  • 21. Data: 2021-11-28 22:28:29
    Temat: Re: Co wpisują na karty zgonu w szpitalu i dlaczego. Oraz o leczeniu. Tylko dla foliarzy ;-)
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Niekoniecznie musisz mieć rację, choć możesz. Umierają pewnie częściej
    > ludzie starsi, albo chorzy. Jako bardziej zagrożeni szczepią się
    > częściej. Toteż jak umierają, to udział zaszczepionych może być większy.
    >
    > W każdym razie ciężko z tych danych cokolwiek sensownego wydusić.

    Wbrew pozorom dość prosto. Szczepionka wbrew temu co obiecywano nie
    bardzo działa na poziomie lokalnym. To znaczy jak się zaszczepisz, to
    nie wpływa to dramatycznie na twoje szanse - przy 50% zasczepionych
    30%zgonów to oni. Not great not terrible. Natomiast po danych z innych
    krajów o wyższym procencie wyszczepionych widać, że twoje szanse jednak
    gwałtownie się zwiększają jak jesteś częścią wyszczepionego
    społeczeństwa. W znacznie większym stopniu od tego czy sam jesteś
    zasczepiony. Ot i wielka tajemnica wiary - zarówno nieszczepów jak i
    kowidian:P

    --
    Shrek

  • 22. Data: 2021-11-28 22:29:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ludzkość żyła kilka milionów lat bez przemysłu farmaceutycznego, a teraz
    > wychodzi na to - wnosząc po reklamach - że nam życie ratują. Ja od
    > dobrych kilkudziesięciu lat unikam lekarstw i jakoś się bronię.

    No. A przed chwilą (jak na skalę kilku milionów lat) lekarze zaczęli myć
    ręce przed zabiegami i porodami, twierdząc, że nam życie ratują. Ale nas
    okłamali.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 23. Data: 2021-11-28 22:43:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 21:48:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Niekoniecznie musisz mieć rację, choć możesz. Umierają pewnie częściej
    > ludzie starsi, albo chorzy. Jako bardziej zagrożeni szczepią się
    > częściej. Toteż jak umierają, to udział zaszczepionych może być większy.

    No ale gdyby chronila przed zakazeniem, to oni by umarli bez zakazenie
    Covid, i by musieli cos innego wpisac do karty zgonu

    Mialy chronic w 95%, to jednak malo powinno byc takich zakazonych
    wsrod zmarlych, przynajmniej dopoki mamy tych zaszczepionych okolo
    polowy.
    Ale jak chronia np w 50% ...

    > W każdym razie ciężko z tych danych cokolwiek sensownego wydusić.

    J.

  • 24. Data: 2021-11-28 22:59:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28.11.2021 o 22:29, Kviat pisze:

    > No. A przed chwilą (jak na skalę kilku milionów lat) lekarze zaczęli myć
    > ręce przed zabiegami i porodami, twierdząc, że nam życie ratują. Ale nas
    > okłamali.

    Zdecydowanie nie masz racji. Doniosłość mycia rąk doceniali ludzie
    tysiace lat temu. To, że w Europie w pewnym momencie zarzucono te
    praktyki, to akurat nie znaczy, że było to dobre. Weź pod uwagę choćby
    zwyczaje Żydów (nakaz mycia rąk), Rzymian (łaźnie) czy Chińczyków i
    Japończyków, którzy przywiązywali bardzo duże znaczenie do higieny.

    Nie wiadomo, jaki stosunek do tego zagadnienia mieli Słowianie, zanim
    nie przywleczono tu religii z basenu Morza Śródziemnego. Kościół zrobił
    wszystko, by zatrzeć wszelkie przekazy na ten temat.

    --
    Robert Tomasik

  • 25. Data: 2021-11-29 00:11:19
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Zdecydowanie nie masz racji.

    W czym nie mam racji? Że lekarstwa ratują ludziom życie?
    To, że ty unikasz lekarstw, to nie znaczy, że nie ratują.
    Głupoty piszesz, jak zwykle.

    Powiedz jakiemuś choremu żeby nie brał lekarstw, bo ludzkość żyła bez
    lekarstw kilka milionów lat, więc i on się obroni...

    > Doniosłość mycia rąk doceniali ludzie
    > tysiace lat temu.

    [ciach reszta bez związku]

    No. Czyli przed chwilą (jak na skalę kilku milionów lat).

    Ludzkość żyła kilka milionów lat bez mycia rąk podczas zabiegów i
    porodów. A teraz wychodzi, że mycie rąk ratuje życie. Po chuj lekarze
    zaczęli myć ręce, skoro to nie ratuje życia?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 26. Data: 2021-11-29 04:02:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 20:54:11 +0100, Shrek napisał(a):

    > Mogło po prostu nie być anestezjologa:(

    Mogło, ale brak dawcy bardziej prawdopodobny.

