  • 1. Data: 2006-10-05 06:24:56
    Temat: Czas na rozpatrzenie reklamacji firmy ubezpieczeniowej OC
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    Witam

    mam taką sprawę

    w marcu 2004 roku wypowiedziałem umowę OC w oddziale PZU - ale innym niż ten
    w którym zawierałem umowę (można to zrobić pytałem)

    po 2 latach w lutym 2006 PZU upomniało się o to że nie mam zapłaconej
    skłądki i rząda ode mnie kwoty ponad 1000zł - ponieważ od wypowiedzenia
    minęły prawie 2 lata a ja byłem pewny że wszystko jest OK - nie
    przywiązywałem uwagi do trzymania potwierdzenia wypowiedzenia umowy
    ubezpieczenia.

    Udałem się nawet do tego oddziału w którym wypowiedziałem umowę - ale Pani
    poinformowała mnie że oni takich pism nie ewidencjonują i nie jest mi w
    stanie sprawdzić czy wypowiadałem umowę czy nie - dla mnie to trochę dziwne
    że taka korespondencja nie jest ewidencjonowana - ale w kończu to PZU

    Napisałęm w ciągu 3 dni wysłałem wyjaśnienie do PZU - nie otrzymałem żadnego
    wyjaśnienia

    Przed wczoraj dostałem 2 ponaglenie i pismo z informacją że to mój
    ostateczny termin zapłaty i naślą na mnie komornika. Ponownie napisałem
    krótką informację i dołączyłem pismo z lutego.

    Moje pytanie brzmi - jak długo PZU może zwlekać z ponagleniem o wpłacie -
    przypomnę że prawie 2 lata od wygaśnięcia umowy odezwali się pierwszy raz -
    a także - jak długo mogą nie odpowiadać na moją reklamację - minęlo ponad 7
    miesięcy.

    Nie wiem jak to jest z ubezpieczeniami - ale np w prawie telekomunikacyjnym
    jest napisane że bark odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni uznaje się za
    zgodę operatora z zapisami rekalamacyjnymi - czy tak samo jest z
    ubezpieczeniami??

    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi - BART

  • 2. Data: 2006-10-05 11:56:16
    Od: "bob67" <b...@w...pl>

    > w marcu 2004 roku wypowiedziałem umowę OC w oddziale PZU - ale innym niż
    > ten
    > w którym zawierałem umowę (można to zrobić pytałem)

    jezeli nie masz potwiedzenia otrzymania Twojego pisma to moga twierdzic ze
    nie wypowiedziales

    > Moje pytanie brzmi - jak długo PZU może zwlekać z ponagleniem o wpłacie -
    > przypomnę że prawie 2 lata od wygaśnięcia umowy odezwali się pierwszy
    > raz -

    3 lata do wytoczenia przeciwko Tobie powodztwa do sadu. pozniej sprawa sie
    przedawni.

    > a także - jak długo mogą nie odpowiadać na moją reklamację - minęlo ponad
    > 7 miesięcy.

    brak obowiazku odpowiedzi na Twoje stanowisko.

  • 3. Data: 2006-10-05 12:04:06
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > brak obowiazku odpowiedzi na Twoje stanowisko.

    jesteś pewien??

    w piśmie wyraźnie czekają na wyjaśnienia bądź zapłatę a nie mają obowiązku
    odpowiedzi na moje wyjasnienia??
    jednymi słowy nie mają odpowiedzi na moją reklamacje?

  • 4. Data: 2006-10-05 14:37:00
    Od: "bob67" <b...@w...pl>

    > jesteś pewien??
    >
    > w piśmie wyraźnie czekają na wyjaśnienia bądź zapłatę a nie mają obowiązku
    > odpowiedzi na moje wyjasnienia??
    > jednymi słowy nie mają odpowiedzi na moją reklamacje?
    Odpowiadam na podstawie informacji ktore podales w pierwszym poscie- jest
    tam wskazane tylko ze zadaja od Ciebie pewnej kwoty (a nie ze chca
    wyjasnien)

    Skoro jest rowniez infomacja ze alternatywnie prosza o wyjasnienia to w
    takim przypadku IMO mozna na upartego przyjac ze maja 14 dni na
    ustosunkowanie sie do Twojego stanowiska (art. 817 par. 2 kc przewiduje 14
    dniowy termin do spelninia siwadczenia przez zaklad ubezpieczen a- dotyczy
    on wiec troche innej sytuacji ale pomocniczo mozna sie na niego powolac).

