  • 11. Data: 2006-09-19 17:51:29
    Temat: Re: Cudzy debet w banku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:eep37d$gmu$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A odsetki, i odsetki od odsetek i tak dalej?

    Odsetki od odsetek to liczy się tylko raz - w chwili składania pozwu. Nawet mi
    się nie chce sprawdzać jak było w 1976 roku.

  • 12. Data: 2006-09-19 17:53:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Czyli jeżeli mam konto z limitem debetowym od X lat (gdzie X > okres
    > przedawnienia), i X lat temu zadłużyłem się tam na jakąś sumę, i to
    > zadłużenie ciągle na tym debecie wisi (załóżmy że limit jest na tyle duży
    > że pomieści odsetki od tej kwoty), to wg. ciebie mogę już tego nie spłacać
    > bo się przedawniło razem z roszczeniem głównym?

    Ale z chwilą śmierci włąściciela rachunku ulega z mocy prawa rozwiazaniu umowa o
    rachunek bankowy. A wiec już nie można w debecie tego kapitalizować.

    > Dlaczego, w bankach kapitalizacja odsetek jest chyba normalną praktyką.

    Raczej anormalną, chyba, ze wynika z umowy.

  • 13. Data: 2006-09-19 18:01:14
    Od: m...@g...com

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Ale z chwilą śmierci włąściciela rachunku ulega z mocy prawa rozwiazaniu
    > umowa o rachunek bankowy. A wiec już nie można w debecie tego
    > kapitalizować.

    No fakt, o tym nie pomyślałem.

    > Raczej anormalną, chyba, ze wynika z umowy.

    To w takim razie znajdź mi bank, w którym odsetki nie są kapitalizowane (na
    debecie, KK, limicie kredytowym czy innym "czymś bieżącym"), a natychmiast
    się tam przenoszę.

    p. m.

  • 14. Data: 2006-09-19 19:46:28
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia 19 Sep 2006 12:22:36 +0200, Czapla napisał(a):

    > Witam.
    > Mam nieszczęście mieszkać
    > w mieszkaniu po tej zmarłej pani (osoba dla mnie całkowicie obca). Początkowo
    > korespondencji nie odbierałem opatrując kopertę odpowiednim dopiskiem, ale
    > bank jest uparty. Zadzwoniłem, ale jakaś blondynka chciała aktu zgonu i
    > tysiąca innych dokumentów - posłałem więc ją na drzewo.

    więc nie pojmuję jednej sprawy piszesz ,że nie odbierałeś ,albo
    "opatrywałeś " dopiskiem następnie dzwoniłeś itp .I to jest twój
    podstawowy błąd. Ta przesyłka nie była do ciebie adresowana więc w żaden
    sposób nie powinna znaleźć się w twoich rękach. Dla czego prowadzisz
    rozmowy z bankiem a nie z pocztą ?,która dostarcza przesyłki pod
    niewłaściwy adres.
    Skoro jednak "nawiązałeś kontakt" z bankiem to ci oświadczam ,że możesz
    mieć kłopoty. Parę miesięcy temu oglądałem program w którym to pokazano
    jak bank wszedł na hipotekę /chodziło o cały dom/ bo gościu miał takie
    same nazwisko jak dłużnik,nawiasem mówiąc ten dłużnik to oszust który
    wyłudził z banku sporą sumkę a powodem wyłudzenia było to że pracownik
    banku nie dopełnił podstawowych obowiązków. Radzę ci w sposób zdecydowany
    i szybki przerwać ten kontakt.

    akala

  • 15. Data: 2006-09-19 19:48:48
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Ta przesyłka nie była do ciebie adresowana więc w żaden
    > sposób nie powinna znaleźć się w twoich rękach.

    Były w mojej skrzynce... To na razie nie są listy polecone.

    > Dla czego prowadzisz
    > rozmowy z bankiem a nie z pocztą ?

    Zadzwoniłem tylko, podałem nazwisko Zmarłej, adres i wyjaśniłem, że zmarła 30
    lat temu.

    > ,która dostarcza przesyłki pod
    > niewłaściwy adres.

    To gdzie ma dostarczać? Na cmentarz?

> [...]
    > mieć kłopoty. Parę miesięcy temu oglądałem program w którym to pokazano
    > jak bank wszedł na hipotekę /chodziło o cały dom/ bo gościu miał takie

    U mnie nazwisko jest zupełnie inne i bank go nie zna.

    > nawiasem mówiąc ten dłużnik to oszust który
    > wyłudził z banku sporą sumkę a powodem wyłudzenia było to że pracownik
    > banku nie dopełnił podstawowych obowiązków.

    E tam... w cuda nie wierzę. Umówili się. BPH ...?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 16. Data: 2006-09-19 20:25:46
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>

    > To w takim razie znajdź mi bank, w którym odsetki nie są
    > kapitalizowane (na
    > debecie, KK, limicie kredytowym czy innym "czymś bieżącym"), a natychmiast
    > się tam przenoszę.

    Eghm, ale czy jesteś pewien? OIDP, odsetki karne mogą być naliczane
    wyłącznie od zaległości kapitałowej, a w żadnym wypadku od ew. odsetek
    nominalnych czy też tym bardziej odsetek karnych.

    Pozdr.!
    (D)

  • 17. Data: 2006-09-19 20:34:54
    Od: m...@g...com

    Daniel Pyra wrote:

> [...]
    > wyłącznie od zaległości kapitałowej, a w żadnym wypadku od ew. odsetek
    > nominalnych czy też tym bardziej odsetek karnych.

    Podkręć jasność wypowiedzi, bo nie rozumiem. Czy jestem pewien czego? że się
    przenoszę? Czy że ma mi znaleźć bank?

    p. m.

  • 18. Data: 2006-09-19 21:05:39
    Od: "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl>

    > Podkręć jasność wypowiedzi, bo nie rozumiem. Czy jestem pewien czego? że
    > się
    > przenoszę? Czy że ma mi znaleźć bank?

    Spróbujmy jeszcze raz, większymi literami. Przypuśćmy, że zrobiłeś na
    rachunku "x" złotych debetu. Oczywiście, naliczane przez bank odsetki, a
    także ewentualne odsetki karne powiększają Twoje zadłużenie i saldo na
    rachunku jest zmieniane na Twoją niekorzyść w cyklu dziennym bądź
    miesięcznym - bez znaczenia (nazywasz to kapitalizacją, moim zdaniem, nie do
    końca słusznie). Jednakże odsetki / odsetki karne naliczane są wyłącznie od
    kwoty "x".
    Jeśli pokażesz mi bank, w którym działa to inaczej, to zastanowię się, czy
    nie odszczekać powyższego :-)

    Pozdr.!
    (D)

  • 19. Data: 2006-09-19 22:29:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Daniel Pyra" <d...@S...provider.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli pokażesz mi bank, w którym działa to inaczej, to zastanowię się, czy nie
    > odszczekać powyższego :-)

    Każda karta kredytowa tak działa. Odsetki naliczają Ci w jej ciężar i stają się
    kapitałem. Szczekać nie musisz :-)

  • 20. Data: 2006-09-19 23:14:56
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Czapla napisał(a):

    > Od tego zacząłem. Listonosz też jest oporny.

    no to odnos na poczte i informuj ze adresat nie mieszka pod podanym adresem
    mi po ktoryms razie doradzili na poczcie zeby napisac na liscie obok
    adresu "adresat nie mieszka pod podanym adresem" i wrzucic do skrzynki

    wiec nastepnym razem zrob dopisek "adresat w dalszym ciagu nie zyje" i
    do skrzynki :]