  • 1. Data: 2003-01-17 12:35:33
    Temat: Co zrobic, gdy pracodawca przedluza sprawy sadowe ?
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    Zostalem zwolniony dyscyplinarnie.
    W sadzie pracy 1-ej instancji sprawe wygralem.
    Od pozwanego pracodawcy chcialem:

    1. Sprostowania swiadectwa pracy
    2. Wyplacenia odszkodowania

    Sad 1-ej instancji wydal wyrok czesciowy tylko odnosnie pkt. 1,
    czyli nakazal pozwanemu sprostowac swiadectwo pracy;
    na moja prosbe - aby przyspieszyc postepowanie.

    Pozwany pracodawca odwolal sie i sprawa trafila do 2-ej instancji.
    Odbyla sie juz jedna rozprawa w sadzie 2-ej instancji.
    Pozwany zglosil wniosek o przesluchanie swiadkow -
    ale na okolicznosc pkt. 2 czyli odszkodowania.
    Przedluzy to postepowanie, ktore trwa juz 1.5 roku.
    Moja sytuacja finansowa jest tragiczna:
    - nadal jestem bezrobotnym bez prawa do zasilku.

    Prosze o odpowiedz na nastepujace pytania:

    1. Czy moge zlozyc pismo aby sad 2-ej instancji rozstrzygnal
    tylko w sprawie sprostowania swiadectwa ?

    2. W jakiej formie mam to zrobic:
    - pismo procesowe
    - wniosek

    3. W jaki sposob: ustnie czy na pismie

    4. Kiedy to zrobic:
    - lepiej wczesniej
    - czy tuz przed rozprawa

  • 2. Data: 2003-01-17 12:55:58
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Lech Szczepaniak" <i...@s...com> napisał w wiadomości
    > Zostalem zwolniony dyscyplinarnie.
    > W sadzie pracy 1-ej instancji sprawe wygralem.
    > Od pozwanego pracodawcy chcialem:

    hm....
    a dlaczego tylko o odszkodowanie!
    Panowie i Panie, jak to dokladnie jest!??!
    przeciez mozna wystapic o przywrocenie stosunku pracy,
    jezeli zostalo sie zwolnionym dyscyplinarnie nieslusznie (przyznal sad)
    to mozna do tego:
    a) wystapic o odszkodowanie (nie wiecej chyba niz 150% wynagrodzenia)
    lub
    b) przywrocenie stosunku pracy.

    wiec przywracajac Ciebie do pracy... masz pensje za cale te 1,5 roku
    od kiedy zostales nieslusznie zwolniony + zaczynasz znowu pracowac!

  • 3. Data: 2003-01-17 16:14:19
    Od: i...@s...com (Lech Szczepaniak)

    >wiec przywracajac Ciebie do pracy... masz pensje za cale te 1,5 roku
    >od kiedy zostales nieslusznie zwolniony + zaczynasz znowu pracowac!

    To nie jest mozliwe - bylem zatrudniony na czas okreslony.