  • 151. Data: 2007-08-19 18:53:16
    Temat: Re: [OT] Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    news:faa1io$qcr$1@inews.gazeta.pl...

    > Byłeś gdziekolwiek za granicą? Chyba nie. Bo byś takich bzdur nie pisał

    Tak, najczęściej w Niemczech i to średnio 2-3 razy w roku, w Czechach i
    na Słowacji też często bywam i powiem Ci jedno, w żadnym z tych krajów nie
    ma takiego skurwielstwa jak w Polsce.

    > jakbys dostał pałą po dupie za samo krzywe popatrzenie się na policjanta i
    > to na dodatek zgodnie z prawem.

    To ty chyba na Białoruś za tą "zagranicę" jeździsz.

  • 152. Data: 2007-08-19 19:09:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:46c89198$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > To ty chyba na Białoruś za tą "zagranicę" jeździsz.
    IP postów witka wskazuje na USA (przynajmniej postów wybranych z ostatnich
    paru miesięcy i z tej grupy, więcej nie chciało mi się przeglądać ). To -
    oczywiście - niewiele znaczy, można tym manipulować.
    Tak czy inaczej na grupie poświęconej prawu należy oczekiwać od poważnych
    (lub chcących uchodzić za poważnych) dyskutantów podstaw prawnych i/lub
    innych dowodów przedstawianych twierdzeń.

    --
    Jotte

  • 153. Data: 2007-08-19 20:13:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    witek wrote:
    > "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ustawa o ewidencji ludności.
    > dowód jest lepszy pod względem zabezpieczeń.

    no własnie tak sądziłem, brak jakichkolwiek rozsądnych powodów poza bzdetną
    ustawą o ewidencji ludnosci...

  • 154. Data: 2007-08-19 20:29:43
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > Pewnie, za mało pieczątek miała. Miała też tą zaletę, że dało się do
    > niej wspisać dzieci, czy zmienić adres zameldowania. A teraz za każdą
    > zmianą zameldowania trzeba zapłacić haracz i spędzić 2 dni w urzędzie.

    Wybacz, ale ludzie tego nie pojma, ze dowody beda zmienane bardzo czesto, co
    bedzie powodowalo dotakowe generowanie zyskow do prywatnej spolki ktora tym
    zarzadza. Im sie marzy po amerykansku plastik, bo tak jest na filmach i juz.
    Niestety obowaiam sie, ze obecne poloenie 20-25 latkow w wiekszosci jest
    bardzo kiepsko wyedukowane pod katem myslenia i logicznego wyciagania
    wnioskow. Pokolenie wychowane na mtv oraz tanich tandetnych filmach na
    ktorych zawsze na koncu powiewa amerykanska flaga - raczej ciezko bedzie
    nauczyc, ze film to rozrywka i nic nie ma wspolnego z realiami, chocby byl
    na faktach.
    Dla wiekszosci zwolennikow to tylko 30zl - niby nic, ot jak gdzies kots
    napisal ile zaoszczedzisz na odsetkach za te 30zl... Widzisz! Dla nich to
    "tylko" 30zl. Tylko nie umieja sobie jakos pomyslec, ze pewna spolka 5
    osobowa ma dochody rzedu 30zl x 20mln.....
    Uwazam, ze cale zamieszanie z organizacja przetargu na nowe dowody to jeden
    wielki przekret.
    Skoro juz musialy byc, to do jasnej ciasnej - niech sobie beda nowe dowody i
    stare, wszak stare wieczne nie beda...

  • 155. Data: 2007-08-19 20:44:42
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > "swen" <n...@n...com> wrote in message

    > bank nie jest instytucją rządową a prowadznie kont bezpłatnie wymusił
    > rynek i konkurencja.
    > więc nie p.. głupot.

    Sory, ze co? konkurencja? Chyba nienormalny jestes i zyjesz w swiecie scfi.
    TRoz to w Polsce powinni jeszcze doplacac do kont.
    Facet, Margaret Thatcher sie do tego przyczynila - hehe

    > Dokumenty ida na koszt państwa bo ich wytworzenie i administracja jest
    > opłacana z podatków, ich po prostu na to stać.

    Znasz sie na tym jak ja na konstrukcji statku kosmicznego. Czlowieku, dowody
    w Polsce drukuje prywatna spolka! DOTARLO!

    > W każdym razie jak znajomi usłyszeli, że dokumenty nie są ci do niczego
    > potrzebne to podsumowali cię krótko.
    > Pierdolisz głupoty.

    Wiecnapsz po angielsku jak ich zapytales.

    > Nie ma dowodu, nie ma jednolitego ID. Za dokument tożsamości służy zwykle
    > prawo jazdy i / lub paszport.

