  • 221. Data: 2010-10-07 13:06:30
    Temat: Re: Bratko zatrzymanie
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-07 13:29, Maddy pisze:

    > A, to każdy musi być dziś ochrzczony?

    Jeśli nie chce, to przecież nie ma przymusu! Dzieciak w takim wypadku
    może iść żebrać. Kwestia wyboru (rodziców). A podobno mamy 98%
    katolików, czyli co najmniej ochrzczonych.

    > A jak to cala rodzina pijaków, narkomanów i handlarzy żywym towarem?

    Niech szczezną. Zysk dla społeczeństwa.

    > A możesz pokazać przykład takiego społeczeństwa w działaniu?

    Tylko enklawy. Tradycyjne, konserwatywne rodziny wielopokoleniowe,
    często wielodzietne. Głównie na zadupiach, choć w środowiskach
    wielkoprzemysłowych (Łódź, Śląsk) też są.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 222. Data: 2010-10-07 13:12:56
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    SQLwiel napisa?(a):

    > Jeśli nie chce, to przecież nie ma przymusu!

    Chyba jest bo dziecko nie ma mozliwosci odmowy a chrzest jest
    nieodwracalny ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 223. Data: 2010-10-07 13:22:08
    Temat: Re: Co nas czeka? Re: (*) zatrzymanie
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 07.10.2010 15:01, SQLwiel wrote:
    > Człowiek ma pozostać wolny. Chce się zaćpać - jego wybór.

    Abstrahując i nieco generalizując problem ludzie dzielą się na tych,
    którzy chcą być wolni i tych, którzy chcą być bezpieczni. Przy czym to
    drugie dotyczy bezpieczeństwa zapewnionego przez innych. Czyli de facto
    chcą niewoli zapewniającej podstawy egzystencji-wegetacji i nakazującej
    "to rób, tego nie rób". Chcą żyć niczym małe dzieci prowadzone za rączkę.

    Problem w tym, że zmusić do tego też chcą innych. Tę infantylność
    nazywają pomocą.

    mi

  • 224. Data: 2010-10-07 13:25:57
    Temat: Alkohol... Re:
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-07 14:37, RadoslawF pisze:

    > Nie do końca prawda.
    > Alkohol wysokoprocentowy służy do czyszczenia i odtłuszczania
    > styków. W firmie gdzie kiedyś pracowałem zawsze stała w szafie
    > napoczęta flaszka spirytusu.
    > A najlepsze były miny ekspedientek jak się w delegacji kupowało
    > spirytus na rachunek. :-)

    Dopiszę się rozrywkowo, dygresyjnie i w temacie.

    W latach 70-ych w pewnym poważnym zakładzie przemysłu ciężkiego byłem
    "gospodarzem" jednego z pierwszych urządzeń typu komputerowego. Zakład
    brudny, a urządzenie wymagało czyszczenia. Zapytałem więc "oberszefa"
    (wtedy: w zjednoczeniu) ile powinienem sobie tego alkoholu zapotrzebować
    na potrzeby czyszczenia. Dostałem odpowiedź, że mam przeliczyć styki i
    zastosować normę "50ml/trójkę styków/kwartał". Jak policzyłem styki na
    złączach krawędziowych, to wyszła z tego taka ilość, że się
    przeraziłem... We czwórkę nie byliśmy w stanie tego zutylizować, trzeba
    było ściągać posiłki z zaprzyjaźnionych działów.

    Później na własne życzenie zmniejszyłem sobie normę chyba 5-krotnie. Jak
    miałem planowane czyszczenie ustrojstwa, to przychodzili koledzy na
    kawę, zamykałem okna i brałem się za czyszczenie (jakieś 4 godziny).
    Nikt oprócz kawy i papierosów nie brał niczego do ust, a wszyscy
    wychodzili zdrowo nawaleni.

    ... to były czasy!

    Później jakiś dureń wymyślił izopropanol.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 225. Data: 2010-10-07 13:36:01
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-10-07 15:22, mi pisze:

> [...]
    > "to rób, tego nie rób". Chcą żyć niczym małe dzieci prowadzone za rączkę.
    >
    > Problem w tym, że zmusić do tego też chcą innych. Tę infantylność

    Napisałbym "popieram", ale za to na usenecie wyklinają ;)

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 226. Data: 2010-10-07 13:47:28
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2010-10-07 15:01, SQLwiel pisze:
    > Nie bronię dopalaczy! Bronię wolności.
    > Jeśli jest popyt - ma prawo pojawić się podaż.
    > Jeśli ktoś chce się otruć - jego prawo, jego wybór.
    > Jeśli czyjeś dzieci chcą się otruć - to jego (A NIE PAŃSTWA!) problem.
    > (Powinien lepiej je wychować).
    > Jeśli ktoś potrzebuje raz na tydzień się otępić (ja potrzebuję
    > codziennie), to jego sprawa, jego wątroba, jego żona na tym cierpi itd.
    > Państwu ch.j do tego.
    > Nie nam (Tobie ani mnie) oceniać co jest złe, a co dobre. To zbyt
    > subiektywne. Człowiek ma pozostać wolny. Chce się zaćpać - jego wybór.

    A gdzie w tym miejsce na moralność? Zapomniałeś wspomnieć, czy dla
    Ciebie nie istnieje?

    Jak puścisz wszystko na żywioł, to co z tego wyjdzie?

  • 227. Data: 2010-10-07 13:57:46
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 12:10:03 +0200, SQLwiel napisał(a):

    > A odpierdol się od moich dzieci! Zrób se swoje!

    Mieszkasz w Polsce? Więc Twoje dzieci nie są *tylko* Twoje.
    Jesteśmy częścią społeczeństwa, a ono woli dbać o swoich przyszłych
    obywateli - z pozytywnymi i negatywnymi tego konsekwencjami.

    Henry

  • 228. Data: 2010-10-07 14:13:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 07 Oct 2010 15:47:28 +0200, Tomaszek napisał(a):

    > A gdzie w tym miejsce na moralność? Zapomniałeś wspomnieć, czy dla
    > Ciebie nie istnieje?

    Moralność odnosi się do momentu, w którym ktoś zaczyna krzywdzić innych.
    Skąd mam wiedzieć co jest krzywdzące *dla Ciebie*? Może oglądanie, a może
    nie oglądanie telewizji?

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 229. Data: 2010-10-07 14:15:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 07-10-2010 15:06, SQLwiel pisze:

    > Jeśli nie chce, to przecież nie ma przymusu! Dzieciak w takim wypadku
    > może iść żebrać. Kwestia wyboru (rodziców). A podobno mamy 98%
    > katolików, czyli co najmniej ochrzczonych.

    I mamy domy dziecka pełne tych ochrzczonych.

    > Niech szczezną. Zysk dla społeczeństwa.

    Są takie rodzaje krótkowzroczności na które żadne okulary nie pomagają.

    > Tylko enklawy. Tradycyjne, konserwatywne rodziny wielopokoleniowe,
    > często wielodzietne. Głównie na zadupiach, choć w środowiskach
    > wielkoprzemysłowych (Łódź, Śląsk) też są.

    Czyli to wyjątki a nie reguła. A więc może społeczeństwo wcale tak nie
    działa?
    Swoja droga, masz już przynajmniej trójkę dzieci, nie?
    Przecież bez tego nie masz co marzyć o byciu członkiem zdrowego
    społeczeństwa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 230. Data: 2010-10-07 14:26:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-10-07 14:53, Użytkownik szerszen napisał:

    > bo jest najlatwiej dostepny, ale to nie znaczy ze to jego glowne
    > zastosowanie, coca cola z powodzeniem zastepuje wd-40, krople zoladkowe
    > i stoperan, ale czy to oznacza ze to sa jej glowne zastosowania?

    WD40 jest jednocześnie penetratorem i smarem, cocacola może go
    zastąpić tylko w roli penetratora.
    Co do głównego zastosowania to zależy od kupującego.
    W przypadku firmy o której pisałem główne a może nawet i
    jedyne zastosowanie było do czyszczenia i odtłuszczania.