doszukać.
    > (moze szukam nieudolnie)

    Chyba chodzi o art. 1513
    "Pracownikowi, który ze względu na okoliczności przewidziane w art. 151 § 1
    wykonywał pracę w dniu wolnym od pracy wynikającym z rozkładu czasu pracy w
    przeciętnie pięciodniowym tygodniu pracy, przysługuje w zamian inny dzień
    wolny od pracy udzielony pracownikowi do końca okresu rozliczeniowego, w
    terminie z nim uzgodnionym."

    To jak sie ma do 40godzinnego tygodnia?
    4*8+4 godzin = 36 godzin

  • 6. Data: 2009-10-27 15:36:32
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Baczek napisał:

    > Moge prosic o podstawę? Jakos w Kodeksie Pracy nie mogę sie doszukać.
    > (moze szukam nieudolnie)
    >
    > Pozdrawiam

    określona ilość dni dodatkowo wolnych od pracy w ciągu roku (52), stąd
    też się bierze druga sytuacja gdy za święto w sobotę trzeba oddać dzień
    wolny (sobota oczywiście jest dniem umownym, dla większości ludzi
    właściwym ale są też tacy którzy wolne mają zawsze w inny dzień tygodnia
    i dla nich właśnie ten dzień się liczy jako ten dodatkowo wolny od
    pracy). Jak sobie to pracodawca z pracownikiem ustali to już ich sprawa,
    tylko na końcu roku trzeba się doliczyć tych 52 dni wolnych od pracy
    poza świętami i niedzielami (i urlopami). Dlatego też na pytanie drugie
    czy dwa dni po 8 czy po 4 godziny, można odpowiedzieć tylko w jeden
    sposób, dwa dni wolne od pracy (a ten niedobór 4 godzin w danym tygodniu
    pracodawca może sobie wyrównać w inne dni tygodnia każąc pracować po 9
    godzin dziennie - w grę wtedy wchodzi sprawa z nadgodzinami lub ich
    brakiem ale w to nie wnikam bo nigdy nie miałem potrzeby się w ten temat
    zagłębiać)

  • 7. Data: 2009-10-27 15:45:55
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Baczek napisał:

> [...]
    > wolny od pracy udzielony pracownikowi do końca okresu rozliczeniowego, w

    Myślę że wszystko wyjaśniłem poniżej (dla niektórych powyżej). Mała
    dygresja - dlaczego nie można mieć 36 godzinnego tygodnia pracy?, 40
    godzin jest tylko wartością maksymalną.

  • 8. Data: 2009-10-28 11:07:32
    Od: Piotr <p...@w...pl>

    Baczek pisze:

> [...]
    > wolny od pracy udzielony pracownikowi do końca okresu rozliczeniowego, w

    Wątkotwórca pisał o pięciodniowym tygodniu po 8 godz. pracy plus
    wszystkie soboty po 4 godz.
    Wychodzi więc 5*8+4 = 44 godziny/tydz.