    Musisz jednak miec swiadomosc ryzyka, ze zaklad ubezpieczen nie bedzie
    chcial odpowiadac i wystapi przeciwko Tobie do sadu. W tej sytuacji nie
    obronisz sie ze wypowiedziales umowe (jezeli nie masz pokwitowania odbioru
    wypowiedzenia / dowodu nadania pisma) - przekrasz wiec sprawe. Aby
    zminimalizowac straty bedziesz mogl tylko wskazac ze zastosowales sie do ich
    zadania i udzieliles wiec wyjasnien - nie dales wiec powodu do wytoczenia
    powodztwa - zatem przy pierwszj czynnosci procesowej mozez uznac ich
    roszczenie o zaplete zadajac jednoczesnie zwrotu kosztow postepowania
    saodowego (wtedy sad zasadzi od Ciebie skladke, a ich obciazy kosztami
    procesu ktore Ty jako przegrywajacy musialbys zaplaciac).

  • 5. Data: 2006-10-06 10:07:45
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    więc tak...

    w wezwaniu do zapłaty zapisano że mam zapłacić do dnia..... lub przedstawić
    okoliczności zwalniające z zapłaty (... albo przesłanie pisemnej informacji
    nt. przyczyn nie dokonania zapłaty składki)

    w związku z tym wysłałem moje pismo wyjaśniające. - odpowiedzi na nie nie
    dostałem

    wczoraj dzwoniłem do PZU i otrzymałem informację że sprawa została 27
    sierpnia zakończona i nie znaleźli dowodu wypowiedzeniea przeze mnie umowy w
    związku z tym mam zapłacić składkę - na pytanie dotyczące informacji o
    zakończeniu postępowania wewnątrz PZU otrzymałem informację że nie muszą
    mnie pisemnie informować o tym fakcie - a co za tym idzie odpowiadać na moje
    wyjaśnienia.

    Jedyne co mi pozostało to prośba o umożenie postępowania ze względu na
    sytuację finansową.

    Nadal jednak mnie zastanawia fakt że firma ubezpieczeniowa może tak sobie po
    2 latach przypomhieć że coś się im nie zgadza w polisach i wnosić o zapłatę
    składki zaległej. to dosyć długi okres czasu - co innego gdyby wcześniej
    przesyłali jakieś ponaglenia - ale nic się nie odzywali przez 2 lata.
    Zastanawia mnie ile w ten sposób osób płaci składki podwójnie - nie wiem czy
    tak każdy trzyma wypowiedzenia umów tak długo

    Bart

  • 6. Data: 2006-10-06 15:14:19
    Od: "bob67" <b...@w...pl>

> [...]
    > zapłatę składki zaległej. to dosyć długi okres czasu - co innego gdyby
    > wcześniej przesyłali jakieś ponaglenia - ale nic się nie odzywali przez 2

    no coz tak to juz jest, wazne jest ze zmiescili sie w 3 letnim okresie na
    dochodzenie swoich roszczen. Nie chce Ciebie martwic ale moim zdaniem mozesz
    spodziewadz sie ze sprawe wniosa do sadu przed uplywem 3 lat.

  • 7. Data: 2006-10-06 17:02:22
    Od: "B L" <m...@...mail.pl>

    > Nie chce Ciebie martwic ale moim zdaniem mozesz spodziewadz sie ze sprawe
    > wniosa do sadu przed uplywem 3 lat.

    teraz jestem już tego raczej pewny - ale wścieklizna mnie bierze bo to jest
    jawne nadużycie - co innego gdyby wcześniej dali znać - miałem kiedyś
    podobną sytuację z daewoo ubezpieczeniami - czy jak to się tam nazywa - ale
    tamci po miesiącu przysłali wezwanie do zpałaty - ja pokazałem wypowiedzenie
    i było ok - ale czas był znacznie krótszy