    > No zakrzepica też oczekiwana? Przecia jest na liście możliwych skutków
    > ubocznych:P

    no patrz ... a to zagadka :-)

    > I generalnie kto umie połaczyć kropki widzi, że z tą szczepionką jest
    > jak z tą na grypę. Należy szczepić na wczesną jesień szczepionką z
    > upgejdem na nowe mutacje.

    A sa takie ?
    Na mutacje Covid chyba jeszcze nie, no i poprzednie dlugo
    zatwierdzali.

    J.

  • 27. Data: 2021-11-29 04:58:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 22:00:40 +0100, Kviat napisał(a):

    > Pisze po internetach taki jeden z drugim na ile rozumie, ale kompletnie
    > bez rozumienia, że szczepionka produkuje wirusa czy elementy wirusa, a
    > potem foliarze czytają i używają tego jako argumentu przeciwko szczepieniom.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczepionka_RNA
    >
    > To tak jakbyś napisał, że z rudy żelaza wyprodukowałeś element
    > samochodu, bo wyciągnąłeś żelazo z rudy. Mniej więcej, ale powinieneś
    > analogię zrozumieć.

    nie rozumiem twojej analogii, a wiki przeciez pisze wprost, ze RNA
    koduje białko z oryginalnego wirusa.

    > U kogoś szybciej, a u kogoś wolniej.
    > Tak jak po szczepionce.

    Ale czas sredni ten sam, czy po szczepionce szybciej zanika?

    Bo zauwaz, ze teza byla:
    > D. - Wg badań w Szwecji ozdrowieńcy po roku nadal mają duży poziom
    > przeciwciał.

    To rok, czy pol roku?

    > I nie ma w tym żadnej magii, to nie pierwsza szczepionka w historii,
    > która nie daje odporności na całe życie.
    >
    > I to żaden argument żeby się nie szczepić.
    > Nawet jeżeli szczepionka nie daje odporności na najnowszą mutację, to
    > nie oznacza, że wcześniejsze mutacje na które odporność (mniejszą lub
    > większą) dają, nagle magicznie zniknęły.

    A juz wczesniej mowiono, ze w tej fali w Polsce 90% zachorowan, to
    mutacja delta.
    Wczesniejsze mutacje zniknely?
    moze i dzieki szczepionce ...

    J.

  • 28. Data: 2021-11-29 06:12:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2021 o 04:02, J.F. pisze:

    > Mogło, ale brak dawcy bardziej prawdopodobny.

    Ale wiesz, że od dawcy też bierze się pod anestezjologiem?

    > A sa takie ?

    Nie, bo na razie oficjalna wersja jest inna niż ta co się wyłania z logiki;)

    --
    Shrek

  • 29. Data: 2021-11-29 12:09:48
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 29.11.2021 o 04:58, J.F. pisze:

    > nie rozumiem twojej analogii, a wiki przeciez pisze wprost, ze RNA
    > koduje białko z oryginalnego wirusa.

    Czyli jak zrobię kupę, to znaczy, że wyprodukowałem element ciebie?
    Bo chyba nie wątpisz, że w tobie i w mojej kupie są te same białka?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 30. Data: 2021-11-29 12:21:28
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 28 Nov 2021 22:59:28 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > nie przywleczono tu religii z basenu Morza Śródziemnego. Kościół zrobił
    > wszystko, by zatrzeć wszelkie przekazy na ten temat.

    Kościół nie był specjalnym miłośnikiem czystości, ale, wbrew powszechnym
    opiniom, ludzie w średniowieczu jednak się jakoś tam myli.

    "Czternastowieczny Londyn miał co najmniej osiemnaście zakładów
    kąpielowych, we Florencji zajmowały trzy lub cztery ulice. W 1292 roku w
    liczącym sobie 70 tysięcy ludności Paryżu działało dwadzieścia sześć łaźni,
    których właściciele założyli własny cech.
    Przybytki te cieszyły się szczególną popularnością w Niemczech, gdzie
    kąpiele praktykowano nawet jeszcze przed powrotem krzyżowców i pojawieniem
    się hamamów."

    https://wielkahistoria.pl/publiczne-laznie-w-srednio
    wiecznej-europie-wszyscy-ktorzy-chca-sie-kochac-tu-p
    rzychodza/

    W połowie XIV wieku Europę nawiedziła czarna śmierć, na którą umarło 30-60%
    ludności.
    Wtedy uczeni z Sorbony orzekli, że zaraza przechodziła przez pory w skórze,
    zatem należy je zalepić, a kąpiele to uniemożliwiają. Suweren im uwierzył i
    potem przez kilka stuleci ludzie kąpali się raz albo dwa w roku.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl