  • 1. Data: 2004-09-29 20:59:53
    Temat: Co oznacza ze usługi fryzjerskie są zwolnione podmiotowo z podatku VAT ??
    Od: "palik" <n...@t...pl>

    Witam, kiedyś ktoś mi tak napisał w poście, i ja jestem ciekaw czy usługi
    fryzjerskie są zwolnione podmiotowo z podatku vat czy nie, i co to oznacza
    ??? Może mimo to, że jestem VATOWCEM nie płace za usługi fryzjerskie VATU
    ??? To by mi pasiło. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-29 22:59:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "palik" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ??? Może mimo to, że jestem VATOWCEM nie płace za usługi fryzjerskie VATU
    > ??? To by mi pasiło. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

    Ale watowcem, to jesteś raczej jako prowadzący działalność gospodarczą.
    Jeśli dowiedziesz, że wykonanie usługi przez fryzjera ma związek z tą
    działalnością, to zacznę się poważnie zastanawiać nad Twoim pytaniem.

    Natomiast samo określenie, ze są zwolnione podmiotowo z VAT-u oznacza, że
    cena usługi owego VAT-u nie zawiera. Czyli jak mamy firmę sprzedającą
    telewizory i świadczącą usługi fryzjerskim to do usług fryzjerskich VAT-u
    nie naliczają.

  • 3. Data: 2004-09-30 05:50:18
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Jeśli dowiedziesz, że wykonanie usługi przez fryzjera ma związek z tą
    > działalnością, to zacznę się poważnie zastanawiać nad Twoim pytaniem.

    A czemu nie. Koszty reprezentacyjne czy jak to tam sie nazywa :)

    Fantom

  • 4. Data: 2004-10-04 14:10:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Sep 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ telewizory i świadczącą usługi fryzjerskim to do usług fryzjerskich VAT-u

    Robert... litości... to byłoby zwolnienie PRZEDMIOTOWE !
    Czyli zależne od PRZEDMOTU umowy (tu: usługi), na .podatki już
    wykładano że zwolnienia "fryzjerstwa" nie ma :)

    Zwolnienia PODMIOTOWE zależą od tego *kto* robi i w przypadku VAT
    przyroda :) zna dwa rodzaje:
    - zwolnienie sprzedawcy (np. zw względu na obrót - do 10kEU można
    korzystać ze zwolnienia)
    - zwolnienie ze względu na nabywcę (tak, tak, jakiś geniusz wymyślił
    że zwolni z VAT zakup komputerów dla szkół; chyba po to żeby
    ewentualna łapówka nie była opodatkowana, bo sam komputer JUŻ
    JEST :]).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-10-04 18:08:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>