  • 1. Data: 2007-06-20 15:46:42
    Temat: Co to jest odpis?
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

    Witam

    Przepraszam za to laickie pytanie. Wysłałem sprzeciw nakazu zapłaty do
    powoda oraz sądu. Na dokumentach do powoda wzorem otrzymanego pozwu,
    napisałem "odpis". Na kopii dla sądu nic nie napisałem i otrzymałem wezwanie
    do usunięcia braków formalnych czyli "złożenia odpisu sprzeciwu".

    Chciałem się upewnić, czy jeśli wyślę jeszcze raz te druki z dopiskiem
    "odpis" to będzie prawidłowy odpis, bo na chłopski rozum wydaje mi się to
    logiczne (w sumie przecież to ja te dokumenty produkuje).

  • 2. Data: 2007-06-20 16:45:29
    Temat: Re: Co to jest odpis?
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ezbig" <e...@b...pl> napisał

> [...]
    > "odpis" to będzie prawidłowy odpis, bo na chłopski rozum wydaje mi się
    > logiczne (w sumie przecież to ja te dokumenty produkuje).

    Powinieneś wysłać do sądu zarówno egzemplarz przeznaczony dla sądu jak i
    ten dla powoda (to sąd go powodowi dostarcza), oczywiście z kompletem
    ewentualnych załączników. I tego drugiego egzemplarza sądowi właśnie
    brakuje. Czyli po prostu wyślij do sądu jeszcze jeden egzemplarz. I wcale
    nie musisz na nim pisać że to jest odpis. Jeśli to nie będzie kserokopia
    tylko ponowny wydruk to nie zapomnij o podpisie.

  • 3. Data: 2007-06-20 23:27:52
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ezbig" <e...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > napisałem "odpis". Na kopii dla sądu nic nie napisałem i otrzymałem
    > wezwanie do usunięcia braków formalnych czyli "złożenia odpisu sprzeciwu".

    Do sądu powinny dotrzeć dwa egzemplarze. Jeden dla sądu, drugi dla powodu.
    I o ten drugi im chodzi.
    Może to być ksero.
    Jeżeli to będzie jeszcze raz wydrukowany egzemplarz, to tak samo jak na
    pierwszym musisz się podpisać.

  • 4. Data: 2007-06-21 08:58:39
    Od: "ezbig" <e...@b...pl>

> [...]
    > nie musisz na nim pisać że to jest odpis. Jeśli to nie będzie kserokopia
    > tylko ponowny wydruk to nie zapomnij o podpisie.

    Tak właśnie teraz zrobiłem. Wcześniej wysłałem dwa pisma jedno dla sądu, a
    drugie dla powoda, jak się okazuje niepotrzebnie. Dzięki za informację.
    Napisałem jednak "odpis" na drukach (musiałem to wczoraj wysłać - termin).
    Mam nadzieję, że to nie będzie teraz problemem (w sumie sąd dostał najpierw
    oryginał)