  • 11. Data: 2008-10-17 15:05:47
    Temat: Re: Co napisac PKO BP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Oct 2008, Johnson wrote:

    > Możesz wymyślić że tym pieniędzmi twoja mama ma zapłacić zobowiązani, które
    > jest płatne do dnia X (X=dzień wypłaty według regulaminu) i jeśli nie otrzyma
    > to nie zapłaci w terminie to będzie musiała zapłacić kare umowną w kwocie Y.

    Po pierwsze, istnienie takiego zobowiązania jest wątpliwe - Kodeks
    Cywilny wyraźnie "blokuje" prawo do ustanawiania kary umownej
    dla zobowiązań pieniężnych.

    Zgadza się, czy ktoś skasował art.473 KC?

    Po drugie, to takie oświadczenie (sam piszesz "możesz wymyślić")
    jest oszustwem. Którego pewnie nie będzie się chciało nikomu
    ścigać, dodajmy z uprzedzeniem. Ale jest.

    Też się zgadza, czy źle czytam w art.286 KK?

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-10-17 20:31:08
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Po pierwsze, istnienie takiego zobowiązania jest wątpliwe

    Przecież mówiłem żeby wymyślec :)

    > - Kodeks Cywilny wyraźnie "blokuje" prawo do ustanawiania kary umownej
    > dla zobowiązań pieniężnych.

    > Zgadza się, czy ktoś skasował art.473 KC?

    No rzeczywiście, coś jest w art. 483 kc. Jak ja dawno kc nie czytałem :)
    Trzeba więc tylko czymś innym zagrozić ;) np. że za te pieniądze z PKO
    miała kupić rower, który był przedmiotem świadczenia niepieniężnego,
    gdzie była kara umowna, itp ...
    Można też wymyślić inne groźby z tym związane.

    > Po drugie, to takie oświadczenie (sam piszesz "możesz wymyślić")
    > jest oszustwem.
    >
    > Też się zgadza, czy źle czytam w art.286 KK?

    Tym razem źle. Brak bezprawności. PKO miało prze4cież wypłacić w
    określonym terminie. Jeśli więc wprowadzeniem w błąd doprowadzisz do
    prawidłowego wykonania zobowiązania, to nie ma "bezprawności", a i
    niekorzystnego rozporządzenia mieniem nie widać.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 13. Data: 2008-10-18 13:00:07
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> Odpowiedz na

> [...]
    > ścigać, dodajmy z uprzedzeniem. Ale jest.
    >
    > Też się zgadza, czy źle czytam w art.286 KK?

    Akurat mam remont w domu, i ta kasa miała być na remont. I termin płatności
    był na 17tego. Czyli nic nie musiałbym wymyślać. No może po za karą za
    nieterminową zapłatę.
    Niestety PKO BP rozczarował mnie po raz kolejny, i wbrew zapowiedzią pani w
    "okienku", kasa była wg terminu do odbioru. Dziękuje wszystkim za pomoc.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 14. Data: 2008-10-18 13:12:19
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    > A nóż przeczytają

    A nuż przeczytają, albo a noże przeczytają bo nie wiem, którą wersję
    chciałeś napisać :P Zakladam że pierwszą bo trudno mi wyobrazić sobie
    czytające noże więc "a nuż" http://so.pwn.pl/lista.php?co=nu%BF :))

    HaNkA

  • 15. Data: 2008-10-19 22:59:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    HaNkA ReDhUnTeR pisze:

    > A nuż przeczytają, albo a noże przeczytają bo nie wiem, którą wersję
    > chciałeś napisać :P Zakladam że pierwszą

    Ano