  • 21. Data: 2008-09-09 15:51:59
    Temat: Re: Co za przestepstwo ?
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    > ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
    > o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
    > (Dz. U. z 9.09.2002 r. Nr 144, poz. 1204),
    > Art. 24. 1. Kto przesyła za pomocą środków komunikacji elektronicznej
    > niezamówione informacje handlowe,
    > podlega karze grzywny.

    to wykroczenie a nie przestepstwo (kara do 5 tys.).
    I proponuje zerknac czym jest informacja handlowa i jak musi byc oznaczona.

    Pozdrawiam
    K.

  • 22. Data: 2008-09-09 15:59:38
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    Jacek_P <L...@c...edu.pl> napisał(a):

    > Atak DoS.

    > Oni nie wystawiali komentarzy. Wystawial je automat.

    to bez znaczenia, wystawiala je wlasnorecznie zrobiona przegladarka
    internetowa (uboga o obslugujaca zapewne tylko ich strone) automatyzujac pewne
    czynnosci - tak to trzeba nazwac. To jeszcze nie zbrodnia

    > A idioci nie wprowadzili ograniczen czasowych i swiadomie/nieswiadomie
    > wykonali atak DoS.

    mysle ze nasza klasa nie pozwoli wywolac bez ograniczen czasowych stron :)
    musieli robic to z wielu kont i omijac takie zabezpieczenie skoro mowimy o
    przeszlo 2 mln wywolan dziennie.

    Pozdrawiam
    Krzychu

  • 23. Data: 2008-09-09 16:08:07
    Od: "WW3" <w...@o...pl>

    > Ale nie byli upoważnieni do zapychania łącza.

    A ktory paragraf mowi o "zapychaniu lacza" ? I prosze o definicje takiego pojecia.

    Zaczyna byc smiesznie.

    Pozdr.
    W zapychajacy lacze.

  • 24. Data: 2008-09-09 18:08:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " autor" <n...@W...gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:ga65bh$avd$1@inews.gazeta.pl...

    > no ale tych wywolan musialoby byc przeszlo 2 mln dziennie (wywolane
    > skryptem)
    > przeszlo, bo wywoluje sie zwykle tylko plik html bez zadnych dodatkowych
    > grafik, css itp co ma miejsce w przypadku zwyklego usera.

    Blokując łącze uniemożliwili pracę "normalnym" userom, a tym samym
    pozbawili administratorów dochodów z reklam.

    > No i to jest przestepstwo umyslne, zastanawiawiac sie mozna nad zamiarem
    > ewentualnym, ale przeciez to przedstawiciele naszej klasy twierdzili ze
    > portal
    > jest w stanie obsluzyc wszystkich polakow, a i strona nie zamulala, wiec
    > Ci
    > studenci mogli nie moc podejrzewac nawet ze obciazaja tak serwer.

    To oceni sąd zapewne. W każdym razie zapewnienia przedstawicieli
    administratora portalu dotyczyło obsłużenia normalnie działających
    użytkowników.

  • 25. Data: 2008-09-09 18:13:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    napisał w wiadomości news:ga65jh$co2$1@inews.gazeta.pl...

    > a pewnys ze uprawnienie dotyczy zapychania łacza a nie zmiany danych
    > informatycznych itp. ?

    Art. 268a. § 1. Kto, nie będąc do tego uprawnionym (...) utrudnia dostęp do
    danych informatycznych albo w istotnym stopniu zakłóca lub uniemożliwia
    automatyczne przetwarzanie, gromadzenie lub przekazywanie takich danych,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Celowo wywaliłem kawałek artykułu, który nie dotyczy omawianej sytuacji. W
    mojej ocenie osoba, która potrafiła skonstruować stosowny skrypt powinna
    sobie zdawać sprawę z następstw jego działania i co najmniej godziła się na
    to, że w konsekwencji dojdzie do zakłóceń pracy serwera. Resztę oceni sąd.

  • 26. Data: 2008-09-09 18:15:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "WW3" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A który paragraf mówi o "zapychaniu łącza" ? I proszę o definicje takiego
    > pojęcia.
    > Zaczyna być śmiesznie.

    Pod postem usera "Autor" umieściłem wyjaśnienie tej kwestii przed chwilą.
    Nie będę powielał.

  • 27. Data: 2008-09-09 22:30:52
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Dnia Tue, 9 Sep 2008 16:20:15 +0200, GAL napisał(a):

    > Przeczytaj uwaznie ich regulamin. Czy jest tam gdzieś , ze oszukają mnie? Że
    > oszustwem zmuszą mnie do oglądania otwierających się aplikacji których nie
    > chcę [i nie akceptuję w takiej formie]?

    Skoro pytasz - nie ma tam nic o oszukiwaniu akurat Ciebie.

    > Jeśli natomiast oni umieszczają okienko pod
    > którym ma być niby mój znajomy, a tak faktycznie go nie ma -to jest to
    > żałosne oszustwo. I umieszczenie pod tym aplikacji która otwiera się i
    > blokuje mi totalnie komputer to już jest szmatłastwo.

