  • 11. Data: 2004-05-26 12:22:17
    Temat: Re: Co można zrobić (?), gdy najemca nie opłaca czynszu?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c91ok3$4b7$1@nemesis.news.tpi.pl>, m. wrote:

    > Tutaj nie ma żadnej eksmisji. Po prostu w opisanym przypadku ta osoba nie ma

    No jak to zwal tak to zwal. Jest silowe usuniecie gagatka.

    > prawa przebywać w domu - umowa najmu wygasła, nowej nie zawarto. Więc nikogo
    > się nie eskmituje tylko odbiera swoją własność. Podstawa prawna kodeks
    > cywilny.
    > Art. 222. § 1. Właściciel może żądać od osoby, która włada faktycznie jego
    > rzeczą, ażeby rzecz została mu wydana, chyba że osobie tej przysługuje
    > skuteczne względem właściciela uprawnienie do władania rzeczą.

    Ale tu nie stoi ze wlasciciel za pomoca policji ma prawo przywrocic stan
    posiadania wlascicielowi, a jedynie ze ma on prawo tego zadac co MZ
    oznacza nic ponad to ze ma skuteczne roszczenie na podstawie ktorego
    dopiero sad moze wydac tytul egzekucyjny (jak to zwal ...)

    > Nie ma skutecznego uprawnienia - bo zajmuje czyjąś własność bez
    > umowy.samowolnie. To przywłaszczenie. Podpada pod odpowiedzialność karną. A

    On ta rzecza (mieszkaniem) chwilowo wlada a umowy cywilno-prawne nie
    uprawniaja zwykle do silowych rozwiazan. O tym zas czy ma prawo wladac w
    kwestiach spornych zadecydowac powinien sad a nie policja czy tym bardziej
    wlasciel. Wlasciciel jest strona sporu a prawo wlasnosci nie jest jedynym
    ktore uprawomocnia czyjes wladanie/posiadanie.

    > podobno prawo własności od czasów wielkiej rewolucji francuskiej święte
    > jest....

    Obawiam sie ze nie w polskim prawie choc poniekad widze tego przyczyny.

    --
    Marcin

  • 12. Data: 2004-05-27 06:24:08
    Od: "I Sekretarz" <b...@s...com.pl>

    Co za kraj? Co za prawo?
    Mam lokatora z kwaterunku. Od 3 lat wyrok eksmisji do lokalu zastępczego.
    Wyrok obarczony klauzulą "natychmiastowej wykonalności". Ha ha ..oczywiscie
    jak bedę miał ja lub gmina ten lokal zastępczy który musi odpowiadać
    metrażem dla tej rodziny itd. Od 3 lat nie mam już nawet tego nedznego
    czynszu którego nie płacili w terminie za co dostli nakaz eksmisji. Nie mam
    też zadnego odszkodowania za bezprawne zajmowanie mego lokalu. Dałem sprawę
    komornikowi który zgadnijcie co już ściągnął z tej 6 osobowej rodziny przez
    te 3 lata? Kto zgadnie dostanie ode mnie 100 krotność tej kwoty:)
    Mam zablokowany lokal, nie mam z niego zadnych pieniędzy, muszę opłacać
    remonty np. dachu, prace porządkowe itd.
    I niech ktoś mi powie, że Polska to państwo prawa. Kwaśniewski pieprzy, że
    dla niego konstytucja jest najważniejsza. Obowiązek alimentowania
    niepłacących obcych ludzi nie jest moim konstytucyjnym obowiązkiem.
    Całe szczescie, że mam z czego zyć i mogę sobie pozwolić na to aby panstwo
    naruszało od 50 lat moje prawa własności . Jednak sytuacja taka nie jest
    normalna.
    Jak ktoś jest taki mądry to niech powie co by zrobił w takiej sytuacji?
    SC

  • 13. Data: 2004-05-27 18:36:51
    Od: "m." <m...@w...pl>

    Użytkownik "martiN" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    przepraszam. nie wygląda tak kolorowo. Umowa zawarta 1 lutego 2002.
    obowiązywał ten dziwny przepis z ustawy o ochronie praw lokatorów. Umowa
    najmu zawarta na okres krótszy niż 3 lata uważana była za zawartą na czas
    nieoznaczony.Jest umowa. Więc jednak ma prawo przebywać w tym domu. Należy
    na piśmie uprzedzić o zamiarze wypowiedzenia i wyznaczyć mu miesięczny
    termin do uregulowania należności. Po tym upływie jak nie zapłaci -
    wypowiedzenie z terminem mesięcznym. A później zostaje już tylko zabawa w
    sądach... Chyba że najemca nie jest osobą fizyczną. Wtedy ta paskudna ustawa
    (nota bene ten przepis już nie obowiązuje w takim brzmieniu) nie ma
    zastosowania.

    m.