  • 21. Data: 2010-02-16 14:03:14
    Temat: Re: Crackowanie oryginalnej gry
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > POWINNO to być najwyżej naruszenie umowy cywilnej i policja NIE POWINNA
    > w ogóle się tym interesować.
    >
    > Ale korporacje mają kasę... Resztę dopowiedz sobie sam.

    Czyli korporacje mają prawo łamać prawo korumpując policję i zmuszając ją do
    walki z ludźmi,
    a użytkownik nie ma prawa, bo nie ma układów?

  • 22. Data: 2010-02-16 15:04:07
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Ajgor" <n...@...pl> wrote in message news:hle8gv$i0d$1@news.dialog.net.pl...
    > Użytkownik "tg" napisał w wiadomości
    > A dlaczego jedyna? Mi nie chodziło o złamanie pirackiej gry, tylko o ominięcie
    > ograniczeń oryginału, który mam.
    > A ktore to ograniczenia są niewygodne.

    co dalej nie zmienia faktu ze 'przypadku cracka jest to (obchodzenie
    zabezpieczen) jego glowna i jedyna funkcja'

  • 23. Data: 2010-02-16 16:10:26
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > co dalej nie zmienia faktu ze 'przypadku cracka jest to (obchodzenie
    > zabezpieczen) jego glowna i jedyna funkcja'

    Głowna tak. Ale nie jedyna. Jak widać.

  • 24. Data: 2010-02-16 19:58:09
    Od: gacek <g...@w...pl>

    Ajgor wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał w wiadomości

    > Czyli korporacje mają prawo łamać prawo korumpując policję i zmuszając ją do
    > walki z ludźmi,
    > a użytkownik nie ma prawa, bo nie ma układów?

    Dokładnie. Mogą nawet dawać Policji bonusy za sprawne załatwianie ich
    spraw (złote blachy). I się nawet żadne medium nie zająknie.

    Jak ufundować złotą flaszkę dla posterunku, który wystawił najwięcej
    mandatów za picie w miejscu publicznym?

    gacek

  • 25. Data: 2010-02-16 21:41:07
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Ajgor" <n...@...pl> wrote in message news:hleg1h$mcl$1@news.dialog.net.pl...

    > Głowna tak. Ale nie jedyna. Jak widać.

    mhm, to wymien inne? (hint - brak koniecznosci wkladania plytki to JEST
    obejscie zabezpieczen - securom, safedisc czy co to tam jest)

    a dyskusja jest lekko bezprzedmiotowa - o ile mowa o cracku nocd i jest to
    jakis loader itd. to nie udowodnisz ze wszedles w jego posiadanie w legalny
    sposob

    jezeli zas mowa o modyfikowanym exe czy zaaplikowaniu diffa to jest to
    na 99.(9)% lamanie licencji

    zainstaluj sobie truecrypta i olej, nie raz i nie dwa byly tu przytoczone
    problemy z bieglymi ktorzy pisali o dzialaniu na szkode firmy GNU czy
    wyceniali darmowa Avire na kilkaset zlotych, tak ze teoria swoje a w praktyce
    i tak mozna sie obudzic z reka w nocniku

  • 26. Data: 2010-02-17 10:41:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Feb 2010, tg wrote:

    > zainstaluj sobie truecrypta i olej, nie raz i nie dwa byly tu przytoczone
    > problemy z bieglymi ktorzy pisali o dzialaniu na szkode firmy GNU

    No toć właśnie go podżegasz do przestępstwa w postaci "działania
    na szkodę firmy TrueCrypt Foundation" ;) (zdaniem takich biegłych
    oczywiście)

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2010-02-23 10:53:08
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzysztof Jodłowski pisze:

    > Licencja zazwyczaj przewiduje, że użytkownik nie będzie modyfikował
    > oprogramowania. Taki crack modyfikuje. Przykład licencji:
    >
    > "Licencja nie obejmuje prawa do: kopiowania (z wyjątkiem wykonania
    > jednej kopii nośnika, na którym dostarczone zostało oprogramowanie),
    > rozprowadzania, wypożyczania, modyfikowania (w tym dekompilacji i
    > deasemblacji) lub innych form przekazywania oprogramowania bez pisemnej
    > zgody Producenta."
    >
    > Wiec - nie.

    Ale licencja nie może być niezgodna z polskim prawem, a według niej w
    pewnych sytuacjach możesz modyfikować oprogramowanie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 28. Data: 2010-02-23 10:59:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Matt pisze:

    > Ale to już jest "tylko" złamanie licencji, więc grozi co najwyżej
    > proces cywilny wytoczony przez producenta. Nie będzie to przestępstwo
    > popularnie zwane piractwem.

    Proponuję art 74, 75 i 76...

    --
    Kaczus