    Prawo jazdy/paszport nie sa DOKUMENTAMI OBOWIAZKOWYMI!
    DOTARLO!

    > To że nie ma czegoś co się nazywa dowód osobisty nie oznacza że nie ma
    > takiego dokumentu w ogóle.

    Nie ma w UK dowodow osobistych masz racjie sa za to dowody osobiste.

    > Zwykle oprócz jednego wymagane są dwa dokumenty ze zdjęciem cokolwiek by
    > to nie było i nie budziło wątpliwości urzednika. Opowiadasz bajki bo
    > chcesz się popisać jaki to ty mądry nie jesteś a słoma ci z butów wyłazi.

    Do czego wymagane? Do wylegitymowania na ulicy? Do wynajecia domu? Do
    zalozenia konta w banku?
    Mozesz sprecyzowac do czego? Najlepiej zadzwon do nich i sie zapytaj.
    Zapytaj tez kiedy i jaki urzednik wymaga dwuch dokumentow potwierdzajacych
    tozsamosc. hehehe
    ps.
    Nie dzwon do polakow w UK zwlaszcza tych co przyjechali 6 miesiecy temu ale
    faktycznie do anglikow, najlepij do urzedu. Dla ulatwienia szukaj w googlach
    pod haslem:
    Home office, council.
    Uswiadom znajomych "rodowitych" anglikow, ze Prawo Jazdy -plastik- nie jest
    dokumentem potwierdzajacym tozsamosc!!!

  • 156. Data: 2007-08-19 20:53:12
    Od: "swen" <n...@n...com>

    > "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote in message

    > Jasne, oczywiście wszędzie spisek. Gdzie indziej jest cud i miód i raj
    > podatkowy. Np. w UK.

    W porownaniu z Polska to jak cywilizacja z dzikim wschodem.
    Sa tylko trzy kraje gdzie za niezatrzymanie sie do kontroli drogowej strzela
    sie do niezatrzymujacego sie:
    Irak
    Afganistan
    Polska.

    Nawet w tych waszych uwielbianych usach sie nie strzela do kogos kto sie nie
    zatrzymal do kontroli. No chyba, ze na filmach.
    to tak na marginesie.

    > Byłeś gdziekolwiek za granicą? Chyba nie. Bo byś takich bzdur nie pisał
    > jakbys dostał pałą po dupie za samo krzywe popatrzenie się na policjanta i
    > to na dodatek zgodnie z prawem.

    Tak, bylem, glownie w UK siedze tu pare ladnych latek. Policja jest
    grzeczniutka, uczynna i pomocna. Masz problem zglos sie do gliniarza, zawsze
    pomoze! Jestes nawalony i idziesz ulica w nocy, patrol odwiezie cie do domu,
    by miec pewnosc, ze ktos cie nie zaatakuje po drodze, nie musisz ze soba w
    UK wozic/nosic zadnych dokumentow ZADNYCH! Policja w UK nie nosi broni (sa
    specjalne oddzialy wzywane tylko w tedy kiedy istnieje takie zagrozenie z
    drugiej strony) Policja nie sciga sie na drogach z fizyka, w Polsce glina
    mysli, ze nawet fizyka musi sie mu sklonic.
    Policja w UK przechodzi bardzo dlugie szkolenie zanim wyjdzie na ulice w tym
    i z psychologi. W Polsce szkola sie na filmach made in holywud.
    Roznica miedzu UK a Polska to jakies 150 lat - w traktowaniu czlowieka.

  • 157. Data: 2007-08-19 21:03:28
    Temat: Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Od: "swen" <n...@n...com>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie
    > robił na przekór zaleceniom Onych. Prawdziwy Polak chce śmiecić wokoło.
    > Chce deptać każdy trawnik. Bo Prawdziwy Polak to patriota. Nie pozwoli
    > sobie na to, żeby ktoś łamał jego wolność chodzenia i pozbywania się
    > niepotrzebnych rzeczy.
    >
    > Prawdziwy Polak też dużo mówi o narodzie, o miłości do Polski, o
    > paskudnych
    > Onych u władzy... a następnie wyjeżdża do UK albo IE.... I tam nie depce
    > trawników ani nie śmieci. Nie okrada pracodawcy. Nie opierdala się w

