  • 81. Data: 2009-09-07 13:49:29
    Temat: Re: Coś mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 15:10
    (autor mvoicem
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <h830nk$4o1$2@inews.gazeta.pl>):

    > Jak na razię widzę że ty się burzysz a sam odmieniasz niesłownikowo.

    To źle widzisz.

    > Ośmielam się mieć odmienne zdanie. For zamiast forów - jeszcze ujdzie
    > (nawet nie zauważyłem). Forumów - koszmarek.

    a ,,albumów'' ci nie przeszkadza? A ,,Kostiumów''? To obecna forma jest w
    poprzek zasadom i występuje jako wyjątek.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 82. Data: 2009-09-07 13:49:31
    Od: Adam Kłobukowski <a...@k...pl>

    Monika wrote:

    > No widzisz... Sam potwierdziłeś moje słowa o wysokiej specjalizacji,
    > albo ignorancji, że o braku dobrej woli nie wspomnę, tego forum. Ups -
    > przepraszam - grupy dyskusyjnej...
    > A do której grupy Ty się zaliczasz - do tej, którzy nie wiedzą, czy do
    > tej, którym się nie chciało?
    >
    > Monika
    >
    > P.S. I dziękuję za zwrócenie uwagi. Następnym razem, kiedy będę pisała
    > na grupę, postaram się pamiętać, że mój problem może być zlekceważony.
    > Ale cóż, każdy kij ma dwa końce...

    Moniko, to jest publiczna grupa dyskusyjna. Oznacza to, że każdy może na
    nią wysłać co mu się podoba - więc każdy odpowiada na posty wedle
    swojego chcenia lub wiedzy (lub jeszcze innych kryteriów). Tym nie
    mniej, Twoje problemy opisane w Twoich postach - nie są dla większości
    piszących i czytających tę grupę tak palące jak ich własne prywatne
    problemy. Widać twoje posty nie zaciekawiły lub nie zwróciły uwagi osób
    potrafiących ci pomóc, lub też po prostu nikt (poza wspomnianym
    wcześniej Gotfrydem) tego nie potrafił.

    Dodam jeszcze, że wypominanie jak to nikt tu nie potrafi/nie chce/nie
    umie pomóc jest uważane (na grupach dyskusyjnych) za objaw chamstwa i
    braku wychowania. Odpowiadające i czytające twój post osoby poświęcają
    swój, często bardzo cenny czas, zaś po twojej stronie leży takie
    sformuowanie problemu aby chciały ci pomóc. W końcu robią to całkowicie
    za darmo - nie oczekuj więc że tą pomoc dostaniesz, lub będzie ona
    cokolwiek warta - to jest grupa w większości nie znających się bliżej
    osób, a nie instytucja powołana ku rozwiązywaniu Twych problemów.

    Adam Kłobukowski

  • 83. Data: 2009-09-07 14:00:06
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 06 Sep 2009 04:21:27 +0200, Monika napisał(a):

    > Chyba się wyjątkowo mocno specjalizujecie, spece od prawa na tym
    > forum... Potraficie wypowiedzieć się, bardzo obszernie, na temat
    > paragonu w sklepie, co to jest flaga, albo skrzynki pocztowej na wsi,
    > ale nt. praw w zakresie umowy cywilno-prawnej, np. takiej, o której
    > pisałam, kłopotu z nieuczciwym zleceniobiorcą, to już nie... Żenada.

    Ojej.. straszne... to na czym się jeszcze mamy znać? Może zrobisz nam
    listę czego mamy się nauczyć i czym interesować? Kurcze... chciałem
    po pracy pójść sobie na spacer do lasu - ale pewnie wolałabyś żebym
    poczytał KC? Dobrze - douczę się tego na czym się jeszcze nie znam...

    Henry

  • 84. Data: 2009-09-07 15:55:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Monika" <m...@a...pl> napisał w wiadomości

    > P.S. I dziękuję za zwrócenie uwagi. Następnym razem, kiedy będę pisała na
    > grupę, postaram się pamiętać, że mój problem może być zlekceważony.

