  • 21. Data: 2015-07-27 12:07:09
    Temat: Re: Cross post. Film z kamery samochodowej: konieczność przesłuchania świadka, a karanie autora za wykroczenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "re" napisał w wiadomości grup
    Użytkownik "J.F."
    156,20150701,art-95-102-postepowanie-mandatowe.html

    >No i mamy odpowiedz.
    >Teraz tylko poszukac stosownych przepisow co do urzaden
    >rejestrujacych - byc moze przypadkowa prywatna kamera takim nie jest
    >:-)
    >---
    >Prywatna kamera oczywiście nie jest tym urządzeniem, o którym mowa w
    >97/1/3.

    A jakis cytat na poparcie tej oczywistej oczywistosci ?

    J.

  • 22. Data: 2015-07-27 18:49:41
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Koziołek napisał(a) w wiadomości: <55aab4cd$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>...
> [...]
    >wykroczenie znaczy, i film wysłał przykładowo na
    >s...@m...policja.gov.pl. Wszystko jest fajnie, pirat
    >został ukarany, ale po jakimś czasie okazuje się, że autor filmidła również
    >przy okazji popełnił wykroczenie, za które został zakuty w dyby i wybatożony
    >po gołej dupie przez rzecznika Sokołowskiego.
    >
    >Moje pytanie brzmi: jak to ma się do faktu, że aby film - by nabrał mocy
    >sprawczej - musi zostać poparty zeznaniem na komendzie autora filmu, jako
    >świadka? Bez tego nagrany pirat nie zostanie ukarany. Natomiast by dojebać
    >autorowi wystarczy sam zapis z jego własnej kamery.

    U nas obowiązuje zwyczaj, że jeśli tylko można wzywa się świadków
    na przesłuchanie. Pewnym wybiegiem może być zastępstwo prawne.

    Tak dla kontrastu: http://tiny.pl/gxwlt

    "W Niemczech sąd orzekł, że kierowcy, którzy nagrywają filmy wideo
    w celu ich późniejszego publikowania w internecie lub udostępniania
    ich policji, łamią prawo. Zdaniem sądu, interes ochrony danych
    nagrywanych osób należy ocenić jako ważniejszy niż interes kierowcy
    chcącego gromadzić materiał wideo, aby skorzystać z niego w
    przypadku kolizji.
    Z kolei w Austrii kamera w samochodzie jest traktowana jako
    monitoring, na który trzeba mieć zgodę. Jeśli kierowca zostanie
    przyłapany na korzystaniu z kamery na drodze publicznej, grozi mu do
    10 000 euro mandatu (41 500 zł). To jednak nie koniec kłopotów, osoba,
    której samochód został uwieczniony ma prawo domagać się odszkodowania
    - do 90 000 zł.
    Kamera w aucie jest także nielegalna w Szwajcarii."

    Co ciekawe koresponduje to z białymi plamami w google street view. To
    są kraje potrafiące chronić prywatść obywateli.

    Arek

  • 23. Data: 2015-07-27 19:53:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

> [...]

    >97/1/3.

    A jakis cytat na poparcie tej oczywistej oczywistosci ?
    Gdzieś jest definicja urządzenia rejestrującego w której stoi, że musi
    służyć do ujawniania wykroczeń, w sensie, że ma być do tego stworzona czyli
    nie do rejestracji w ogóle. Nie wyklucza użycia jako dowodu, ale ... nie w
    postępowaniu mandatowym.

  • 24. Data: 2015-08-08 10:57:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-07-22 o 14:11, J.F. pisze:
    > A gdzies tam w tle pewnie niechec policji do podpierdalaczy :-)
    Albo ogólnie do roboty. Bo to trzeba trochę papierów wypełnić. Dupę
    ruszyć od biurka z kawą, czy innego ponczka ;-)

    Maciek

  • 25. Data: 2015-08-11 19:37:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 27 Jul 2015, J.F. wrote:

    > Tylko co z ITD czy SM, ktora sprawe zalatwia listownie ?

    Ten przypadek ze sprawą sądową za przyznanie się do niepopełnionego
    wykroczenia AFAIR był właśnie za "załatwienie listowne".
    W ten sposób powstał dowód, że wymiar sprawiedliwości prawidłowo
    sprawdza rzetelność dowodów :>

    pzdr, Gotfryd