    Coz, jak juz to ktos okreslil, faktycznie jestes wrak titanika.
    Pomysl o jednym, opisales sie jak niewiem, pewnie trzesles sie z nerwow, a
    tu chodzi o jedna sprawe:
    Traktowanie czlowieka jak czlowieka....
    To w UK znalazlem, dlatego pisze na forach polskich by nie opluwac ale by
    uwidocznic problem, pokazac, ze gdzie inndziej to dziala dlaczego wiec w
    Polsce ma nie dzialac? Nauczyli nas (nas bo ja tez pewnie taki bylem) ze tak
    ma byc i chuj! A tu dupa wcale tak nie musi byc.... jak widac na przykladzie
    UK.
    Mozesz wierzyc lub nie, ale w UK czlowiek jest na pierwszym miejscu dopiero
    pozniej ida prawa, umowy, ect.
    Zreszta i tak tego nie zrozumiesz, o to moje pokolenie walczylo, o
    "socjalizm z ludzka twarza" - jak sadze tobie sa te hasla obce.
    Nawt JPII bedac w Polsce i widzac co sie dzieje wypowiedzial slowa ktore od
    razu zaginely: "nie moze byc tak, ze jedyna alternatywa dla socjalizmu jest
    kapitalizm". Najciekawsze jest to, ze ja wcale niemam wam za zle, ze tak
    piszecie czy tak to rozumiecie. Jak sadze gdybym byl w Polsce podobnie bym
    mowil i myslal a raczej przetwarzal. Bo spora grupa ludzi w Polsce jedynie
    przetwarza wiesci z tivi - bo po cholere sie meczyc i wyciagac wnioski jak
    dadza gotowe na tacy komentarze i powiedza jak to nalezy rozumiec.... Bardzo
    wiele widzi sie z perspektywy czasu i odleglosci, bardzo wiele.

  • 158. Data: 2007-08-19 21:43:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "swen" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > W porownaniu z Polska to jak cywilizacja z dzikim wschodem.
    > Sa tylko trzy kraje gdzie za niezatrzymanie sie do kontroli drogowej
> [...]

    Nie wiem jak Irak i Afganistan, bo w tych krajach jest wojna, ale zapewniam
    Cię, że w Polsce nie strzela się nigdy do nikogo z tego powodu, że nie
    zatrzymał się do kontroli. Jeśli śmiesz twierdzić inaczej, to podaj
    przykład albo podstawę prawną swoich twierdzeń (przypadki użycia broni masz
    w ustawione o Policji, jakbyś chciał od tej strony wychodzić). Przy czym
    zaznaczam, że chodzi mi o stan prawny, bo nie mogę wykluczyć, że ktoś
    gdzieś kiedyś "dał ciała", choć nie przypominam sobie w ostatnim czasie.

    > Nawet w tych waszych uwielbianych usach sie nie strzela do kogos kto sie
    > nie zatrzymal do kontroli. No chyba, ze na filmach.
    > to tak na marginesie.

    A tu już dość niebezpiecznie spekulujesz albo nie zdajesz sobie sprawy z
    tego, co piszesz. W USA nie strzela się "za niezatrzymanie do kontroli",
    ale do uciekającego przestępcy jak najbardziej można.

> [...]
    > tym i z psychologi. W Polsce szkola sie na filmach made in holywud.
    > Roznica miedzu UK a Polska to jakies 150 lat - w traktowaniu czlowieka.

    A spotkałeś się w Anglii, by ktoś dla grandy nie zatrzymał się do kontroli
    drogowej? Wiesz, tam nikomu coś takiego do głowy nawet nie przyjdzie, bo
    wie, że po złapaniu bardzo długo będzie słońce z za krat oglądał - w Polsce
    to wykroczenie. Policja w Anglii nie nosi broni zasadniczo, ale zasadniczo
    nawet nikomu do głowy nie przyjdzie uderzyć policjanta. W Polsce w skali
    jednostki powiatowej masz czasem kilka przypadków czynnych napaści na
    policjantów w ciągu tygodnia.

  • 159. Data: 2007-08-19 21:57:48
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 18:47
    (autor Marcin Wasilewski
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <46c87402$1@news.home.net.pl>):

    > Pewnie, za mało pieczątek miała. Miała też tą zaletę, że dało się do
    > niej wspisać dzieci, czy zmienić adres zameldowania. A teraz za każdą
    > zmianą zameldowania trzeba zapłacić haracz i spędzić 2 dni w urzędzie.

    Za to nie będziesz płakał, że zgubiłeś/ukradziałeś dowód i ktoś wziął na
    niego kredyt, bo wymiana zdjęcia to moment.

    --
    Wrak Tristana

  • 160. Data: 2007-08-19 21:58:41
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela, 19 sierpnia 2007 22:29
    (autor swen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <XK1yi.26269$h11.17619@newsfe7-gui.ntli.net>):

> [...]
    > tym zarzadza. Im sie marzy po amerykansku plastik, bo tak jest na filmach

    Za paszport zapłaciłem 300zł a nie 30... Więc wiesz... Wychodzi, że plastik
    taniej niż porządnie zabezpieczona książeczka.
    --
    Wrak Tristana