  • 11. Data: 2004-06-14 16:23:45
    Temat: Re: Cofniecie FV.
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    328.28.00 wrote:
> [...]
    > ale nie za miesiac do przodu, ale za rok do przodu.
    >
    > I teraz przyszla FV za ten abonament, ale powiedzmy (hipotetycznie)
    > mam gdzies to placic. Usluga, jaka jest dostep do sieci Netii, lub TP
    > byla swiadczona przez (powiedzmy) 2 miesiace. Pozniej z racji tego ze
    > niedokonana zostala platnosc z tytulu tejze FV usluga zostala
    > zablokowana.
    >
    > I co teraz? Czy Uslugobiorca zaplaci wg prawa za 2 miesiace
    > czy zaplate za uslugi ktore w pozniejszym czasie niebyly juz w mysl
    > prawa swiadczone. (Oczywiscie jezeli tylko za 2 miesiace Uslugodawca

    No cóż - a co było w umowie? :)
    Jeśli 'zablokowanie', o którym piszesz potraktować jako wypowiedzenie
    umowy, to płacić nie powinien. O ile nic innego nie wynika z umowy albo
    przepisów szczególnych wynagrodzenie należy się dopiero po wykonaniu
    zlecenia (art.744 kc w zw. z art.750 kc). Z drugiej strony można
    zastanawiać się nad odpowiedzialnością odszkodowawczą usługobiorcy - ale
    to nie będzie już zapłata za usługę.
    Z tym że w prawie telekomunikacyjnym mogą być jakieś uregulowania
    szczegółowe.

    KG

  • 12. Data: 2004-06-14 20:25:58
    Od: "328.28.00" <n...@s...com>

    Użytkownik kam napisał:

    [...]

    jak zwykle z miloscia przyszedl i oswiecil *kam*
    uprzejmie dziekuje za informacje.

    ps. moze kiedys jakis beer odwdzieczajacy bedzie :)

    R,
    --

    _For e.mail, click this_: http://e-mail.notlong.com

  • 13. Data: 2004-06-14 20:42:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > to nie będzie już zapłata za usługę.
    > Z tym że w prawie telekomunikacyjnym mogą być jakieś uregulowania

    Mnie się wydaje, że to zależy od podstawy prawnej wystawienia tej faktury
    na rok z góry. Jeśli z umowy wynika, że miał ją zapłacić, to roszczenie
    nadal pozostaje. Nie należy - w interesie świadczącego usługę - wypowiadać
    tej umowy, tylko zawiesić jej świadczenie i dochodzić zapłaty wystawnej
    już faktury.