    Przyznam, ze nie ogarniam. I przyznam tez, ze nie chce mi sie wierzyc w cos
    takiego. Mam konto na NK i jakos nigdy na cos takiego nie trafilem.

    > Dam Ci analogiczny
    > przykład. Masz np darmowe konto mail. oczywiście z mozliwością wysyłania
    > reklam. I admin do Ciebie pisze, że dostałeś list ale nastąpiła awaria i aby
    > go obejrzeć musisz wejść na www i uruchomić na swoim komputerze jakąś
    > upierdliwą i pamięciożerną aplikację. Otwierasz, a tam reklama z
    > wodotryskami wycieczki do Wysp Gulagula.Ani śladu listu od znajomego. Czy
    > zaakceptujesz to jako zgodny z prawem sposób reklamy?

    To jak jestesmy przy analogiach - dostajesz mailem prosbe o zalogowanie sie
    do swojego konta bankowego poprzez link w mailu aby przedluzyc jego
    waznosc. List zostal podpisany przez dyrektora banku. Wykonujesz te
    czynnosci a pozniej z konta znika 10 tys zl. Chcesz winic za to bank - ze
    jego dyrektor wysyla takie maile i czysci ludziom konta? Nie sadzisz, ze to
    moze nie dyrektor banku wyslal taka wiadomosc?

    Wiem (z grubsza) jak dziala poczta i latwo bym sie zorientowal, ze taki
    "admin" to oszust. Tym bardziej nie chce mi sie wierzyc, ze NK celowo
    rozsyla wirusy na komputery swoich uzytkownikow.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 28. Data: 2008-09-10 00:05:14
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2008-09-10 00:30 Jan Bartnik napisał/a:

    > Wiem (z grubsza) jak dziala poczta i latwo bym sie zorientowal, ze taki
    > "admin" to oszust. Tym bardziej nie chce mi sie wierzyc, ze NK celowo
    > rozsyla wirusy na komputery swoich uzytkownikow.

    Nie czytałeś jeszcze najnowszych wieści?

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,56719
    61,Wielomilionowe_straty_Naszej_Klasy_po_ataku_haker
    ow.html?skad=rss

    --
    animka

  • 29. Data: 2008-09-10 06:52:37
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > to, że w konsekwencji dojdzie do zakłóceń pracy serwera. Resztę oceni sąd.

    taki skrypt z tego co mi wiadmomo dziala jak przegladarka czyli korzysta ze
    skryptow udostepnionych przez portal i łaczy sie tak jak portal pozwala
    (nazwaniem tego hackerstwem jest nieporozumieniem), a wtedy nie moze byc mowy
    o zakloceniu , w sensie destabilizacji. Po za tym jak taka osoba ma się
    domyslic - zakladajac ze mowimy o ISTOTNYM zakloceniu, bo samo zaklocenie jako
    takie nie jest karalne - wchodzac normalnie na strone w trakcie swego
    dzialania ze zakloca prace serwera skoro nie widac tego skutkow ?

  • 30. Data: 2008-09-10 07:47:09
    Od: " autor" <n...@W...gazeta.pl>

    > To oceni sąd zapewne. W każdym razie zapewnienia przedstawicieli
    > administratora portalu dotyczyło obsłużenia normalnie działających
    > użytkowników.

    tyle ze polaków mamy 40 mln, korzystających z netu zapewne mniej. Normalny
    user generuje dosc spory ruch, bo pobiera grafike, zdjecia itp, w przypadku
    takich skryptow pobierany jest tylko kod glownego pliku (bo i po co reszta).
    Nawet jakby user korzystal, z 5 kont.
    Oczywiscie inaczej ma sie sprawa gdy ktos zaklada ponad 6 tys kont i z nich
    naraz wysyla (czytalem o tym na stronie policji, nie wiem jak było w przypadku
    tych komentarzu do zdjęc).

    No ale teraz tak, wracajac do pytania ktore zadalem na grupie jakis czas temu.
    Czy administrator ma prawo zapoznac sie z wiadomosciami wyslanymi prywatnie
    bez UPRZEDNIEJ zgody adresata lub nadawcy? Nawet porownujac tresc jednej
    wiadomosci z reszta wiadomosci wyslana przez uzytkownika, czy chocby
    poszukujac fragmentu, zapoznaje sie przeciez chocby z fargmentem zamknietego
    pisma (nie bedac uprawnionym). Czyli dokonuje czynu zabronionego.

    Czy taki?

    Mozna sie zastanowic czy moze dzialac w stanie wyzszej koniecznosci ALE

    1. musialby zapobiegac popelnieniu przestepstwa/wykroczenia przed jego
    wykonaniem a nie po,
    2. zakazane jest wysylanie informacji handlowej, reklama darmowej strony przez
    osobe fizyczna nie jest wykroczeniem, wiec wcale nie jest pewnym ze dana osoba
    nawet wysylajac jakas tam ilosc wiadomosci dokonuje wykroczenia.
    Jak myslisz?

    Krzys