  • 91. Data: 2009-09-08 00:53:26
    Temat: Re: Coś mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tristan wrote:

    > No właśnie. I on się burzył, a sam odmienia niesłownikowo.

    Ja się pomyliłem, a Ty dorabiasz do tego jakąś chorą teorię.

    --
    cokolwiek

  • 92. Data: 2009-09-08 07:04:27
    Temat: Re: [OT]Re: Co? mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 08 Sep 2009 06:21:35 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

    > Kwestia osłuchania, ale mi się też nie podoba. Język nie rządzi się
    > wyłącznie logiką stosowania analogicznych form.

    Kwestia gustu. Mi to akurat pasuje.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 93. Data: 2009-09-08 08:08:29
    Temat: Re: Co? mocno wyspecjalizowane to forum...
    Od: "f...@g...com" <f...@g...com>

    On Sep 8, 8:04 am, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Kwestia gustu. Mi to akurat pasuje.

    Jest i wieloryb stary - co nosi okulary
    widziano takze osla - ktorego mrowka niosla!

  • 94. Data: 2009-09-08 08:41:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 23:05
    (autor Michal Zapalowski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.uzwnitap56ze0p@mz-d600>):

    > A to ciekawa teoria..   Troche szkoda tylko, że w opisach stron kodowych
    > przy znaczku " (kod 34 dziesietnie) jakos wszyscy w czambul podaja, iz
    > jest to 'quotation mark' a nie jakis 'inch mark' czy tez 'second mark'.

    Strona kodowa się ma nijak do typografii. Ten znaczek cala jest stosowany
    jako uproszczony zapis. Jak dobrze poszukasz, to w UTF znajdziesz właściwe
    znaki cytatów. Niestety w ISO-8859-2 o nich zapomniano.

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)

  • 95. Data: 2009-09-08 09:21:41
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Mon, 07 Sep 2009 15:49:29 +0200, Tristan napisał(a):

    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 07 wrzesień 2009 15:10
    > (autor mvoicem
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <h830nk$4o1$2@inews.gazeta.pl>):

    > To źle widzisz.

    > a ,,albumów'' ci nie przeszkadza? A ,,Kostiumów''? To obecna forma jest w
    > poprzek zasadom i występuje jako wyjątek.

    Weź poprawkę na rodzaj, przykładowo:
    ten album - tych albumów
    ten kostium - tych kostiumów

    ale już:

    to drzewo - tych drzew
    to prawo - tych praw

    i stąd:
    to forum - tych for

  • 96. Data: 2009-09-08 10:30:43
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 08 wrzesień 2009 11:21
    (autor Another
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <hcbqig0z9z61$.4auldrroctxm$.dlg@40tude.net>):

    > Weź poprawkę na rodzaj, przykładowo:
    > ten album - tych albumów
    > ten kostium - tych kostiumów
    >
    > i stąd:
    > to forum - tych for

    Tak, I jak napisalem, rodzaj nijaki foruma, gimnazjuma, liceuma mi nie
    odpowiada. Przez analogię do albumu i kostiumy powinien być rodzaj męski.
    Jak sam piszesz:

    > to drzewo - tych drzew
    > to prawo - tych praw

    Rzeczy nijakie najczęściej mają o na końcu. Prawo, drzewo, dziecko,
    krzesło.... Forum ma budowę rodzaju męskiego, stąd nie pasuje do schematu
    nijakiego i stąd moje promowanie schematu odmiany jak ,,kostium''
    czy ,,album'', który zresztą też kiedyś miał inną odmianę.

  • 97. Data: 2009-09-08 10:38:04
    Od: marjan <k...@g...com>

    Jotte pisze:
    > Przykładem takiej bezsensownej krucjaty są czasopisma z serii Komputer
    > Świat (w końcu coś tam znaczace w odróżnieniu od jakiegoś tam Tristana).
    > Otóż z uporem godnym lepszej sprawy ubrdali coś sobie i promują one
    > formę "uruchamiamy pecet", "naprawiamy pecet", "modernizujemy pecet"
    > itd. Bo uruchamiamy telewizor a nie telewizora, naprawiamy odkurzacz a
    > nie odkurzacza itd.
    > I co?
    > I nic.
    > Ludzie dalej uruchamiają i rozbudowują pecetA... :)))

    Kupują laptopa, dostają smsa i wysyłają e-maila. Oczywiście nie wszyscy.
    Z pewnością trzeba jednak gdzieś ustalić różnicę między zmianą języka
    wedle mówienia większości, a "buraczeniem". W przeciwnym przypadku za
    parę lat w słownikach znajdziemy: "w dizlu - napędzany silnikiem
    wysokoprężnym" ;)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz [marjan] Morycz

  • 98. Data: 2009-09-08 12:27:18
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Lawa napisal:
    > Żadna z ciebie kobieta - najwyżej durna trollica.

    A fe! Zaczynasz uprawiac juz nawet nie seksizm, ale gatunkizm.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 99. Data: 2009-09-08 12:32:32
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Monika napisal:
    > Moja postawa nie od razu była taka, jaka jest. Wysłałam swój post raz -
    > cisza,

    No i co w zwiazku z tym? Ktos ma obowiazek odpowiadac na twoje posty?
    Skoro cisza, to trzeba czekac. Moze ktos sie zainteresuje za kilka dni.
    A jak chcesz na juz to wlasciwym kierunkiem jest kancelaria prawna.

    > dopiero za drugim razem odezwał się jedynie Gotfryd.

    Bo jego to zainteresowalo. Innych nie. I nic ci do tego.

    > I ty nazywasz to postawą roszczeniową?

    Oczywiscie, ze roszczeniowa. Wyjdz na ulicy, wykrzycz swoj post
    i zadaj uwagi od przechodniow. Uzyskasz ja?

    > Chyba bardziej "rozczarowaniową".

    Twoje rozczarowanie, twoj problem. Swiat nie kocha ciebie
    i twoich problemow.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 100. Data: 2009-09-08 13:47:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h85c6a$lf8$1@inews.gazeta.pl marjan
    <k...@g...com> pisze:

    > Kupują laptopa, dostają smsa i wysyłają e-maila. Oczywiście nie wszyscy.
    > Z pewnością trzeba jednak gdzieś ustalić różnicę między zmianą języka
    > wedle mówienia większości, a "buraczeniem".
    No i gdzie ją ustalimy?
    I kto sie tym przejmie?

    > W przeciwnym przypadku za parę lat w słownikach znajdziemy: "w dizlu -
    > napędzany silnikiem wysokoprężnym" ;)
    Cóż się wówczas stanie? Przyjdzie wielki głód, zaraza? :)

    --
    Jotte