  • 1. Data: 2007-11-06 13:02:39
    Temat: Co może opieka społeczna? - obowiązek utrzymywania rodziców/teściów
    Od: canisRC <canisRC@_usun_to_malicki.info>

    Witam
    Czy istnieje obowiązek utrzymywania rodziców przez dziecko (pełnoletnie
    żyjące na własny rachunek)? Czy istnieje obowiązek utrzymywania teściów
    (nie ma rozdzielności majątkowej w małżeństwie)?
    Ponadto czego może zażądać opieka społeczna? Jesteśmy przed spotkaniem z
    panią z opieki, która skontaktowała się z nami w sprawie obejmowania
    opieką rodziców żony. Przez telefon powiedziała, że będziemy przygotować
    zaświadczenia o wysokości dochodów z zakładu pracy. Czy mogą od nas
    czegoś takiego wymagać? Generalnie czego możemy po takiej wizycie się
    spodziewać?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.

    Tytułem wyjaśnienia nieścisłości - nie odrzucamy możliwości pomocy
    osobie w trudnej sytuacji lecz trochę jesteśmy zaskoczeni sytuacją, w
    której coś zaczęło dziać się za naszymi plecami. Mieszkamy w różnych
    miastach, prowadzimy całkowicie niezależne gospodarstwa domowe
    chcielibyśmy wiedzieć czy nagle ktoś nie stwierdzi, że musimy co miesiąc
    określoną kwotę wpłacać na rzecz..., zakwaterować kogoś u siebie itp.

    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

    --
    canisRC
    canisRC (at) malicki (dot) info

  • 2. Data: 2007-11-06 13:29:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "canisRC" <canisRC@_usun_to_malicki.info> napisał w wiadomości

    > chcielibyśmy wiedzieć czy nagle ktoś nie stwierdzi, że musimy co miesiąc
    > określoną kwotę wpłacać na rzecz..., zakwaterować kogoś u siebie itp.

    dokladnie tak moze byc, moga zostac zasadzone alimenty i bedziecie musieli je
    placic, najgorsze jest to, ze w ekstremalnych sytuacjach, rodzic ktory przez
    cale zycie nie interesowal sie dzieckiem, na starosc moze wygrac alimenty na
    siebie od tego dziecka

  • 3. Data: 2007-11-06 13:46:47
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    Użytkownik "canisRC" <canisRC@_usun_to_malicki.info> napisał w wiadomości

    > Czy istnieje obowiązek utrzymywania rodziców przez dziecko

    jesli pytasz o obowiazek alimentacyjny wobec rodzicow to tak - Kodeks
    Rodzinny i Opiekunczy. Jesli rodzice zyja w niedostatku to masz obowiazek
    nie tylko moralny, jesli z tym masz problem, ale takze prawny. Koniec
    koncow - to twoi rodzice/rodzice twojej zony. Prawdopodobnie rodzice
    zwrocili sie do MOPSu o pomoc a MOPS sprawdza dlaczego wy nie pomagacie.
    jesli nie bedziecie wspolpracowac z MOPSem to sprawa trafi do sadu jak
    normalna sprawa o alimenty

    > osobie w trudnej sytuacji lecz trochę jesteśmy zaskoczeni sytuacją, w
    > której coś zaczęło dziać się za naszymi plecami.

    Mily kolego, a jak to sie dzieje, ze rodzice za waszymi plecami zwracaja sie
    do mopsu o pomoc finansowa? Ja tez mieszkam w innym miescie niz moja mama
    ale nie przeszkadza mi to regulowac za nia oplat i wspierac ja finansowo.

    >że musimy co miesiąc określoną kwotę wpłacać na rzecz

    Nie wiem czy masz dzieci, ale chcialam ci powiedziec ze pozyczone jest
    oddane. Pomysl, ze ty tez kiedys bedziesz stary.

    HaNkA

  • 4. Data: 2007-11-06 15:32:27
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 6 Nov 2007 14:29:04 +0100, szerszen napisał(a):

    > najgorsze jest to, ze w ekstremalnych sytuacjach, rodzic ktory przez
    > cale zycie nie interesowal sie dzieckiem, na starosc moze wygrac alimenty na
    > siebie od tego dziecka

    Bardzo "marne" szanse miały taki "rodzic" na satysfakcjonujące go
    orzeczenie w takiej sprawie.

  • 5. Data: 2007-11-07 07:32:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur" <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

    > Bardzo "marne" szanse miały taki "rodzic" na satysfakcjonujące go
    > orzeczenie w takiej sprawie.

    pewnie ze marne, ale szanse ma, zalezy to od widzimisie sedziego, jak trafisz na
    wariata to zasadzi i juz, w koncu to nie z jego kieszeni bedzie placone

  • 6. Data: 2007-11-07 13:55:37
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    > pewnie ze marne, ale szanse ma, zalezy to od widzimisie sedziego, jak
    > trafisz na wariata to zasadzi i juz, w koncu to nie z jego kieszeni bedzie
    > placone

    w kazdej tego typu sprawie zasadzane sa alimenty i nie ma tu znaczenia czy
    ojciec jest pijak i czy wychowywal swoje dzieci

    pozdrawiam
    Sandra

  • 7. Data: 2007-11-07 14:11:31
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

    nic z tego Hanko:) nie mogę sobie poradzić z tym Twoim adresem :) wobec tego
    tu napisze mieszkam w Hiszpanii... już wyjeżdżam do domciu :)

    pozdrawiam cieplutko
    Sandra

  • 8. Data: 2007-11-07 18:35:27
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <s...@i...pl>

    jane.doe i oczywiscie @interia.pl :)

    > tu napisze mieszkam w Hiszpanii... już wyjeżdżam do domciu :)

    No pieknie:) dawaj adres bede miala gdzie jezdzic na wakacje :P

    HaNkA