  • 121. Data: 2005-01-29 15:32:21
    Temat: Re: Co z tą "wpadką" ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Emi rzecze:
    > prosze bardzo, Areczku
    > miłej lektury...

    Przeczytałem i widzę termin jajo to "zarodek rozwijający się od chwili
    zapłodnienia", a po chwili "termin zarodek w położnictwie" dla
    określenia *zarodka* w trzecim tygodniu po owulacji"

    Gdybym był złośliwy to powiedziałbym, że nie umiesz czytać ze
    zrozumieniem, ale wiem, że ponoszą Cię emocje i dlatego nie przemyślałaś
    dobrze tego co zacytowałaś.

    Ja wiem Emi, że położnictwo posługuje się terminami w sposób,
    mieszającymi nieobeznanym ludziom w pacynkach, ale to nie znaczy, że
    stosują inne definicje. Jak zauważyłaś dla autora tego podręcznika
    od poczęcia jak i po trzecim tygodniu po owulacji, jak i sam płód to
    jest... zarodek.
    Tak jak dla lekarza oczywiste, jest, że dzieckiem jest i noworodek i
    niemowle i przedszkolak , a nie tylko przedszkolak, choć dzieckiem
    zapewne będzie raczej nazywał tego ostatniego.

    Nic to jednak nie zmienia w tej kwestii, że reklama postinoru jest
    oszustwem. Zgadzasz się z tym czy nie ?

    pozdrawiam
    Arek

  • 122. Data: 2005-01-29 15:59:47
    Od: "L&N lab" <l...@w...pl>

    > To nie jest antykoncepcja.
    > Antykoncepcja to zapobieganie zapłodnieniu, a nie zabijanie zarodka.
    Nie masz pojęcia o wczesnym rozwoju płodu.

    > Jak widać po Twoim poście rzeczywiście ciągle wiedzą za mało.
    Ty nie wiesz nic.
    pzdr
    LN

  • 123. Data: 2005-01-29 16:03:29
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    ctg7r6$a2i$...@n...onet.pl,
    Arek <a...@e...net>:
    > RobertSA rzecze:
    >
    > Czyli użycie słów "zapobiega ciąży" przez rodzimych użytkowników
    > języka jest rozumiane "zapobiega zapłodnieniu", a nie "zapobiega
    > zagnieżdżeniu się zarodka".
    > Zgadza się?

    Intuicyjnie sądzę, że ta pierwsza parafraza ("zapobiega zapłodnieniu") jest
    blizsza niz druga przecietnemu uzytkownikowi jezyka, aczkolwiek
    autorytatywnie wypowiedziec mozna sie po systematycznym zbadaniu tego.

    Natomiast powstaje pytanie, czy reklama srodka farmaceutycznego ma byc
    rozumiana tylko w kategoriach jezyka ogolnego, czy tez moze (powinna)
    zawierac terminy medyczne.

    (Tak na marginesie, osobiscie uwazam, ze reklamy farmaceutykow powinny byc
    zakazane.)

    --
    Robert

  • 124. Data: 2005-01-29 16:04:02
    Od: Marsjasz <m...@p...NOSPAM.neostrada.pl>

    T0SIA napisał(a):

    > jesne...
    > Ci co krzycza "przeciw" niech plodza i wychowuja spokojnie swoje gromadki..
    > Ci co krzycza "za" niech ukladaja swoje zycie na swoj sposob...
    > ale tak sie w Polsce nie da.. tutaj kazdy jest w stanie podlozyc kazdemu
    > noge, a co najgorsze zagladac babie pod kiece ;-)

    uuu nie zgadzam sie w tym kraju wlasnie kazdy robi co chce...
    a tak przy okazji lubie i czasem zdarza mi sie zagladac babie pod kiece...
    Mars

  • 125. Data: 2005-01-29 16:09:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    T0SIA wrote:

    > slownik j polskiego jest slownikiem j.polskiego, slownik terminologii
    > medycznej podchodzi do tematu w sposob fachowy..
    > tak samo jak slownik dla dzieci i dla specjalisty.. tez informacja
    > podana jest w taki sposob aby czytajacy mogl ja zrozumiec...

    Tosiu, Buzdygana nie przekonasz...

    http://www.raf256.com/arnold/

  • 126. Data: 2005-01-29 16:16:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    L&N lab rzecze:
    > Nie masz pojęcia o wczesnym rozwoju płodu.

    Nie kompromituj się .

    zdegustowany
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 127. Data: 2005-01-29 16:19:31
    Od: Arek <a...@e...net>

    RobertSA rzecze:
    [..]
    > Natomiast powstaje pytanie, czy reklama srodka farmaceutycznego ma byc
    > rozumiana tylko w kategoriach jezyka ogolnego, czy tez moze (powinna)
    > zawierac terminy medyczne.

    Powinna posługiwać sie językiem tych do których jest skierowana.
    A zauważ, że specyficzne stosowanie terminu "zarodek" - w stylu
    red red, czyli królewskiej czerwieni - istnieje tylko w szczególnej
    branży.

    > (Tak na marginesie, osobiscie uwazam, ze reklamy farmaceutykow powinny byc
    > zakazane.)

    Dlaczego?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 128. Data: 2005-01-29 16:20:15
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa rzecze:
    > http://www.raf256.com/arnold/

    Tosię też masz za debilkę, że podajesz jej tą stronę dla debili ?

    zdziwiony
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 129. Data: 2005-01-29 16:36:19
    Od: "L&N lab" <l...@w...pl>

    > Nie kompromituj się .

    :-)))))))))0

  • 130. Data: 2005-01-29 17:06:21
    Od: "Emi" <e...@v...pl>

    Arek wrote:
    >(...)

    po prostu mamy inne podejście do sprawy...
    Ty bardziej ogólne
    ja bardziej precyzyjne

    > Nic to jednak nie zmienia w tej kwestii, że reklama postinoru jest
    > oszustwem. Zgadzasz się z tym czy nie ?

    nie, nie jest oszustwem
    i wg mnie bardzo dobrze, że coś takiego jak Postinor Duo istnieje,
    nigdy go nie używałam i mam nadzieję, że nie będę musiała...

    --
    e_m_i_

    "Ci,co poznali mrok, światło kochają;
    Oczekują świtu, nocy się lękając." Dean R. Koontz