    A co sama wnioslas na grupe? Roscic sobie odpowiedzi od innych moze raczej
    tylko staly jej uczestnik a nie okazjonalny poszukiwacz darmowych porad.
    Pokory troche, dziecko.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 85. Data: 2009-09-07 17:44:46
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał

    > Różnice językowe pomiędzy pokoleniami, subkulturami, regionami itp.
    > były zawsze.

    I między stokrotkami.

  • 86. Data: 2009-09-07 21:05:06
    Od: "Michal Zapalowski" <g...@g...de>

    Dnia 07-09-2009 o 13:20:27 Tristan <n...@s...pl> napisał(a):

    > Nie widziałem jeszcze klawiatury z cudzysłowami.
    > [..]
    > Nie " to znak cala.

    A to ciekawa teoria.. Troche szkoda tylko, że w opisach stron kodowych
    przy znaczku " (kod 34 dziesietnie) jakos wszyscy w czambul podaja, iz
    jest to 'quotation mark' a nie jakis 'inch mark' czy tez 'second mark'. ;)

    --
    Michal Zapalowski
    g...@g...de

  • 87. Data: 2009-09-07 22:21:35
    Temat: Re: [OT]Re: Co? mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    On 2009-09-07, Olgierd <n...@n...problem> wrote:
    > Kelnerka też nie? Nauczycielka też nie?
    > Mi się ministerka podoba, bo i w czym miałaby być gorsza od kelnerki?

    Kwestia osłuchania, ale mi się też nie podoba. Język nie rządzi się
    wyłącznie logiką stosowania analogicznych form.

    --
    Marcin

  • 88. Data: 2009-09-07 22:55:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4aa46a91@news.home.net.pl to <t...@a...xyz> pisze:

    > Ty normalny jesteś?
    Bardzo wątpliwe. To taka męska(?) odmiana Stokrotki, co to "nową ortografię"
    promuje... :)
    Niemniej w istocie termin album miał przez czas długi używany był jako
    rzeczownik rodzaju nijakiego.
    Język jest żywy, zmienia się w trakcie użytkowania. Próby jego dekretowania
    są nonsensowne.
    Przykładem takiej bezsensownej krucjaty są czasopisma z serii Komputer Świat
    (w końcu coś tam znaczace w odróżnieniu od jakiegoś tam Tristana).
    Otóż z uporem godnym lepszej sprawy ubrdali coś sobie i promują one formę
    "uruchamiamy pecet", "naprawiamy pecet", "modernizujemy pecet" itd. Bo
    uruchamiamy telewizor a nie telewizora, naprawiamy odkurzacz a nie
    odkurzacza itd.
    I co?
    I nic.
    Ludzie dalej uruchamiają i rozbudowują pecetA... :)))

    --
    Jotte

  • 89. Data: 2009-09-07 23:07:00
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4aa4cf75$1@news.home.net.pl to <t...@a...xyz> pisze:

    > Ustalono tak gdy istniały rzeczywiste problemy z uzyskaniem polskich
    > znaków diakrytycznych w niektórych konfiguracjach. Od dawna już nie
    > istnieją, więc ich nieużywanie nie ma żadnego uzasadnienia.
    Jednak trochę ma. Na przykład dla Polaków gdzieś w świecie czytających newsy
    w różnych, niekiedy egzotycznych SO.
    BTW: używasz polskich znaków diakrytycznych w sms'ach?

    > A pisanie
    > wyłącznie małymi literami i ignorowanie interpunkcji na normalnych
    > grupach nigdy nie było mile widziane.
    Bo to nieuctwo i wieśniactwo.

    --
    Jotte

  • 90. Data: 2009-09-08 00:52:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tristan wrote:

    > for? Sam wprowadzasz własną odmianę?

    W sumie powinienem napisać "forów".

    > Nie pamiętam. W programach do UseNetu zawsze miałem Artykuł albo
    > Wiadomość.

    To już Twój problem.

    --
    cokolwiek